Дата підготовки: | Листопад 2024 року |
Кількість сторінок: | 47, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 13 |
Таблиць: | 49 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками компанії Pro-Consulting було проведено дослідження ринку алкогольних напоїв на основі фруктового спирту. В ході роботи було проаналізовано: тенденції та тренди ринку, виробництво, імпорт, експорт, основних виробників, стан суміжних галузей, асортимент, ціни та ціноутворення, брендинг, споживання та споживчі вподобання. Під роботою підведені висновки та прогнозні тенденції. Розроблений SWOT та PEST LE аналізи. Для роботи було проведене експертне опитування для аналізу вподобань щодо напоїв.
Алкогольні напої на основі фруктового спирту – це напої, отримані шляхом дистиляції або настоювання спирту на фруктах або фруктовій сировині. В таких напоях основним джерелом алкоголю є ферментований фруктовий сік або фрукти, які додають їм характерний аромат і смак. Найбільшими з них є:
Бренді – це дистильований спиртний напій, виготовлений з ферментованого соку винограду. Бренді часто витримують у дерев'яних бочках, що надає йому складного смаку з нотками ванілі та дуба.
Коньяк – це різновид бренді, що виготовляється з білого винограду і підлягає строгим правилам дистиляції та витримки. Коньяк завжди повинен витримуватися в дубових бочках не менше двох років.
Настоянка – це спиртовий напій, що виготовляється шляхом настоювання фруктів, ягід, трав та спецій.
Лікер – це солодкий алкогольний напій, виготовлений з фруктової сировини, спирту, цукру та іноді ароматизаторів. Лікери часто мають високий вміст цукру і насичений фруктовий смак.
Кальвадос – це яблучний бренді, що виробляється шляхом дистиляції сидру. Він має насичений яблучний аромат і часто витримується в дубових бочках для розвитку складних смакових характеристик.
Зростання виробничих витрат та податків. Собівартість виробництва продукції протягом досліджуваного періоду збільшується відповідно до росту цін на сировину, пакувальні та допоміжні матеріали, енергоресурси (вартість спирту для виробництва алкогольних напоїв зросла на 27%, виноматеріалів - на 32%, склотари – на 161%, ковпачків – на 182%, пробки – на 109%, гофротари – на 36%, етикеток – на 29%, електроенергії – на 113%, газу – на 184,9%, комунальних послуг з водовідведення – на 89,8%). Підвищення розміру мінімальної заробітної плати – на 60,6% також відображається на собівартості продукції.
Ціни реалізації додатково враховують вартість акцизів. В квітні 2023 р. було затверджено нові ціни на акцизні марки, які зросли на 66,41% від довоєнних показників. Акцизний податок збільшився на 5 %.
Стабільність мінімальних роздрібних цін на алкоголь. Мінімальні ціни на алкогольну продукцію, згідно з законодавством, нормується державою. У поточному періоді ціни не підвищували. Наразі, мінімальна роздрібна ціна за 0,5 л продукту складає 128,32-151,66 грн на коньяк (в залежності від витримки), 128,32 грн. на дистиляти, 118,6 грн. бренді, 89,4 грн. лікери та горілка, 100 грн. - заброджені міцні напої)
Основні проблеми на ринку алкоголю через відсутність змін в законі:
• Велика кількість дешевих товарів, що стримує набуття популярності товарами-аналогами з вищими цінами
• Ринок представлений найбільшими гравцями, які не стримують вихід більш вартісної продукції
• Зростання частки товарів з нижчою якістю (відповідно до ціни)
• Ріст тіньового ринку
Ріст споживання алкоголю. За оцінками, частка споживачів алкоголю зросла з 50,8% населення у 2021 р. до 77,4% під час війни (станом на грудень 2023 р.). Більше всього споживання приходиться на міцний алкоголь - 39,24%, на слабоалкогольні напої - 36,71%. Основною причиною зростання споживання алкоголю, що відзначають споживачі окрім звичних свят та важливих подій, стало споживання через стрес. Більше всього споживає молодь 18-29 років (86,3%). Проте зниження загальної кількості населення через міграцію, мобілізацію та окупацію територій нівелює загальні зміни у споживанні
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Опис ринку, аналіз тенденцій його розвитку (перелік товарів, що є предметом дослідження та їхнє структурування, фактори, що впливають на ринок та їхній прояв протягом досліджуваного періоду; проблеми і передумови розвитку)
1.2. Загальні показники ринку
1.2.1. Розрахунок ємності ринку в 2021- І півріччя 2024 рр. в натуральних показниках (виробництво + імпорт - експорт). Оцінка
1.2.2. Обсяг продажів (в роздрібних цінах)
1.3. Сегментація і структурування ринку
- Структура ринку міцного алкоголю (виділення ринку горілки, міцного алкоголю масового споживання (віскі, бренді, джин) та нішових напоїв (зокрема фруктових)
- Структура ринку конкурентних товарів (ароматизовані міцні напої (яблучний віскі, ароматизована горілка)
- Структура ринку напоїв з фруктових спиртів (кальвадос, виноградні напої, сливовіца тощо)
2. Основні оператори ринку (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; товарні групи, торговельні марки і асортимент; регіональна представленість)
- Популярні «крафтові» виробники
2.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування
- Українські «системні» виробники
- Імпортери
2.2. Частки ринку основних операторів ринку (виробників з урахуванням експорту та імпортерів)
2.3. Ступінь конкуренції і ризики. Факторний аналіз ринкових часток конкурентів
3. Оцінка виробництва продукції в 2021- І півріччя 2024 рр.
4. Зовнішня торгівля та ЗЕД
4.1. Експорт алкогольних напоїв на основі фруктового спирту з України в 2021- І півріччя 2024 рр. (обсяги, структура, географія)
4.2. Експорт фруктового спирту з України в 2021- І півріччя 2024 рр. (обсяги, структура, географія)
4.3. Імпорт алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україну в 2021- І півріччя 2024 рр. (за видами – обсяги, структура, географія, частки імпортерів – детальний аналіз складних поставок)
5. Асортимент продукції, представлений на ринку (побудова асортиментних карт для визначення насиченості сегментів ринку) – за типом напою, розміром тари
6. Ціна і ціноутворення на ринку
6.1. Середні поточні ціни на продукцію, визначення цінових сегментів на ринку
6.2. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
7. Брендинг і реклама (аналіз позиціонування конкурентів на ринку, присутність в каналах просування) – аналіз реклами крафтових виробників та масових брендів (чи є реклама власне фруктових напоїв
8. Аналіз споживання на ринку
8.1. Вподобання споживачів щодо товару, портрет споживача (за результатами опитування)
8.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, пошукових запитів і видачі конкурентів
8.3. Ступінь задоволеності споживачів (аналіз відгуків)
9. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах): FMCG-ритейл, спеціалізований рітейл, власні канали
10. Інвестиційна привабливість галузі
10.1. Аналіз ринкових можливостей та загроз для подальшої побудови SWOT-аналізу
10.2. PEST LE - аналіз факторів впливу на ринок та оцінка ймовірності і ступеня їх впливу
10.3. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок
11. Висновки. Прогнозні показники ринку
11.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
11.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2024-2027 рр.
11.3. Рекомендації по розвитку на ринку
1. Фактори, що впливали на ринок алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україні, 2021-I пол. 2024 рр.
2. Ємність ринку алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україні, 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, млн л.
3. Ринок алкогольних напоїв в Україні за видами в 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, %
4. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
5. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
6. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
7. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
8. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
9. Регіональна представленість досліджуваних компаній (філії)
10. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
11. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
12. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
13. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
14. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
15. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
16. Регіональна представленість досліджуваних компаній (філії)
17. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
18. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
19. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
20. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
21. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
22. Асортимент і торгові марки алкогольних напоїв на основі фруктового спирту компанії Х
23. Регіональна представленість досліджуваних компаній (філії)
24. Оцінка конкурентного середовища на ринку алкогольних напоїв на основі фруктового спирту за методикою М. Портера
25. Структура експорту алкогольних напоїв на основі фруктового спирту з України в 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, млн л
26. Географія експорту алкогольних напоїв на основі фруктового спирту з України в 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, млн л
27. Основні експортери алкогольних напоїв на основі фруктового спирту з України в 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, млн л
28. Географія експорту фруктового спирту з України в 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, млн л.
29. Структура імпорту алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україну в 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, млн л.
30. Географія імпорту алкогольних напоїв на основі фруктового спирту за сировиною в Україну в 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, млн л
31. Основні імпортери алкогольних напоїв на основі фруктового спирту за сировиною в Україну в 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, млн л.
32. Асортимент алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україні, станом на жовтень 2024 року
33. Середні поточні ціни на алкогольні напої на основі фруктового спирту в Україні станом на жовтень 2024 р., грн з ПДВ
34. Результативна таблиця застосування ІМК на досліджуваних ринках
35. Використання основних каналів реклами на досліджуваних ринках по операторам
36. PR-діяльність основних операторів ринку та їх співпраця зі ЗМІ
37. Аналіз присутності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
38. Аналіз активності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
39. Аналіз брендингу основних операторів ринку алкогольних напоїв на основі фруктового спирту
40. Перелік та опис останніх галузевих виставок
41. Аналіз пошукових запитів за видами алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україні, жовтень 2024 р.
42. Аналіз пошукових запитів за операторами на ринку алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україні, жовтень 2024 р.
43. Аналіз пошукових запитів за торговими марками на ринку алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україні, жовтень 2024 р.
44. Відгуки споживачів та оцінка товарів за операторами на ринку станом на жовтень 2024 року
45. Структура продажів алкогольних напоїв в розрізі каналів в Україні в 2023 році, в натуральних показниках, млн. л.
46. Можливості та загрози на ринку алкогольних напоїв в Україні
47. PEST LE – аналіз ринку алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україні
48. Карта ризиків ринку алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україні
49. Основні бар’єри для виходу нового гравця на ринок алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україні
1. Обсяг продажів алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україні, 2021-І пол. 2024 рр., у грошових показниках, млрд грн
2. Ринок ароматизованих алкогольних напоїв в Україні за видами 2023 рік., в натуральних показниках, %
3. Основні фруктові смаки ароматизованих алкогольних напоїв в Україні 2023 рік, в натуральних показниках, %
4. Ринок напоїв з фруктових спиртів за сировиною* в Україні, 2023 рік, %
5. Частки ринку основних операторів алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україні, 2023 рік, в натуральних показниках, л., %
6. Динаміка виробництва алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україні у 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, млн л
7. Динаміка експорту алкогольних напоїв на основі фруктового спирту з України у 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, млн л
8. Динаміка експорту фруктового спирту з України в 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, млн л
9. Динаміка імпорту алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україну
в 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, млн л
10. Структура асортименту алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україні, станом на жовтень 2024, за видами, %
11. Орієнтовна структура собівартості виробництва алкогольних напоїв на основі фруктового спирту, %
12. Прогнозні показники (ємність) ринку алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україні 2024-2027 рр. згідно з песимістичним сценарієм, в натуральних показниках, млн л.
13. Прогнозні показники (ємність) ринку алкогольних напоїв на основі фруктового спирту в Україні 2024-2027 рр. згідно з оптимістичним сценарієм, в натуральних показниках, млн л.