1201
Сегментація ринку у процесі маркетингового дослідження - агенція Pro-Consulting
Маркетингове дослідження проводиться з метою отримання максимально повної інформації про поточний стан цільової сфери економічної активності, побудови моделей та прогнозування її подальшого розвитку. Це необхідно для складання ефективної маркетингової стратегії підприємства, що вже діє, або створення та розробки нових бізнес-проектів.
Докладно вивчити ринкову ситуацію неможливо без докладного розгляду її складових. У цьому полягає аналіз чи сегментація ринку. Рекомендуємо вже зараз ознайомитись із типовою структурою дослідження ринку – за нею можна проаналізувати будь-який ринок України та світу.
Наприклад, ми визначаємо ємність ринку за загальним обсягом виробництва, імпорту та експорту товарів. Цей показник використовується для розуміння того, скільки продукції можна продати на цільовому напрямі бізнесу. Далі ми заглиблюємося та проводимо сегментацію ринку, скажімо, за видами товарів. Таким чином стає ясно, скільки на ринку продається продукту, що цікавить замовника. Зі схожих міркувань виконується сегментація ринку за виробниками, постачальниками, одержувачами, регіонами та іншими ознаками. Більше 2400 готових кейсів з аналізу ринків є в каталозі готових проектів – скористайтеся пошуком за ключовим словом та знайдіть звіт по своєму ринку. Будь-який звіт можна оновити та адаптувати під цілі та завдання вашого бізнесу.
Якщо взяти типову структуру маркетингового дослідження, то неважко помітити, що сегментація ринку виконується під час аналізу практично кожного аспекту. Найчастіше результати сегментації ринку є у наступних розділах готового звіту:
1. Загальна інформація про ринок:
- розрахунок ємності ринку та її динаміки протягом конкретного періоду;
- сегментація ринку за певними критеріями відбору даних;
- основні чинники впливу на ринкову ситуацію, характер цього впливу;
- переважаючі напрями та моделі подальшого розвитку ринкової ситуації.
2. Конкурентна сегментація ринку:
- перелік та основні характеристики прямих та непрямих конкурентів замовника;
- сегментація ринку за ринковими частками конкурентів;
- порівняння сегментів замовника дослідження та його конкурентів, визначення поточної ринкової позиції, наявність можливостей для розширення діяльності;
- якщо ви не впевнені, які саме аналітичні блоки вам необхідно додати в технічне завдання на аналіз ринку, зв'яжіться з нами – контакти – консультант поставить заправильні питання та запропонує оптимальну структуру дослідження.
3. Споживчий аналіз ринку:
- сегментація ринку за характерними рисами споживачів, створення профілю цільової аудиторії;
- виявлені вимоги покупців до властивостей цільових товарів;
- сегментація ринку за рівнем відповідності представленого на ринку асортименту побажанням споживачів;
- особливості вибору та придбання товарів в офлайн та онлайнових магазинах;
- сегментація ринку за обсягами продукції, яку купують державні та бізнес-структури.
4. Цінова сегментація ринку:
- розподіл представлених товарів за ціновими категоріями;
- умови рентабельності та конкурентоспроможності бізнесу виходячи зі структури собівартості товару;
- сегментація ринку в цінових категоріях за операторами, можливості здійснення ними цінових маневрів.
5. Аналіз зовнішньоекономічного контуру ринку:
- сегментація ринку за операторами ЗЕД, обсягами та напрямками поставок;
- у разі потреби проводиться додаткова сегментація ринку за походженням товарів, особливими властивостями, відправниками та одержувачами, ціновими категоріями та іншими ознаками;
- сегментація ринку іноземної держави для організації зовнішньоторговельних каналів;
- пошук потенційних партнерів замовника із зовнішньоекономічної діяльності;
- у якості прикладу структури реального ринкового звіту перегляньте, наприклад, структуру аналізу ринку вина в Україні.
6. Сегментація ринку за каналами збуту:
- опис можливих способів реалізації продукції;
- сегментація ринку за дистриб'юторами та рітейлерами, їх комунікаційними та ціновими політиками;
- рекомендована структура продажу за умов різкої зміни функціонування ринку.
7. Оцінка інвестиційного потенціалу ринку:
- сегментація ринку за притаманними йому позитивними та негативними властивостями, факторне порівняння кількох ринків;
- узагальнена карта ризиків та бар'єрів за результатами SWOT- та PEST-аналізу.
Сегментація ринку в процесі маркетингового дослідження проводиться в основному на основі відомостей, отриманих кабінетними методами з доступних для фахівців Pro-Consulting джерел. Додатково може проводитись поглиблена сегментація ринку за допомогою польових методів – споживчих опитувань, фокус-груп, інтерв'ю з експертами.
Замовити маркетингове дослідження із сегментацією ринку можна, скориставшись нашими контактними даними.