1216
Аналіз конкурентів – частина ринкового дослідження
Конкуренція є на будь-якому споживчому ринку, а будь-яке маркетингове дослідження включає аналіз конкурентів. Приклади структур звітів за результатами вивчення ринку завжди можна переглянути в магазині готових проектів компанії Pro-Consulting та переконатися, що аналіз конкурентів червоною ниткою проходить через опис ринкової ситуації. Якщо ви плануєте аналізувати свій ринок за власним технічним завданням, ознайомтеся із типовою структурою дослідження ринку.
Аналіз конкурентів: приклад використання у типовій структурі маркетингового дослідження
Діяльність прямих і непрямих конкурентів безпосередньо впливає практично на всі складові ринку:
- виробництво продукції та зовнішню торгівлю;
- споживання цільових товарів;
- ефективність каналів збуту;
- ціни на готову продукцію та ресурси;
- інвестиційну привабливість сфери бізнесу.
Який би інформаційний блок готового маркетингового дослідження ми не взяли, скрізь зримо чи незримо буде присутній всебічний аналіз конкурентів. Приклад структури конкурентного аналізу:
- загальні відомості про конкурентне середовище:
- перелік, рейтинг та характеристики конкурентів;
- спрямованість маркетингових стратегій, тактики та прийоми конкурентної боротьби;
- у якості прикладу структури ринкового звіту перегляньте, наприклад, структури аналізу ринку свинини в Україні або аналізу ринку пестицидів в Україні.
- продуктовий аналіз конкурентів:
- приклад асортименту торгової пропозиції;
- сильні та слабкі сторони товарів прямих конкурентів та субститутів;
- можливості та дії конкурентів щодо вдосконалення складу та властивостей товарів, що пропонуються на ринку;
- дослідження цінових факторів та політик конкурентів:
- середні ціни на цільові товари, їх зміна протягом певного періоду;
- структура собівартості продукції;
- можливості для цінових маневрів конкурентів за збереження прийнятної рентабельності бізнесу;
- якщо ви не впевнені, яка саме аналітика ринку вам необхідна, зв'яжіться з нашими консультантами – вони поставлять правильні запитання та допоможуть скласти технічне завдання – контакти.
- збутовий аналіз конкурентів:
- приклад використання різних каналів реалізації товарів;
- поширені серед операторів структури та політики збуту;
- сегментація продажів у натуральному та грошовому вираженнях, розподіл часток основних конкурентів;
- наявність додаткових послуг та інших методів підвищення привабливості пропозиції;
- стратегічний аналіз конкурентів:
- приклад, спрямованість та склад брендів конкурентів;
- структура та зміст рекламних кампаній та окремих акцій;
- результати реалізації стратегій конкурентної боротьби;
- озвучені корпоративні цінності конкурентів.
Аналіз конкурентів: джерела інформації
У компанії Pro-Consulting конкурентний аналіз проводиться, як правило, із застосуванням кабінетних методів, спираючись на доступні джерела інформації:
- дані офіційної статистики;
- звіти та повідомлення міністерств та відомств;
- презентації самих конкуруючих суб'єктів;
- сторонній аналіз конкурентів, дослідження неурядових організацій;
- матеріали публічних та закритих бізнес-заходів;
- публікації засобів масової інформації та спеціалізованих видань;
- власні та партнерські інформаційні масиви Pro-Consulting.
У разі необхідності аналіз конкурентів, приклад якого розглядається, може доповнюватися обробкою первинних даних, отриманих шляхом:
- телефонних опитувань реальних та потенційних покупців цільових товарів за допомогою власного колл-центру Pro-Consulting;
- онлайнових та очних інтерв'ю зі споживачами, експертами, представниками фірм, що конкурують;
- аналіз масиву запитів користувачів пошукових систем в Інтернеті.
Скориставшись нашими контактними даними, ви можете замовити маркетингове дослідження, до складу якого входить аналіз конкурентів. Приклад аналітичного дослідження практично будь-якого ринку можна знайти в онлайн-магазині Pro-Consulting за доступними цінами.