112
Маркетингове дослідження: інструмент успіху для бізнесу
Ефективність бізнесу безпосередньо залежить від здатності менеджменту адаптуватися до поточних ринкових умов і використовувати їх у своїх інтересах. Маркетингове дослідження стає ключовим інструментом для нових і діючих гравців, даючи змогу уникнути бар'єрів розвитку та мінімізувати ризики.
Далі в матеріалі ми розглянемо зміст ринкового звіту, але вже зараз рекомендуємо вам перейти на повноцінний опис типової структури дослідження ринку.
Значення маркетингового дослідження
Маркетингове дослідження дає змогу відстежувати вплив постійних і тимчасових чинників на реалізацію бізнес-проектів. До таких факторів належать:
- макроекономічна обстановка: економічні тенденції та показники країни;
- міжнародні відносини: вплив глобальних і регіональних подій;
- державне регулювання: закони і рішення влади;
- конкурентна активність: дії та стратегії інших ринкових суб'єктів (дізнайтеся більше про аналіз конкурентів);
- споживчі тренди: зміни в уподобаннях і поведінці клієнтів;
- технологічні інновації: поява нових технологій і вдосконалення наявних;
- форс-мажорні обставини: природні катаклізми, техногенні аварії, військові конфлікти, епідемії.
Повідомляємо вам, що понад 2600 готових звітів по ринках України та світу доступно в каталозі готових проєктів Pro-Consulting. Будь-який звіт може бути актуалізований за вашим запитом.
Цілі проведення маркетингового дослідження
Замовляючи маркетингове дослідження, компанії прагнуть створити інформаційну базу для:
- прийняття обґрунтованих рішень щодо інвестиційних проєктів;
- освоєння нових ринкових ніш і напрямів діяльності;
- адаптації асортименту і поліпшення властивостей товарів;
- оптимізації просування в різних каналах продажів;
- підвищення лояльності споживачів через задоволення їхніх потреб;
- ефективної конкуренції та поліпшення ринкових позицій;
- подолання кризових ситуацій шляхом коригування стратегії.
Якщо ви не впевнені в тому, яка саме аналітика необхідна для досягнення цілей і завдань вашим підприємством, зв'яжіться з нашим консультантом - він допоможе підібрати структуру дослідження ринку - контакти.
Структура маркетингового дослідження
- Загальна характеристика ринку:
- показники виробників, імпортерів та експортерів;
- розрахунок поточної та оцінка прогнозованої ємності ринку;
- сегментація ринку за різними ознаками;
- виявлення головних факторів впливу;
- переважні тенденції розвитку ринку;
- Державне регулювання:
- вивчення законодавчої бази та підзаконних нормативних актів;
- умови організації підприємств і податкове навантаження;
- вимоги до ліцензування та сертифікації;
- правила участі в державних закупівлях;
- перспективи зміни системи регулювання;
- більш предметне уявлення про реальну структуру звіту по ринку вам допоможе отримати ознайомлення, наприклад, з описом готового аналізу ринку хлібобулочних виробів в Україні або аналізу ринку меблів у Скандинавії.
- Виробниче маркетингове дослідження:
- визначення найбільших виробників та їхніх часток;
- сегментація випуску продукції за видами товарів і регіонами;
- оцінка сировинної бази та доступності ресурсів;
- кон'юнктура ринків збуту і рентабельність виробництва.
- Зовнішньоекономічна діяльність:
- структура імпорту та експорту продукції ринку;
- факторний аналіз зовнішніх ринків і оцінка конкурентоспроможності;
- митні та податкові аспекти ЗЕД;
- санкції та обмеження в зовнішній торгівлі;
- також у якості прикладу перегляньте структуру готового аналізу ринку зарядних станцій в Україні або аналізу ринку бігових змагань у Литві.
- Споживче маркетингове дослідження:
- портрет цільової аудиторії та її потреб;
- динаміка доходів населення і споживчих витрат;
- задоволеність покупців поточною пропозицією на ринку;
- поведінка споживачів в офлайн і онлайн середовищі, аналіз запитів у пошукових системах.
- Інвестиційний потенціал галузі:
- порівняння ринкових ніш за привабливістю;
- карта ризиків і можливостей (SWOT- і PESTLE-аналіз);
- рекомендації щодо організації та розвитку бізнесу.
Маркетингове дослідження може також включати:
- конкурентний аналіз: детальне вивчення стратегій конкурентів;
- аналіз каналів збуту: ефективність різних методів просування і реалізації;
- моніторинг реклами: оцінка рекламної активності гравців ринку;
- ціновий аналіз: динаміка цін і цінові стратегії суб'єктів бізнесу.
Підготовка технічного завдання
Розробка ефективного маркетингового дослідження починається з правильно складеного технічного завдання. Для узгодження загального розуміння цілей, завдань, очікувань від дослідження та інших аспектів його проведення проводять спільний брифінг замовника і виконавця аналізу ринку.
Маркетингове дослідження - це фундамент для ухвалення стратегічних рішень, які допомагають бізнесу адаптуватися до мінливих умов і досягати успіху. Це потужний інструмент для розуміння ринку, споживачів і конкурентів.
Зв'яжіться з нами, щоб дізнатися докладніше про зміст послуги та замовити маркетингове дослідження - контакти.