1469
Чи проводять аналіз ринку під час війни
Проведення аналізу ринку в період війни необхідне, але організаціям та бізнесам важливо докласти максимум зусиль при виборі виконавця дослідження: від якості збору даних, аналітики та прогнозів залежить як доцільність наявності звіту, так і ефективність подальших рішень щодо управління суб'єктом ринку. З темами досліджень ринків, які у нас замовляли з початку війни, ознайомтеся в каталозі готових аналізів ринків – там же ви можете ознайомитися зі структурами звітів по ринках України та світу.
У період війни особливе значення для бізнесу мають такі завдання:
- Оцінка змін споживчої поведінки. Війна може призвести до зміни вподобань, потреб та поведінки споживачів. Проведення аналізу ринку дозволяє оцінити ці зміни та адаптувати маркетингові стратегії та товари/послуги під нові умови.
- Визначення нових можливостей. У період війни різко та непередбачено змінюється кон'юнктура ринку. Деякі галузі можуть мати попит на певні товари та послуги, пов'язані з військовими потребами або відновленням інфраструктури. Аналіз ринку дозволяє ідентифікувати ці можливості та адаптувати бізнес-стратегії для їх використання.
- Оцінка ризиків та загроз. Безперечно, війна створює ризики та загрози для бізнесу. Аналіз ринку дозволяє оцінити ці ризики та розробити відповідні стратегії та плани для їх мінімізації чи подолання.
- Моніторинг конкурентного середовища. У період війни конкурентне середовище може змінитися. Деякі компанії можуть вийти із ринку, інші можуть посилити свою активність. Проведення аналізу ринку дозволяє відстежувати зміни у конкурентному середовищі та вживати відповідних заходів для підтримки конкурентоспроможності бізнесу.
Хоча проведення аналізу ринку під час війни може бути складним через нестабільність та обмеження, результати дослідження є важливим інструментом для прийняття інформованих доцільних рішень та адаптації до нової реальності ринку. У якості прикладу структури звіту, замовленого у 2023 році, перегляньте структуру аналізу ринку медичних послуг у Миколаєві та Одесі.
З чого почати?
Технічне завдання (ТЗ) на аналіз ринку є ключовим документом, який визначає цілі, обсяг робіт та вимоги до проведення робіт. Типова структура дослідження ринку допоможе вам якісно скласти ТЗ для аналітиків. Крім того, ось деякі важливі питання, на які ви маєте відповісти самостійно або з допомогою консультанта, перед запуском дослідження:
- Цілі аналізу ринку. Чітко сформулюйте цілі дослідження, наприклад: вивчення ринку для нового продукту, визначення потенціалу ринку, оцінка конкурентного середовища і т. д. Опишіть, що саме ви хочете досягти з допомогою результатів дослідження.
- Обсяг дослідження. Звіт може включати сегментацію ринку, аналіз конкурентів, вивчення споживчої поведінки, оцінку ринкових тенденцій, обґрунтований список країн для виходу на експорт. Вкажіть також географію та часові межі дослідження.
- Методи дослідження. Наприклад, це можуть бути опитування населення, фокус-групи, інтерв'ю з експертами, аналіз статистичних даних, кабінетні дослідження та інше.
- Аудиторія дослідження. Вкажіть, що буде об'єктом дослідження. Наприклад, це може бути цільова аудиторія продукту чи послуги, конкуренти на ринку, постачальники, імпортери, експортери тощо.
- Інші вимоги до звіту. Вкажіть, як має бути представлений звіт по аналізу ринку. Опишіть вимоги до структури звіту, формату подання даних, наявності графіків, таблиць тощо. Визначте терміни підготовки звіту по ринку. Якщо ви ще не переглянули приклади структур реальних досліджень, пропонуємо ознайомитись, наприклад, з аналізом ринку ресторанів у Львові або аналізом ринку м'ясних напівфабрикатів в Україні.
- Бюджет. Оцініть доступний бюджет аналізу ринку. Це допоможе дослідницькій компанії зрозуміти, які ресурси можуть бути виділені для проведення всього комплексу робіт.
- Якщо ви не знаєте, як скласти самостійно ТЗ на аналіз ринку, зв'яжіться з нами.
Читати також: Аналіз обсягу ринку в процесі маркетингового дослідження