Засновник Global Spirits Євген Черняк запустив контрактне виробництво віскі у Канаді. Частину виготовлених партій він планує залишати на місцевому ринку, інше – експортувати в декілька країн світу, зокрема в Україну. Чи спрацює ідея
«Додаємо в портфель канадське віскі, хочемо закріпитись на цьому ринку», – каже засновник Global Spirits Євген Черняк.
Контрактний розлив він почав на підприємстві Stillus Craft Spirits у Канаді, розташованому між Торонто і Оттавою. Першу партію канадського віскі Global Spirits планує випустити в листопаді 2025 року.
З неї 50% залишать у Канаді, інші 50% розподілять між різними країнами, зокрема Україною, говорить Черняк.
Вас можуть зацікавити готові звіти по ринках від Pro-Consulting:
Будь-який звіт по ринку буде актуалізований за вашим запитом. Типова структура дослідження ринку – за цим посиланням.
Увійшов у смак
У портфелі Global Spirits уже є два види американського бурбону – Cumberland Falls і Bell Rock, які з часів пандемії COVID виготовляють на контрактній основі в США. Канадське віскі має дати змогу зайти в категорію низького цінового сегменту, каже Черняк.
Для цього він обрав канадське сімейне виробництво Stillus Crafts Spirits. Виготовлення першої партії супроводжують українські технологи.
Пляшка, етикетка, закупорка – українські, зазначає Черняк. Компанія закуповує одразу 10 млн пляшок, що дає змогу отримати значну знижку на компоненти в Україні. За словами Черняка, навіть з урахуванням логістики це дешевше, ніж виробництво виключно в Канаді.
«Хочемо отримати кінцеву ціну для реалізації товару в Україні на 40% меншу, ніж у світових виробників, наприклад ірландського Jameson та канадського Crown Royal», – розповідає Черняк.
Перша партія 1 листопада 2025 року має поїхати в Україну, потім – у Польщу, Румунію та Ізраїль. Вона складатиметься з 200 000 пляшок по 0,75 л. Інвестиції у партію складають близько 2 млн канадських доларів.
Якщо запуск буде успішним, наступний етап – 400 000 пляшок, утім, якщо попиту не буде, виробництво можуть згорнути.
Споживач не хоче експериментів – він хоче однаковий смак у кожному релізі, вважає Черняк. «Це те, що ми повинні гарантувати, якщо хочемо бути конкурентними з такими брендами, як Jameson, які забезпечують повторювану якість десятиліттями», – каже він.
Чи знайдеться місце канадському віскі від Global Spirits на міжнародному та українському ринках?
Ринок із запеклою боротьбою за споживача
На світовому ринку найбільші продажі за віскі з Японії – Nikka і Yamazaki, йдеться в рейтингу від 2025 року журналу Drinks International. У категоріях «ірландське віскі» лідирує Jameson, «американський» – Michterʼs. Канадське віскі не виділено в окрему категорію.
У глобальному масштабі ринок віскі до 2028 року зросте на 43,8%, з $89 млрд до $128 млрд, йдеться в дослідженні компанії KPMG, опублікованому в червні 2024 року. «Шотландське віскі (76%) та бурбон (70%) є найпопулярнішими серед інвесторів», – додають там. Водночас австралійське та канадське віскі демонструють «нижчий рівень зацікавленості».
Ринок віскі в Україні оцінюється в 12 млн л, у грошах – 9 млрд грн, кажуть у пресслужбі Bayadera Group. Це третій за популярністю міцний алкогольний напій після горілки та бренді, зазначають у пресслужбі Pro-Consulting.
«За споживача віскі в ціновому діапазоні 500–700 грн за пляшку в 0,7 л ведеться запекла боротьба», – додають у Bayadera Group. У категоріях віскі середнього та преміум сегментів також великий потенціал, споживання буде зростати», – зазначають там.
Канадське віскі в Україну постачають Bayadera, ДДС+, «Бюро Вин», каже генеральний директор Pro-Consulting Олександр Соколов. Імпортне віскі займає майже 97% в грошовому вираженні ринку віскі в Україні, серед нього канадське – менше 1%.
Невелика частка – за віскі українського виробництва, зокрема односолодовим віскі від «Микулинецький Бровар» та Black Duck від дніпровського виробника «Стронгдрінк».
На ринку однозначно є місце для нового гравця — тим більше, мова йде про одного з найбільших виробників алкоголю в Україні, який має налагоджені зв’язки в дистрибуції та просуванні, каже Соколов. При якісному просуванні, дистрибуції і правильній ціновій політиці, за перші роки новий гравець може зайняти частку ринку до приблизно 3-5%, додає він.
Джерело: FORBES.UA