Дата підготовки: | Травень 2024 року |
Кількість сторінок: | 22, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 1 |
Таблиць: | 8 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанією Pro-Consulting виконано аналіз ринку роздрібної торгівлі продуктами харчування та товарами широкого асортименту, у період 2021 – 2023 рр. Проведено аналіз українських тенденцій розвитку ринку, надано оцінку змінам, що відбулися в галузі за останні 3 роки.
FMCG (Fast Moving Consumer Goods) ритейл - сегмент роздрібної торгівлі, який спеціалізується на швидко рухливих товарах споживчої групи, таких як продукти харчування, напої, засоби особистої гігієни та товари для дому. Він є одним з найбільших і найбільш динамічних у роздрібній торгівлі. Орієнтований на забезпечення швидкого і повсякденного попиту споживачів на основні товари.
Основні характеристики FMCG ритейлу включають високий оборот товарів, широку мережу торгових точок, велику конкуренцію та важливість стратегій маркетингу і брендування для привертання уваги споживачів. Звичайні товари FMCG охоплюють широкий спектр продуктів, включаючи продукти харчування (наприклад, продукти хлібобулочні, молочні продукти, напої, консервовані продукти), засоби особистої гігієни (такі як зубна паста, мило, шампуні), товари для дому (наприклад, побутова хімія), FMCG ринок також часто піддається впливу трендів у споживанні, здоровому способі життя та екологічній свідомості. Даний вид ритейлу реалізується в різних місцях, включаючи супермаркети, гіпермаркети, магазини зі знижками, крамниці, бензозаправні станції та онлайн-магазини.
Ключовими тенденціями ринку роздрібної торгівлі є:
• Зростання оборотів ритейлу
• Зміна ролі мережевого ритейлу
• Збільшення популярності недорогих товарів
• Адаптація до змінного попиту
• Зміни у споживчій поведінці
• Розширення асортименту товарів під власними торговими марками
• Розвиток мобільних додатків
• Зростання конкуренції між роздрібними мережами
До основних факторів впливу на ринок можна віднести:
• Підвищення цін на товари, що впливає на зростання оборотів ритейлу.
• Більшу доступність та різноманіття товарів у мережевих магазинах, а також збільшення компаніями обсягів реклами та акцій для привертання нових покупців.
• Успішну адаптацію до нових умов, міцну позицію на ринку та ефективне розширення бізнесу, що вплинуло на зростання оборотів мереж, наприклад «Новус», «Фора», «ATБ» і «Сільпо».
• Активну експансію у офлайн та зростання ролі онлайн-торгівлі загалом, що забезпечило розвиток онлайн-торгівлі. Переваги онлайн замовлень – зручність та доступність, призводять до збільшення середнього чека та частоти покупок через інтернет.
• Зростаючу популярність товарів низького та середнього цінового діапазону серед споживачів в умовах економічних змін, що збільшила популярність недорогих товарів, та сприяла розвитку магазинів такого сегмента (зокрема мережі «Аврора»).
• Конкуренцію, яка є каталізатором нових рішень, таких як запровадження та ребрендинг власних торгових марок, створення унікальних пропозицій та вдосконалення якості товарів і послуг.
Однак, не зважаючи на зростання обсягів продажів на ринку, можна визначити наступні проблеми розвитку:
• Економічна та політична нестабільність:
• Зміни в споживчих звичках
• Підвищена конкуренція
• Законодавчі обмеження
• Зміна умов праці
Зміни у структурі ринку, такі як:
- перерозподіл обсягів споживання по регіонах внаслідок міграції населення до більш безпечних регіонів;
- надання переваги товарам нижчого цінового сегмента внаслідок зниження купівельної спроможності;
- відмова від товарів окремих виробників чи країн через політичні відносини (пов’язаних із рф чи імпортованих з Польщі)
та інші можуть призвести до втрати доходів гравців на ринку регіонально чи загально по країні.
Такі зміни вимагають від операторів ринку швидкої адаптації як по асортименту продукції, так і по ціновій політиці, яка зможе забезпечити конкурентні переваги та допоможе утримати клієнтів.
На сегмент харчового ритейлу може впливати законодавче регулювання інших супутніх галузей, у тому числі харчової промисловості, що стосується як виробництва, так і пакування товарів.
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Опис ринку (опис меж дослідження та класифікаторів)
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу на ринок на всіх етапах створення доданої вартості, проблеми розвитку)
1.3. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2023 р.
1.4. Ризики, пов’язані зі зміною структури ринку (тінь, імпорт тощо)
2. Зміни у державному регулюванні
3. Основні оператори ринку
3.1. Аналіз основних операторів ринку та їх структурування (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; зміни в роботі протягом останнього періоду)
3.2. Частки ринку основних операторів
4. Динаміка продажів продукції (за наявності даних)
5. Ціна і ціноутворення на ринку
5.1. Динаміка цін на продукцію
5.2. Середні поточні ціни на продукцію
5.3. Аналіз факторів, що впливають на формування ціни
6. Аналіз споживання на ринку. Зміни у структурі та вподобаннях споживачів
7. Висновки. Прогнозні показники ринку
7.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
7.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку
8. Інвестиційна привабливість галузі
8.1. PEST LE - аналіз факторів впливу на ринок
8.2. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок. Побудова карти ризиків на ринку та оцінка їхньої динаміки протягом прогнозного періоду
1. ТОП-3 українські FMCG ритейлери за обсягами виторгу 2021-2023 рр.,
в грошовому вираженні, млрд. грн.
2. Зміна часток ринку основних українських операторів FMCG ритейлу за обсягами
виторгу 2021-2023 рр., в грошовому вираженні, млрд .грн.
3. Динаміка обсягів реалізованої продукції за товарними видами у 2021-2023 рр., в грошовому вираженні, млрд.грн.
4. Динаміка цін продукції українського FMCG ритейлу у 2021-2023 рр. помісячно, грн., з ПДВ
5. Середні поточні ціни на продукцію українського FMCG ритейлу станом на 7.05.2024 р., грн., з ПДВ
6. PEST LE – аналіз ринку
7. Сегментація ринкових ризиків
8. Карта ризиків ринку FMCG ритейлу України
1. Ємність ринку FMCG ритейлу в грошовому вираженні, млрд. грн.