Аналіз ніші ринку: застосування і зміст
3067

Аналіз ніші ринку: застосування і зміст

У числі цілей маркетингових досліджень ринків Pro-Consulting дуже часто зустрічається пошук прибуткових ніш для організації і розвитку бізнесу. Наприклад, ініціатор дослідження просить спочатку розглянути ринок ягід в Україні в цілому, потім оцінити поточну кон'юнктуру, маржинальність і перспективи розвитку сегментів полуниці, малини, смородини, чорниці, журавлини і так далі, після цього вибрати з них найбільш інвестиційно привабливу культуру, і потім провести детальне дослідження ринку/ніші ринку.

Раз ми торкнулися теми ягідного ринку, у якості прикладу пропонуємо ознайомитися зі структурою готового паспорта ринку лохини в Україні (2020 рік)

Попередній аналіз ніші ринку необхідний тим суб'єктам підприємницької діяльності, які планують:

  • розширювати бізнес шляхом освоєння нових напрямків;
  • скорегувати виробничі плани відповідно до зміни економічних умов на ринку;
  • скласти унікальну торгову пропозицію для специфічної споживчої аудиторії;
  • організувати зовнішньоторговельну діяльність з нішевим продуктом;
  • реалізувати інвестиційний проект в ринковій ніші.

Структура аналізу ніші ринку

Аналіз ніші ринку виконується Pro-Consulting за тими ж відпрацьованим роками методиками, що і інші види маркетингових досліджень.

Дізнайтеся більше про аналіз ринкової частки як частину аналізу ринку

Типова структура звіту за результатами аналізу ніші ринку складається з добре знайомих нашим постійним клієнтам розділів, а саме:

1. Загальні результати аналізу ніші ринку:

  • обсяги виробництва, зовнішніх поставок;
  • структура ринкової ніші за регіонами, виробниками, імпортерами ти іншими параметрами;
  • цінова динаміка;
  • постійні і тимчасові фактори впливу;
  • тенденції розвитку даного напрямку бізнесу.

2. Особливості державного регулювання:

  • положення чинних нормативних актів;
  • умови ліцензування;
  • наявність, форми і способи отримання державної підтримки;
  • податкове навантаження;
  • держзакупівлі цільового товару, можливості участі в тендерах;
  • проекти і озвучені плани змін державного регулювання галузі.

На сайті розміщено до покупки понад 1900 готових аналізів ринків - ознайомтеся з каталогом

3. Споживча аудиторія ринкової ніші:

  • портрет споживача;
  • виявлення очікувань, ступінь задоволеності пропозицією, моделі поведінки споживачів;
  • покупки на онлайнових майданчиках;
  • споживання в сегменті В2В.

4. Аналіз конкуренції в ніші ринку:

  • список і опис великих конкурентів;
  • маркетингові стратегії, що застосовують конкуренти;
  • розподіл часток ринку між операторами в регіональному та інших зрізах;
  • можливі бар'єри для досягнення цілей замовника, пов'язані з конкуренцією;
  • пропозиції щодо концепції конкурентної боротьби.

Дізнайтеся більше про аналіз конкурентів

5. Дослідження каналів реалізації продукції:

  • перелік каналів збуту;
  • порівняльні характеристики каналів продажів;
  • збутові політики рітейлерів і дистриб'юторів;
  • особливості застосування маркетингових інструментів просування;
  • критерії вибору пріоритетних каналів збуту в різних економічних умовах.

6. Позиція клієнта в ніші ринку:

  • загальний обсяг ринкової ніші в натуральному і грошовому вираженнях;
  • частки замовника в значущих зрізах в порівнянні з прямими конкурентами;
  • оцінка ефективності роботи компанії-клієнта зі споживчою аудиторією з використанням «таємного покупця» або «таємного дзвінка»;
  • шляхи поліпшення поточної ринкової позиції.

Можливо, вас зацікавить короткий огляд ринку послуг в Україні

7. Рекламна сфера ринкової ніші:

  • моніторинг реклами онлайн і офлайн;
  • аналіз пошукових запитів споживачів;
  • рекомендації щодо рекламної стратегії замовника;
  • аудит ходу і досягнення цілей рекламних кампаній.

8. Аналіз ніші ринку з метою оцінки інвестиційної привабливості:

  • SWOT-аналіз;
  • PEST-аналіз;
  • бар'єри, ризики, можливості і переваги для нових гравців;
  • факторний аналіз зовнішніх ринків для організації поставок нішевої продукції.

Також прочитайте про аналіз зовнішніх ринків

Перераховані вище аналітичні блоки складають типову структуру звіту з аналізу ніші ринку. Кожен клієнт може виділити пріоритетні напрямки дослідження відповідно до завдань, що стоять перед ним. 

Перед початком дослідження обов'язково проводиться спільний брифінг ініціатора і виконавців, в ході якого визначаються:

  • мета і завдання аналізу ніші ринку;
  • структура звіту;
  • ресурси консалтингового агентства;
  • терміни і вартість роботи.

Аналіз ніші ринку можна замовити за телефоном або електронною поштою, опублікованими на сторінці «Контакти».

Можливо, вам буде цікаво прочитати про вихід на ринок Китаю

Дата розміщення: 12.10.2021
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами