У сучасному бізнесі розуміння обсягу чи ємності ринку є основою для успішного розвитку компанії. Аналіз обсягу ринку допомагає ринковим суб'єктам оцінити скільки цільових товарів може бути реалізовано, а також спрогнозувати, який дохід можна отримати від відповідної бізнес-сфери. Відстеження динаміки цього показника дозволяє виявляти тенденції, визначати перспективи розвитку та своєчасно коригувати стратегію компанії.
Пропонуємо вам також дізнатися більше про комплексне дослідження ринку як інструмент для стратегічного планування розвитку проекту за цим посиланням.
Повідомляємо, що в каталозі готових проектів Pro-Consulting доступно більше 2700 готових аналізів ринків України та світу – скористайтеся пошуком за ключовим словом та знайдіть готовий звіт по своєму ринку – перехід у каталог.
Поняття та значення аналізу обсягу ринку
Аналіз обсягу ринку є комплексним дослідженням, у межах якого визначається кількість вироблених товарів, що надійшли на ринок через імпорт, з відрахуванням продукції, що відправляється на експорт. Такий підхід дозволяє отримувати як кількісні (натуральні), так і фінансові показники ємності ринку. Отримані дані є опорою для прийняття рішень про перспективи розвитку бізнесу, визначення конкурентної стратегії, коригування асортименту продукції та оцінки експортного потенціалу. Якщо аналіз обсягу ринку вказує на позитивну динаміку, це сигнал про сприятливі умови для появи нових гравців та розширення часток існуючих. Якщо ж спостерігається спад, виникає необхідність у перегляді тактики задля збереження прибутковості проекту.
Пропонуємо вам ознайомитись з прикладами реальних структур ринкових звітів, що містять аналіз обсягу (ємності) ринку:
До речі, ці або будь-які інші готові звіти по ринку від Pro-Consulting можуть бути оновлені на ваш запит. Для отримання консультацій щодо ринкової аналітики та стратегічного консалтингу зв'яжіться з нами за цими контактними даними.
Методи проведення аналізу обсягу ринку
На практиці аналіз обсягу ринку може бути виконаний з використанням різних методів, кожен з яких має свої особливості та сферу застосування:
Даний метод ґрунтується на оцінці числа кінцевих споживачів та середньому обсязі товару, що споживається однією людиною. Перемноження цих показників дає орієнтовну оцінку ємності ринку. Незважаючи на простоту, цей спосіб не враховує відмінностей у купівельній поведінці, специфіку торгових пропозицій та географічних нюансів, що робить його придатним тільки для попередньої оцінки.
Тут дослідник спирається на дані про реалізацію цільових товарів від максимальної кількості працюючих на ринку виробників та імпортерів. В ідеальному варіанті потрібно зібрати докладні зведення всіх операторів, однак у реальній практиці цей процес часто ускладнений через обмеженість доступних даних.
Збір інформації про продажі всіх рітейлерів дозволяє отримати найбільш точну оцінку обсягу ринку. Цей метод потребує великих ресурсів та підходить для детального опрацювання ємності на локальному рівні, наприклад, для міського району, де розташоване підприємство замовника.
Незважаючи на простоту формули (обсяг виробництва плюс імпорт мінус експорт), виконання якісного аналізу обсягу ринку вимагає наявності достатніх кадрових, організаційних і матеріально-технічних ресурсів для збору та обробки інформації. Під час проведення дослідження використовуються як вторинні дані (офіційна статистика, звіти державних органів, бази даних ЗЕД, презентації та звіти операторів ринку), так і відомості, одержані в ході первинних досліджень (телефонні опитування, фокус-групи, експертні опитування, спостереження).
Застосування аналізу обсягу ринку у бізнес-стратегіях
Отримані в ході аналізу обсягу ринку дані використовуються замовниками маркетингових досліджень для:
Таким чином, аналіз обсягу ринку не лише дає уявлення про поточний стан бізнес-середовища, а й допомагає планувати довгостроковий розвиток, мінімізуючи ризики, пов'язані зі змінами ринкової динаміки.
Замовити аналіз обсягу ринку можна, скориставшись контактними даними компанії Pro-Consulting.