Обсяг ринку - найважливіший параметр для планування та ведення бізнесу
35

Обсяг ринку - найважливіший параметр для планування та ведення бізнесу

Під час проведення маркетингового дослідження насамперед важливо встановити кількісні показники, що описують стан і тренди розвитку конкретної економічної сфери. Один із найважливіших таких параметрів - обсяг ринку, який демонструє, скільки цільової продукції можна реалізувати в обраній бізнес-ніші та яка можлива виручка.

Щоб отримати повноцінне уявлення про аналіз ринку, рекомендуємо вам ознайомитися з описом типової структури дослідження ринку.

Точний аналіз обсягу ринку важливий для замовника, особливо якщо результати використовують під час ухвалення ключових рішень для бізнесу, таких як:

  • розробка і підготовка до випуску нових продуктів;
  • поліпшення вже наявної пропозиції;
  • інвестиції у власні або сторонні бізнес-проекти;
  • складання або коригування маркетингових стратегій;
  • проведення рекламних кампаній;
  • створення каналів експорту або імпорту цільових товарів;
  • визначення першочергових заходів в умовах кризи або форс-мажору.

Для оцінки інвестиційного потенціалу галузі насамперед слід звернути увагу на обсяг ринку та його динаміку в часі. Позитивна динаміка вказує на додаткові можливості для створення та розвитку підприємств. Падаючий обсяг ринку сигналізує про необхідність краще поборотися за свою частку.

Повідомляємо вам, що в каталозі готових проєктів доступно понад 2600 готових звітів за ринками України та світу

Методи визначення обсягу ринку

Обсяг ринку обчислюється за простою формулою: обсяг виробництва плюс імпорт мінус обсяг експорту цільової продукції. Таким чином, визначається кількість реалізованих товарів у натуральному або грошовому вираженні. Однак процес отримання цих даних не такий простий, як здається. Найчастіше необхідні вихідні відомості недоступні в явному вигляді в офіційних статистичних зведеннях. У цьому разі обсяг ринку обчислюється різними додатковими методами, які використовуються залежно від цілей і завдань дослідження, поставлених ініціатором. Якщо ви не впевнені в тому, яка аналітика необхідна для досягнення цілей і завдань вашого підприємства, зв'яжіться з нами - консультант допоможе скласти техзавдання на проведення дослідження ринку - контакти.

Також у якості прикладу структури реального ринкового звіту перегляньте опис готового аналізу ринку зарядних станцій або аналізу ринку кондитерської глазурі в Україні.

Зазвичай застосовують три основні методи визначення та аналізу обсягу ринку:

  1. Метод «знизу-вгору» на основі середнього споживання

Цей метод найпростіший, але й найменш точний. Він заснований на множенні середнього обсягу споживання однією людиною на загальну кількість споживачів, не враховуючи структуру цільової аудиторії та особливості продукції.

  1. Метод «зверху-вниз» на основі продажів операторів ринку

Цей метод точніший, оскільки обсяг ринку визначається сумою продажів виробників та імпортерів. Однак для отримання точних даних необхідно зібрати інформацію від усіх операторів ринку, а оскільки це неможливо, то задовольняються показниками основних гравців, які сумарно мають значну ринкову частку. Похибка методу виходить з того, що ми від початку точно не знаємо, який відсоток обсягу ринку охоплений дослідженням.

  1. Обсяг ринку за даними реальних продажів

Найточніший метод, що використовує дані про реальні продажі кінцевим споживачам. Однак він трудомісткий і дорогий, тому використовується для детального аналізу на невеликих територіях. Метод ідеально підходить для тонкого налаштування бізнесу або локальних філій більших компаній.

Джерела даних для аналізу обсягу ринку

Компанія Pro-Consulting обчислює обсяг ринку, використовуючи всі доступні інформаційні джерела, порівнюючи і доповнюючи їх. Основними джерелами інформації є:

  • офіційна статистика;
  • звіти міністерств і відомств;
  • бази даних зовнішньоекономічної діяльності;
  • матеріали бізнес-форумів;
  • презентації та звіти операторів ринку;
  • дослідження сторонніх організацій;
  • публікації ЗМІ та спеціалізованих видань;
  • внутрішні дані компанії та партнерів.

За необхідності Pro-Consulting може провести польові дослідження з використанням телефонних опитувань, фокус-груп, експертних інтерв'ю.

Зазвичай обсяг ринку визначається в рамках комплексного маркетингового дослідження, але у форматі міні маркетингового дослідження може бути виконано окремий оперативний аналіз. У результаті розраховується поточний обсяг ринку і робиться прогноз його зміни з урахуванням різних чинників.

Замовити маркетингове дослідження з визначенням обсягу ринку можна за телефоном або електронною поштою.

Дата розміщення: 16.01.2025
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами