Відновлений завод «Росинка» на Шулявці у Києві відкриється у травні 2025 року. Його новий власник, ексдепутат Київради В’ячеслав Супруненко, поверне у продаж солодку воду «Росинка», мінералку «Софія Київська» і випускатиме комбучу. Що він задумав
«Коли я вперше прийшла на завод, він нагадував Чорнобиль: дроти вирізані, стіни розбиті, а на виробничих лініях залишалися кинутими етикетки і трубочки», – каже директорка київського заводу «Росинка» Інна Ярмоленко, яка обійняла посаду у травні 2023 року.
У 2023-му майно збанкрутілого заводу на аукціоні викупило ТОВ «Київський завод «Росинка». Його власник – ексдепутат Київської міської ради В’ячеслав Супруненко, свідчать дані YouControl. Він сплатив 138 млн грн за сам завод і викупив торгові марки «Росинка» і «Софія Київська».
Виробництво лимонадів компанія відновила за контрактним розливом на київському заводі «Орлан» і на підприємстві на Черкащині у 2024 році, каже Ярмоленко.
Наступний крок – запуск заводу «Росинка».
Вас можуть зацікавити готові звіти по ринках від Pro-Consulting:
Будь-який звіт по ринку буде актуалізований за вашим запитом. Типова структура дослідження ринку – за цим посиланням.
Редизайн «Росинки» і запуск комбучі
Перше, що запустить завод – мінеральну воду «Софія Київська», каже Ярмоленко. Компанія отримала ліцензію на видобуток мінеральної води з джерела на території заводу на глибині 327 м.
Першу лінійку мінеральної води випустять у квітні-травні 2025 року. Потім – сокові напої з чотирма смаками. Випуск класичних лимонадів на заводі «Росинка» запланований на 2026 рік, розповідає Ярмоленко.
«Софія Київська» буде у пляшках місткістю 0,5 л та 1,5 л, сокові напої – у м’якому пакуванні 180–200 мл. «За п’ять років хочемо запустити функціональні напої (наприклад, комбучу), енергетики й вітамінізовані напої», – каже Ярмоленко. Вони виходитимуть під різними брендами, не лише «Росинка».
Редизайн «Софії Київської» вже зробили, на черзі – зміна етикетки «Росинки», але назви напоїв не зміняться.
Запуск виробництва обійшовся в $1 млн. У 2025–2026 роках компанія планує вкласти ще понад $1 млн, точну суму Ярмоленко не розголошує. Окупити інвестиції розраховують за п’ять років, каже вона.
При відновленні заводу зіткнулися з труднощами. «Довелося замінити твердопаливні котли, бо вони заборонені для використання виробниками, та демонтувати аміачні установки, замінивши їх чилерами», – розповідає директорка.
Повернення працівників – ще один із викликів. До закриття на заводі працювало 450 людей, зараз – 30. До кінця 2025-го штат хочуть збільшити до 80.
Компанія веде переговори про збут з національними ритейлерами – АТБ і «Сільпо». «Але це важко – вони до нас поки ставляться скептично, бо завод ще не запрацював», – каже Ярмоленко.
З ким ділитиме ринок оновлена «Росинка»?
Конкуренти «Росинки» у категорії безалкогольних напоїв – Coca Cola, Pepsico, «Живчик» від «Оболоні», а на ринку мінеральної води – «Моршинська», каже Ярмоленко.
Ці гравці разом контролюють близько 55% від усього ринку води за підсумком 2024 року, каже генеральний директор Pro-Consulting Олександр Соколов.
Ринок виріс на 7–8% в натуральному вираженні порівняно з 2021 роком і досяг 58 млрд грн у 2024-му.
Наприклад, Coca-Cola і Pepsi мають частку у 21% у літрах на ринку безалкогольних напоїв, а «Живчик» – 3%, зазначає директорка з маркетингу «Асканія FMCG» Інна Сірченко.
Історична впізнаваність бренду – лише потенціал, але не гарантія успіху, вважає СЕО IDS Ukraine Марко Ткачук. «Росинка» традиційно мала сильні позиції лише у Києві, але загальнонаціональна впізнаваність і частка ринку залишалися невеликими, додає він.
Як «Росинці» конкурувати з лідерами? Зробити доступну ціну для споживача, акційні пропозиції, розвивати лінійку напоїв без цукру, говорить Соколов із Pro-Consulting.
На ринку з’являються й інші гравці. У 2023 році власник Dragon Capital Томаш Фіала придбав та об’єднав двох виробників води «Трускавецька». У січні 2024-го власник Favbet Андрій Матюха купив бренд Voda Ua.
Тоді ж власник Fishki Coffee Олег Міщенко придбав миргородський завод «Калинка» і почав випуск «Aqua Миргород Detox». А засновник Global Spirits Євген Черняк запустив власну лінійку мінеральних вод і енергетиків.
Джерело: FORBES.UA