Маркетингове дослідження: інструмент успіху для бізнесу
112

Маркетингове дослідження: інструмент успіху для бізнесу

Ефективність бізнесу безпосередньо залежить від здатності менеджменту адаптуватися до поточних ринкових умов і використовувати їх у своїх інтересах. Маркетингове дослідження стає ключовим інструментом для нових і діючих гравців, даючи змогу уникнути бар'єрів розвитку та мінімізувати ризики.

Далі в матеріалі ми розглянемо зміст ринкового звіту, але вже зараз рекомендуємо вам перейти на повноцінний опис типової структури дослідження ринку.

Значення маркетингового дослідження

Маркетингове дослідження дає змогу відстежувати вплив постійних і тимчасових чинників на реалізацію бізнес-проектів. До таких факторів належать:

  • макроекономічна обстановка: економічні тенденції та показники країни;
  • міжнародні відносини: вплив глобальних і регіональних подій;
  • державне регулювання: закони і рішення влади;
  • конкурентна активність: дії та стратегії інших ринкових суб'єктів (дізнайтеся більше про аналіз конкурентів);
  • споживчі тренди: зміни в уподобаннях і поведінці клієнтів;
  • технологічні інновації: поява нових технологій і вдосконалення наявних;
  • форс-мажорні обставини: природні катаклізми, техногенні аварії, військові конфлікти, епідемії.

Повідомляємо вам, що понад 2600 готових звітів по ринках України та світу доступно в каталозі готових проєктів Pro-Consulting. Будь-який звіт може бути актуалізований за вашим запитом.

Цілі проведення маркетингового дослідження

Замовляючи маркетингове дослідження, компанії прагнуть створити інформаційну базу для:

  • прийняття обґрунтованих рішень щодо інвестиційних проєктів;
  • освоєння нових ринкових ніш і напрямів діяльності;
  • адаптації асортименту і поліпшення властивостей товарів;
  • оптимізації просування в різних каналах продажів;
  • підвищення лояльності споживачів через задоволення їхніх потреб;
  • ефективної конкуренції та поліпшення ринкових позицій;
  • подолання кризових ситуацій шляхом коригування стратегії.

Якщо ви не впевнені в тому, яка саме аналітика необхідна для досягнення цілей і завдань вашим підприємством, зв'яжіться з нашим консультантом - він допоможе підібрати структуру дослідження ринку - контакти.

Структура маркетингового дослідження

  1. Загальна характеристика ринку:
    • показники виробників, імпортерів та експортерів;
    • розрахунок поточної та оцінка прогнозованої ємності ринку;
    • сегментація ринку за різними ознаками;
    • виявлення головних факторів впливу;
    • переважні тенденції розвитку ринку;
  2. Державне регулювання:
    • вивчення законодавчої бази та підзаконних нормативних актів;
    • умови організації підприємств і податкове навантаження;
    • вимоги до ліцензування та сертифікації;
    • правила участі в державних закупівлях;
    • перспективи зміни системи регулювання;
    • більш предметне уявлення про реальну структуру звіту по ринку вам допоможе отримати ознайомлення, наприклад, з описом готового аналізу ринку хлібобулочних виробів в Україні або аналізу ринку меблів у Скандинавії.
  3. Виробниче маркетингове дослідження:
    • визначення найбільших виробників та їхніх часток;
    • сегментація випуску продукції за видами товарів і регіонами;
    • оцінка сировинної бази та доступності ресурсів;
    • кон'юнктура ринків збуту і рентабельність виробництва.
  4. Зовнішньоекономічна діяльність:
    • структура імпорту та експорту продукції ринку;
    • факторний аналіз зовнішніх ринків і оцінка конкурентоспроможності;
    • митні та податкові аспекти ЗЕД;
    • санкції та обмеження в зовнішній торгівлі;
    • також у якості прикладу перегляньте структуру готового аналізу ринку зарядних станцій в Україні або аналізу ринку бігових змагань у Литві.
  5. Споживче маркетингове дослідження:
    • портрет цільової аудиторії та її потреб;
    • динаміка доходів населення і споживчих витрат;
    • задоволеність покупців поточною пропозицією на ринку;
    • поведінка споживачів в офлайн і онлайн середовищі, аналіз запитів у пошукових системах.
  6. Інвестиційний потенціал галузі:
    • порівняння ринкових ніш за привабливістю;
    • карта ризиків і можливостей (SWOT- і PESTLE-аналіз);
    • рекомендації щодо організації та розвитку бізнесу.

Маркетингове дослідження може також включати:

  • конкурентний аналіз: детальне вивчення стратегій конкурентів;
  • аналіз каналів збуту: ефективність різних методів просування і реалізації;
  • моніторинг реклами: оцінка рекламної активності гравців ринку;
  • ціновий аналіз: динаміка цін і цінові стратегії суб'єктів бізнесу.

Підготовка технічного завдання

Розробка ефективного маркетингового дослідження починається з правильно складеного технічного завдання. Для узгодження загального розуміння цілей, завдань, очікувань від дослідження та інших аспектів його проведення проводять спільний брифінг замовника і виконавця аналізу ринку.

Маркетингове дослідження - це фундамент для ухвалення стратегічних рішень, які допомагають бізнесу адаптуватися до мінливих умов і досягати успіху. Це потужний інструмент для розуміння ринку, споживачів і конкурентів.

Зв'яжіться з нами, щоб дізнатися докладніше про зміст послуги та замовити маркетингове дослідження - контакти.

Дата розміщення: 20.02.2025
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами