Дата підготовки: | Листопад 2024 року |
Кількість сторінок: | 37, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 10 |
Таблиць: | 33 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками Pro-Consulting було проведене дослідження ринку безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні. В ході роботи було проаналізовано: тенденції на ринку, виробництво, імпорт та експорт, стан суміжних галузей. Описані головні оператори, асортимент, ціни та ціноутворення, брендинг та споживання. Під роботою підведені висновки та розроблені прогнози, SWOT, PESTLE аналізи. Для роботи було проведена фокус-групова дискусія «Соковмісні газовані напої».
Безалкогольні газовані лимонади на основі соку – це напої, що містять в своєму складі 50% і більше соку із додаванням газованої води. Вони мають освіжаючий смак та насиченість вітамінами, притаманними фруктам, з яких виготовляється сік. Такі напої популярні серед тих, хто шукає легку, менш солодку альтернативу класичним солодким газованим напоям.
На українському ринку присутні аналоги чи найбільш наближені продукти, частка соку в яких складає від 5 до 50%. Такі напої називають соковмістними чи лимонадами з вмістом соку.
Ріст популярності здорового харчування. Війна не зупинила розвиток світового тренду на здорове харчування в Україні. Споживачів цікавлять свіжі продукти, натуральні інгредієнти та правильні способи приготування їжі. Для деяких споживачів важливо, щоб товар не містив глютену або інших домішок, високого вмісту цукру, штучних барвників та ароматизаторів, що сприяє росту попиту на альтернативні натуральні напої.
Переорієнтація споживання. Через війну багато українців виїхали за кордон, що суттєво скоротило ринок продуктових товарів. Як зазначає Михайло Гафуров, керівник відділу роботи з клієнтами компанії NielsenIQ, восени 2023 року в Україні проживало приблизно 25 мільйонів людей, що на 15% менше, ніж до війни. Однак, попит на продукти харчування знизився значно більше, що свідчить про серйозний вплив війни на споживчі настрої та ринок загалом. За оцінками операторів ринку, поживання на ринку безалкогольних напоїв скоротилося на 18%, а здорових продуктів – на 34%.
Ріст цін на апельсиновий сік. Концентрований апельсиновий сік, яким торгують на Intercontinental Exchange у Нью-Йорку, 28 травня 2024 року досяг 4,92 долара за фунт, що майже вдвічі більше, ніж рік тому. Ціни на апельсиновий сік зросли до небачених висот через несприятливу погоду та хвороби дерев в Бразилії, найбільшому світовому експортері апельсинів.
Найбільший виробник лимонадів на основі апельсинового соку скоротив його частку в товарах з 58% до 50%. Його продукція імпортується в Україну і ціна на неї зросла у 2024 р. на 12%.
Зміна ціни на яблука. Ринок яблук в Україні протягом років мав незначні коливання. Середні ціни на яблука к вересні 2024 р. подорожчали на 2 грн./кг від ціни у вересні 2023 р.
Зміна цін на напої. Восени 2024 р. в Україні відбулось падіння цін на лимонади в роздрібних мережах в середньому на 2-3% від вартості влітку, ринок соків виріс на окремі категорії до 5%.
Ціни на імпортні товари зростають пропорційно до падіння гривні.
Тенденції розвитку ринку:
Ріст виробництва товарів-аналогів. За період війни з’явилось декілька товарів-аналогів з місткістю соку близько 5-30%, найбільшим з них є Моршинська та Соковинка (Карпатська Джерельна). Такий ріст виробництва демонструє попит на продукцію та пошук можливості зайняти ринок операторами. Проте ринок лимонадів на основі соку отримав лише одного гравця, що означає недостатність попиту на більш дорогому сегменті.
Падіння імпорту. Протягом 1 пол. 2024 р. імпорт досліджуваної продукції має нижчі показники відносно аналогічного періоду 2023 р., в основному це спричинене зниженням попиту через ріст цін на продукт. Попит на ринку може бути закритий внутрішніми виробниками за умови дотримання цінової та маркетингової стратегії, спрямованої на забезпечення вимог споживачів у розрізі ціна/якість.
Проблемами розвитку ринку є: обмеженість технологічної бази для виробництва в Україні, падіння курсу гривні, невисокий попит в сегменті через низький рівень обізнаності споживачів про товари зазначеної категорії.
Передумовами розвитку є: закінчення війни та повернення населення в Україну, збільшення інвестицій в галузь, ріст кількості поціновувачів здорового способу життя, популяризація нового виду продукції.
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Опис ринку, аналіз тенденцій його розвитку (перелік товарів, що є предметом дослідження та їхнє структурування, фактори, що впливають на ринок та їхній прояв протягом досліджуваного періоду; проблеми і передумови розвитку)
1.2. Загальні показники ринку
1.2.1. Розрахунок ємності ринку в 2021- І півріччя 2024 рр. в натуральних показниках (виробництво + імпорт - експорт). Оцінка
1.2.2. Обсяг продажів (в роздрібних цінах)
1.3. Сегментація і структурування ринку
- Структура ринку безалкогольних солодких газованих напоїв
o Безалкогольні напої (вода, соки, солодкі безалкогольні напої)
o Напої, що є найближчими конкурентами
o Цільовий ринок
- Структурування ринку напоїв на основі соку (за видами сировини, за походженням)
2. Основні оператори ринку
- Українські виробники напоїв-аналогів (які позиціонують свою продукцію, як натуральну на основі соку)
- Імпортери товарів-аналогів
2.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; товарні групи, торгові марки і асортимент; регіональна представленість)
2.2. Частки ринку основних операторів ринку (виробників з урахуванням експорту та імпортерів)
2.3. Ступінь конкуренції і ризики. Факторний аналіз ринкових часток конкурентів
3. Оцінка виробництва продукції в 2021- І півріччя 2024 рр. (загалом та в цільовому сегменті)
4. Імпорт газованих напоїв на основі соку в Україну в 2021- І півріччя 2024 рр. (за видами - обсяги, структура, географія, частки імпортерів – детальний аналіз складних поставок)
5. Асортимент продукції, представлений на ринку (побудова асортиментних карт для визначення насиченості сегментів ринку) – за типом напою, розміром тари
6. Ціна і ціноутворення на ринку
6.1. Середні поточні ціни на продукцію, визначення цінових сегментів на ринку
6.2. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
7. Брендинг і реклама (аналіз позиціонування конкурентів на ринку, присутність в каналах просування)
8. Аналіз споживання на ринку
8.1. Портрет споживача, вподобання споживачів
8.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, пошукових запитів і видачі конкурентів
8.3. Ступінь задоволеності споживачів
9. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах): FMCG-ритейл, спеціалізований рітейл, власні канали
10. Інвестиційна привабливість галузі
10.1. Аналіз ринкових можливостей та загроз для подальшої побудови SWOT-аналізу
10.2. PEST LE - аналіз факторів впливу на ринок та оцінка ймовірності і ступеня їх впливу
10.3. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок
11. Висновки. Прогнозні показники ринку
11.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
11.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2024-2027 рр.
11.3. Рекомендації по розвитку на ринку
Додаток 1 – Відбіркова анкета для фокус-групової дискусії «Соковмісні газовані напої»
Додаток 2 - Гайд для проведення фокус-групових дискусій «Соковмісні газовані напої»
1. Фактори, що впливали на ринок безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні, 2021-I пол. 2024 рр.
2. Ємність ринку безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні, 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. л.
3. Частка цільового продукту на ринках безалкогольних газованих напоїв в 2023 році, в натуральних показниках, млн л., %
4. Ринок безалкогольних газованих лимонадів на основі соку за видами сировини в Україні в 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, %
5. Основні виробники напоїв-аналогів в Україні
6. Основні імпортери напоїв-аналогів в Україні
7. Асортимент і торгові марки безалкогольних газованих лимонадів на основі соку компанії х
8. Асортимент і торгові марки безалкогольних газованих лимонадів на основі соку компанії х
9. Асортимент і торгові марки безалкогольних газованих лимонадів на основі соку компанії х
10. Регіональна представленість досліджуваних компаній (офіси, заводи)
11. Оцінка конкурентного середовища на ринку безалкогольних напоїв за методикою М. Портера
12. Імпорт газованих напоїв на основі соку в Україну за видами, 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. л.
13. Географія імпорту газованих напоїв на основі соку в Україну за видами, 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. л.
14. Імпортери газованих напоїв на основі соку в Україну за видами, 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. л.
15. Асортимент безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні, 2023 рік
16. Середні ціни на ринку безалкогольних газованих лимонадів в Україні, грн з ПДВ
17. Результативна таблиця застосування ІМК на досліджуваних ринках
18. Використання основних каналів реклами на досліджуваних ринках по операторам
19. PR-діяльність основних операторів ринку та їх співпраця зі ЗМІ
20. Аналіз присутності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
21. Аналіз активності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
22. Аналіз брендингу основних операторів ринку безалкогольних газованих лимонадів на основі соку
23. Перелік та опис галузевих виставок
24. Портрет споживача солодких газованих напоїв
25. Аналіз пошукових запитів за видами безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні, жовтень 2024 р.
26. Аналіз пошукових запитів за операторами на ринку безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні, жовтень 2024 р.
27. Аналіз пошукових запитів за торговими марками на ринку безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні, жовтень 2024 р.
28. Відгуки споживачів та оцінка товарів згідно операторів на ринку станом на жовтень 2024 року
29. Оцінка структури продажів безалкогольних напоїв по каналах, %
30. Можливості та загрози на ринку безалкогольних напоїв в Україні
31. PEST LE – аналіз ринку безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні
32. Карта ризиків ринку безалкогольних напоїв в Україні
33. Основні бар’єри для виходу нового гравця на ринок безалкогольних напоїв в Україні
1. Обсяг продажів безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні, 2021-І пол. 2024 рр., у грошових показниках, млн грн.
2. Структура ринку безалкогольних напоїв в Україні в 2023 році, в натуральних показниках, %
3. Динаміка ємності ринку безалкогольних газованих лимонадів з вмістом соку в Україні, 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, млн л.
4. Частки ринку основних операторів безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні, 2023 рік, в натуральних показниках, %
5. Динаміка виробництва безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні, 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, млн л
6. Динаміка імпорту газованих напоїв на основі соку в Україну, 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. л.
7. Асортимент безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні, 2023 р., в натуральних показниках, шт., %
8. Структура ціни безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні
9. Прогнозні показники (ємність) ринку безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні 2024-2027 рр. згідно з песимістичним сценарієм, в натуральних показниках, тис. л.
10. Прогнозні показники (ємність) ринку безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні 2024-2027 рр. згідно з оптимістичним сценарієм, в натуральних показниках, тис. л.