663
Аналіз конкурентів під час маркетингового дослідження
Збереження і розвиток бізнесу в умовах ринку, що постійно змінюється, важко здійснити без знання поточної ситуації у сфері діяльності підприємства, наявних ризиків і бар'єрів для отримання і збільшення прибутку.
Одним із джерел ризиків є конкуренція між ринковими суб'єктами, кожен з яких прагне зміцнити свою позицію, зокрема й потіснивши з ринку менш спритних колег. Саме тому більшість клієнтів Pro-Consulting, замовляючи маркетингове дослідження, просять провести в його рамках і аналіз конкурентів. Навіть якщо за технічним завданням не потрібен поглиблений аналіз конкурентів, дослідник все одно приділяє увагу цьому аспекту ринку. Рекомендуємо вам уже зараз ознайомитися і зберегти собі посилання на типову структуру дослідження ринку для підготовки техзавдання в майбутньому.
Аналіз конкурентів дає змогу точніше оцінити:
- загальну ситуацію у сфері бізнесу;
- можливості для виробництва, експорту та імпорту цільових товарів;
- особливості споживання товарів ринку;
- функціонування каналів збуту та шляхи їх найефективнішого використання;
- фактори формування цін на ресурси та кінцеву продукцію, умови рентабельності бізнесу;
- інвестиційну привабливість даного ринку;
- повнішу картинку про реальну структуру ринкового звіту вам допоможе отримати ознайомлення з описом, наприклад, готового аналізу ринку овочевої консервації в Польщі або аналізу ринку слабоалкогольних напоїв в Україні.
Всебічний аналіз конкурентів включає:
- Загальне дослідження конкурентного середовища:
- перелік і рейтинг основних конкурентів замовника;
- характеристики та особливості діяльності суб'єктів, що конкурують;
- результативність на ринку стратегій і прийомів конкурентної боротьби.
- Продуктовий аналіз конкурентів:
- асортимент продукції конкурентів, у тому числі й непрямих;
- властивості та відмінні якості товарів, що конкурують, виявлені переваги та недоліки порівняно з товарами замовника;
- можливості та практичні дії конкурентів щодо вдосконалення продукції, що випускається на ринок;
- повідомляємо вам, що понад 2500 готових проєктів по ринках України та світу доступні в каталозі готових проєктів - скористайтеся пошуком за ключовим словом і знайдіть уже готовий звіт по своєму ринком. Будь-який звіт буде актуалізовано за вашим запитом.
- Ціновий аналіз конкурентів:
- оптові та роздрібні ціни на товари конкурентів, їх динаміка в часі;
- постійні та тимчасові фактори впливу на собівартість продукції;
- цінові політики суб'єктів, що конкурують, критерії цінової конкурентоспроможності;
- простір для маневрів цінами, наявний у конкурентів.
- Збутовий аналіз конкурентів:
- усі можливі способи збуту цільової продукції;
- функціонування каналів збуту в поточних умовах;
- умови співпраці, висунуті дистриб'юторами і ритейлерами;
- структура продажів цільової продукції в розрізі каналів збуту;
- розподіл продажів товарів між конкурентами в натуральному і грошовому вираженнях;
- склад торгових пропозицій конкурентів, способи просування, привабливість для покупців;
- якщо ви не впевнені в тому, яка саме ринкова аналітика вам необхідна, поспілкуйтеся з нашим консультантом - він поставить правильні запитання і допоможе скласти технічне завдання - контакти.
- Методи роботи конкурентів:
- критерії відбору та комунікаційні політики компаній-конкурентів щодо постачальників ресурсів і реалізаторів кінцевої продукції;
- принципи, форми та методи спілкування конкурентів із цільовою аудиторією для забезпечення лояльності;
- взаємодію структурних підрозділів і фахівців суб'єктів-конкурентів, переваги та недоліки внутрішньої організації підприємств;
- принципи та методи кадрової роботи.
- Стратегічний аналіз конкурентів:
- озвучені корпоративні цінності конкурентів, їх практичне дотримання;
- спрямованість і внутрішній зміст торгових марок;
- філософія рекламних кампаній і піар акцій;
- особливості маркетингових стратегій конкурентів, їх результативність.
Аналіз конкурентів проводять переважно кабінетними методами на основі даних із різних джерел:
- офіційних статистичних зведень;
- інформації органів влади;
- звітів і презентацій самих ринкових суб'єктів;
- досліджень неурядових організацій;
- публікацій масової та спеціалізованої преси;
- власних інформаційних масивів компанії та партнерів.
Поглиблений аналіз конкурентів може доповнюватися кількісними та якісними польовими дослідженнями, наприклад, опитуваннями споживчої аудиторії, фокус-груповими, за допомогою онлайн-спільноти MROC.
Кожен аналіз конкурентів виконується ексклюзивно для замовника відповідно до його технічного завдання. Дізнатися всі деталі послуги та замовити аналіз конкурентів можна за телефоном або електронною поштою Pro-Consulting.