Дата підготовки: | Липень 2020 року |
Кількість сторінок: | 69, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 28 |
Таблиць: | 54 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанія Pro-Consulting провела дослідження ринку стільникового зв'язку (м.Київ і області; м.Харків та області; Донецької і Луганської області), в якому представлені загальна характеристика ринку, визначені ключові галузі регіонів, приведена характеристика ринку офлайн і онлайн торгівлі, проаналізовано ринок стільникового зв'язку та дистрибуції мобільних телефонів, представлені висновки і рекомендації на ринку стільникового зв'язку (м.Київ і області; м.Харків та області; Донецької і Луганської області).
Історія виникнення мереж мобільного зв'язку починається в 1980-х роках з появою декількох інноваційних мережевих технологій AMPS в США і TACS, NMT в Європі. Абсолютно всі перші системи мережевого зв'язку були аналоговими. Стандарт AMPS широко поширився в США, що спричинило ускладнення заміни даного стандарту цифровим. Тому була розроблена двухрежимна аналогово-цифрова система, яка поєднувала роботу аналогової і цифрової систем в одному діапазоні. Таким чином виник стандарт D-AMPS або IS (Interim Standard - «проміжний стандарт») і відбувся перехід до другого покоління мереж мобільного зв'язку в США.
В цей же час в Європі розробили стандарт GSM (Groupe Special Mobile, пізніше перейменований в Global System for Mobile Communications), що також відноситься до систем другого покоління (2G) і підтримує чотири різних діапазону: 850,900,1800 і 1900 МГц.
• Довідка: діапазон частот важливий для операторів з точки зору охоплення максимальної кількості абонентів і територій. Чим нижче частота, тим більший радіус покриття однієї базової станції, однак менше число одночасно підключених абонентів. Плюс на низьких частотах сигнал має більш високу проникаючу здатність, тобто краще проходить через бетонні стіни і т.п. Тобто високі частоти більше підходять для міст і для місць максимального скупчення людей. Низькі частоти ефективні для забезпечення зв'язком віддалених малозаселених районів.
Наступне покоління мереж мобільного зв'язку 3G являє собою зовсім інший підхід доступу до інформації, що базується на основі пакетної передачі інформації. На сьогоднішній день існує два види 3G стандарту:
- UMTS або W-CDMA (Wideband Code Division Multiple Access) - революційний підхід;
- CDMA2000 - еволюційний підхід, що включає в себе різновиди: CDMA2000, CDMA2000 IX, CDMA2000 IX EV-DO. Наступними поколіннями мереж мобільного зв'язку стали 3.5G і 4G технології. Технологія HSDPA (High - Speed Downlink Packet Access) розглядається як один з перехідних до четвертого покоління мереж. Стандарт базується на високошвидкісній пакетній передачі даних від базової станції до мобільного телефону. 4G покоління мереж мобільного зв'язку представлено наступними технологіями: LTE, mobile WiMAX, UMB.
У світі 4G тепер становить половину всіх бездротових підключень; 5G має тенденцію стрімкого зростання в 2020 році.
16 червня 1993 року вважається датою, коли в Україні було запроваджено мобільний зв'язок і здійснено перший дзвінок з мобільного телефону (в стандарті NMT). Першою компанією на ринку мобільного зв'язку стала компанія «UMC» (Ukrainian Mobile Communications - Український мобільний зв'язок, потім «МТС», тепер - «NEQSOL Holding» під брендом Vodafone).
Ринок стільникового зв'язку (м.Київ і область; м.Харків та область; Донецька і Луганська області) характеризується тим, що напередодні лібералізації ринку мобільного зв'язку створювалися юридичні особи, які бажали конкурувати з "UMC" ("МТС-Україна") - єдиним в країні оператором мобільного зв'язку, що надають послуги в застарілому стандарті NMT.
В силу того, що з 1991 діяло обмеження на залучення іноземних інвесторів - в підприємствах телефонного зв'язку їх частка не могла перевищувати 50% мінус одна акція, - західні інвестори створювали підприємства у співпраці з українськими партнерами.
Показово, що на відміну від першого етапу, коли інвесторами виступали операторські компанії з Європи, в другій хвилі інвесторів переважали виробники обладнання.
Тенденції ринку стільникового зв'язку (м.Київ і область; м.Харків та область; Донецька і Луганська області).
Ринок стільникового зв'язку (м.Київ і область; м.Харків та область; Донецька і Луганська області) характеризується тим, що зараз в Україні можливості і потенціал технології 4G, яка була запущена операторами в 2018 році, ще не до кінця освоєні. 4G має дуже широкий потенціал розвитку з точки зору розширення покриття і впровадження додаткових сервісів для приватних абонентів, бізнесу і держави. Мільйони українських абонентів до сих пір не почали користуватися смартфонами і швидкісним мобільним інтернетом.
Всі оператори з випередженням графіка забезпечують розгортання покриття LTE в Україні, цей процес розвитку ще триватиме кілька років. А існування якісного 4G-покриття також є однією з необхідних умов і для запуску 5G.
1. Загальна характеристика ринку досліджуваних регіонів
1.1. Аналіз демографічних показників досліджуваних регіонів:
- динаміка кількості населення
- статева і вікова структура населення
- трудова та освітня (навчальна) міграція
- оцінка рівня освіти в регіоні, число людей з вищою освітою
- оцінка частки людей з низьким, середнім і високим рівнем доходу по регіонах.
1.2. Основні соціально-економічні показники розвитку досліджуваних регіонів:
- рівень заробітної плати і пенсії в регіоні (мінімальний, середній і реальний рівень)
- обсяг товарообігу в регіоні
- середня вартість оренди / купівлі житла
- рівень безробіття в регіоні
- середні витрати на душу населення
- кількість юр. осіб і фізичних осіб-підприємців
- кількість КПП, кількість людей, які перетинають кордон України (на Сході України)
1.3. Основні показники ринку нерухомості:
- динаміка будівництва житлової та комерційної нерухомості;
- кількість договорів купівлі / продажу житлової нерухомості і земельних ділянок;
1.4. Основні показники автомобільного ринку - в цілому по Україні, по регіонах - при наявності інформації в доступі / на підставі оцінки:
- автомобільний парк (загальна кількість, нові, б/в автомобілі, по маркам автомобілів; виду палива)
- кількість покупок автомобільного транспорту
2. Визначення ключових сегментів (ринків), які найбільш активно розвиваються в досліджуваних регіонах:
- виділення до 3-х найбільш розвинених сегментів, динаміка розвитку даних ринків в натуральному і грошовому вираженні
- визначення ТОП-10 операторів в кожному напрямку, фін. рез. діяльності даних операторів за 2017-2018 рік
3. Загальна характеристика ринку офлайн і онлайн торгівлі в Україні (виділення досліджуваних регіонів)
3.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку офлайн і онлайн торгівлі в досліджуваних регіонах. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку офлайн і онлайн торгівлі в 2017-2019 (1 кв. 2020 г.)
3.2. Аналіз обсягу продажів на ринку роздрібної торгівлі переважно споживчими товарами повсякденного попиту через торговельні мережі корпоративного типу (FMCG-рітейл) по досліджуваним містам в 2018-1 кв. 2020 рр.
3.3. Великі оператори ринку офлайн і онлайн торгівлі переважно продуктами харчування - кількість компаній в Україні
4. Аналіз ринку стільникового зв'язку і дистрибуції в сегменті реалізації мобільних телефонів в Україні
4.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку стільникового зв'язку в Україні: історія, специфіка, основні чинники, тенденції та проблеми розвитку ринку.
4.2. Кількість і характеристика операторів стільникового зв'язку в Україні (регіони покриття, особливості пропозиції, послуги, ціновий сегмент)
4.3. Аналіз імпорту мобільних телефонів в Україну: обсяг в натуральному і грошовому вираженні, по ТМ імпортованої техніки, основні імпортери (короткий опис, частка в структурі імпорту, ТМ імпортованої техніки)
4.4. Фірмові салони стільникового зв'язку та мультибрендингові магазини (загальна кількість точок в мережі; виділення ТОП-15 мережевих операторів ринку). Виділення частки мережевих операторів на ринку, оцінка рівня тіні на ринку.
4.5. Конкурентний аналіз операторів ринку. Побудова багатофакторної моделі оцінки операторів ринку і оцінка частки операторів ринку на підставі наступних критеріїв: (- кількість точок в мережі; - регіони покриття; - фінансовий результат / обсяг імпорту техніки; - кількість груп товарів в асортименті; - ТМ техніки в асортименті.)
4.6. Рівень конкуренції і ризики розвитку на ринку.
5. Висновки і рекомендації. Прогнозні показники розвитку ринку в 2020-2024 рр.
5.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку на підставі проведеного дослідження
1. Вікова структура населення в досліджуваних регіонах на 1 січня 2020 р., %
2. Кількість мігрантів за статевою ознакою і по регіонах в Україні в 2019 році., осіб
3. Чисельність і частка населення з вищою освітою (вища базову та повну) в досліджуваних регіонах на 1 січня 2020 р., %
4. Рівень середньої та реальної заробітної плати в 2017-1 кв. 2020 рр.
5. Рівень середньої і реальної пенсії в 2017-1 кв. 2020 рр.
6. Обсяг товарообігу в регіонах України в 2017-1 кв. 2020 рр.
7. Середня вартість оренди житла в регіонах України в 2017-1 кв. 2020 рр.
8. Середня вартість покупки житла в регіонах України в 2017-1 кв. 2020 рр.
9. Рівень безробіття в Україні та регіонах у 2017-2019 рр., тис. людей
10. Середні витрати на душу населення в 2017-2019 рр.
11. Кількість юридичних та фізичних осіб в Україні і в регіонах 2017-2019 рр., одиниць
12. Кількість людей, які перетнули кордон на Сході України в 2017-1 кв. 2020 рр., тис. перетинів
13. Кількість квартир, введених в експлуатацію в 2017-1 кв. 2020 рр., одиниць
14. Загальна площа житлових будинків, прийнятих в експлуатацію в 2017-1 кв. 2020 рр.
15. Кількість договорів купівлі / продажу житлової нерухомості в 2017-2019 рр.
16. Кількість договорів купівлі / продажу земельних ділянок в 2017-2019 рр.
17. Автомобільний парк України в 2017-2019 рр.
18. Купівля нових авто в Україні в 2017-1 кв. 2020 рр. по маркам автомобілів, одиниць
19. Кількість зареєстрованих автомобілів в 2017-2019 рр. по регіонах України
20. Кількість вперше зареєстрованих авто в Україні з 2013 року по виду палива, одиниць
21. Кількість зареєстрованих автомобілів в Україні в 2017-2019 рр, одиниць
22. Показники металургійної промисловості в Україні в 2015 - 6 міс. 2019 роки.
23. Показники основних галузей Києва в 2018 - 2019 роки.
24. Показники основних галузей Київської області в 2016 - 2019 роки.
25. Показники основних галузей Харкова і Харківської області в 2015 - 2019 роки.
26. Показники основних галузей Донецької області в 2016 - 2019 роки.
27. Показники основних галузей Луганської області в 2016 - 2019 роки.
28. Фінансові показники ТОП-10 операторів Києва в 2017 - 2018 рр.
29. Фінансові показники ТОП-10 операторів Київської області в 2017 - 2018 рр.
30. Фінансові показники ТОП-10 операторів Харківської області в 2017 - 2018 рр.
31. Фінансові показники ТОП-10 операторів Донецької області в 2017 - 2018 рр.
32. Фінансові показники ТОП-10 операторів Луганській області в 2017 - 2018 рр.
33. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку офлайн і онлайн торгівлі в Україні в 2019 році, в грошовому вираженні, млрд грн
34. Обсяг продажів на ринку роздрібної торгівлі переважно споживчими товарами повсякденного попиту через торговельні мережі корпоративного типу (FMCG-рітейл) в Україні в 2017-2019 рр., В грошовому вираженні, млрд грн.
35. Частки FMCG-рітейлерів по виручці в Києві за 2016-2019 рр., млрд грн
36. Частки FMCG-рітейлерів по виручці в Харкові за 2016-2019 рр., млрд грн
37. Частки FMCG-рітейлерів за кількістю точок в Україні за 2017-2019 рр.
38. Частки FMCG-рітейлерів по виручці в Україні за 2017-2019 рр., млрд грн
39. Перелік торгових мереж, які вийшли і зайшли на ринок в період 2016 - 1 кв.2020 рр
40. Основні характеристики поколінь мобільних мереж
41. Розподіл частот між українськими операторами в результаті 3G-тендера 2015 року
42. Розподіл частот між українськими операторами в результаті 4G-тендерів 2018 року
43. Оператори мобільного зв'язку в Україні, які присутні на ринку на червень 2020 року
44. Структура імпорту мобільних телефонів в Україну в 2017 - 2019 роки., в натуральному вираженні, %
45. Структура імпорту мобільних телефонів в Україну в 2017 - 2019 роки., в грошовому вираженні, %
46. Частки основних імпортерів мобільних телефонів в Україні в 2017 - 2019 роки., в натуральному вираженні, %
47. Частки основних імпортерів мобільних телефонів в Україні в 2017 - 2019 роки., в грошовому вираженні, %
48. ТОП-15 мережевих операторів фірмових салонів зв'язку в Україні, од.
49. Кількість точок фірмових салонів зв'язку ТОП-15 мережевих операторів ринку в Україні, од.
50. Фінансові результати та обсяг імпорту ТОП-15 мережевих операторів салонів стільникового зв'язку в Україні, млн грн
51. Кількість груп товарів і ТМ техніки в асортименті ТОП-15 мережевих операторів салонів стільникового зв'язку в Україні, млн грн
52. Критерії для оцінки багатофакторної моделі по ринку стільникового зв'язку і дистрибуції в сегменті реалізації мобільних телефонів в Україні
53. Багатофакторна модель по ринку стільникового зв'язку і дистрибуції в сегменті реалізації мобільних телефонів в Україні
54. Доходи найбільших операторів роздрібної торгівлі електронікою в Україні в 2018 р., в грошовому вираженні, млн грн, %
1. Динаміка чисельності населення в м. Київ на 1 січня в 2017 - 2020 рр., тис. чол.
2. Динаміка чисельності населення в Київській області на 1 січня в 2017-2020 рр., тис. чол.
3. Динаміка чисельності населення в м. Харків на 1 січня в 2017 - 2020 рр., тис. чол.
4. Динаміка чисельності населення в Харківській області без урахування Харкова на 1 січня в 2017 - 2020 рр., тис. чол.
5. Динаміка чисельності населення в Донецькій області на 1 січня в 2017 - 2020 рр., тис. чол.
6. Динаміка чисельності населення в Луганській області на 1 січня в 2017 - 2020 рр., тис. чол.
7. Статева структура населення в досліджуваних регіонах на 1 січня 2020 р., %
8. Структура населення за рівнем середньодушових доходів в досліджуваних регіонах в 2018 р., %
9. Розташування контрольних пунктів в'їзду-виїзду на Сході України
10. Динаміка ємності ринку роздрібної торгівлі з виділенням частки продажів через інтернет в Україні в 2017-1 кв. 2020 рр., в грошовому вираженні, млрд грн
11. Динаміка ємності ринку роздрібної торгівлі з виділенням частки продажів через інтернет в Києві в 2017-1 кв. 2020 рр., в грошовому вираженні, млрд грн
12. Динаміка ємності ринку роздрібної торгівлі з виділенням частки продажів через інтернет в Київській області в 2017-1 кв. 2020 рр., в грошовому вираженні, млрд грн
13. Динаміка ємності ринку роздрібної торгівлі з виділенням частки продажів через інтернет в Харкові в 2017-1 кв. 2020 рр., в грошовому вираженні, млрд грн
14. Динаміка ємності ринку роздрібної торгівлі з виділенням частки продажів через інтернет в Харківській області в 2017-1 кв. 2020 рр., в грошовому вираженні, млрд грн
15. Динаміка ємності ринку роздрібної торгівлі з виділенням частки продажів через інтернет в Донецькій області в 2017-1 кв. 2020 рр., в грошовому вираженні, млрд грн
16. Динаміка ємності ринку роздрібної торгівлі з виділенням частки продажів через інтернет в Луганській області в 2017-1 кв. 2020 рр., в грошовому вираженні, млрд грн
17. Площа поширення сигналу в залежності від частоти
18. Розподіл технологій світової мобільного бази користувачів
19. Покриття зв'язку 3-го покоління (3G) в Україні оператора Київстар
20. Покриття зв'язку 3-го покоління (3G) в Україні оператора Водафон Україна
21. Покриття зв'язку 3-го покоління (3G) В Україні оператора Лайфселл
22. Покриття зв'язку 3-го покоління (3G) в Україні оператора Інтертелеком
23. Покриття зв'язку 4-го покоління (4G) в Україні оператора Київстар
24. Покриття зв'язку 4-го покоління (4G) в Україні оператора Водафон Україна
25. Покриття зв'язку 4-го покоління (4G) в Україні оператора Лайфселл
26. Динаміка імпорту мобільних телефонів в Україну в 2017 - 1 кв. 2020 рр., в натуральному вираженні, млн. шт.
27. Динаміка імпорту мобільних телефонів в Україну в 2017 - 1 кв. 2020 рр., в грошовому вираженні, млрд грн
28. Прогнозний обсяг імпорту мобільних телефонів в Україну в 2020-2024 рр. в натуральному вираженні, млн шт.