1660
Опис ринку за результатами маркетингового дослідження
Кому і для чого необхідний опис ринку
Говорячи про ринок товарів чи послуг, ми маємо на увазі систему, що складається з трьох основних компонентів:
- продавці, які прагнуть реалізувати свою пропозицію за найбільш вигідною для них ціною;
- покупці, які намагаються задовольнити свої споживчі потреби;
- економічне середовище, в якому відбувається взаємодія продавців та покупців.
Отриманий в результаті маркетингового дослідження опис ринку найчастіше використовується для вирішення важливих для долі бізнесу завдань, таких як:
- пошук ринків та партнерів для організації каналів експорту чи імпорту товарів;
- інвестування у створення ринкового суб'єкта;
- розробка маркетингової стратегії розвитку;
- освоєння нових ніш та напрямів роботи;
- виведення із кризового стану та поліпшення ринкової позиції підприємства.
Кожен клієнт отримує опис ринку, інформаційне наповнення якого залежить від технічного завдання на проведення дослідження. У якості приклади структури вже проведеного аналізу ринку, перегляньте структуру аналізу ринку автозапчастин в Україні.
Типовий опис ринку
Незважаючи на застосування індивідуального підходу до задоволення інформаційних потреб замовників, існують розділи, що входять майже в кожен опис ринку. До таких інформаційних блоків належать:
- Загальний опис ринку:
- обсяги виробництва, імпорту та експорту цільової продукції;
- значення ємності ринку та тенденція її зміни;
- структура ринку у різних зрізах;
- фактори впливу на ринкову ситуацію.
- Система державного регулювання галузі:
- основні положення нормативних актів;
- правила та ставки оподаткування;
- необхідність та умови ліцензування, стандартизації діяльності;
- можливість участі у державних тендерах;
- відомі плани реформування ринку, що досліджується.
- Конкурентний аналіз ринку:
- перелік та характеристики основних прямих та непрямих конкурентів;
- асортимент та властивості продукції конкурентів;
- стратегії та прийоми конкурентної боротьби, що застосовуються;
- конкурентні ризики задля досягнення цілей замовника;
- докладніше про аналіз конкурентів.
- Споживчий опис ринку:
- властивості та сегментація цільової аудиторії;
- мотиви поведінки та очікування споживачів;
- особливості споживання у дистанційному режимі;
- ключові запити споживачів;
- споживання у корпоративному та державному секторах.
- Дослідження виробничої сфери ринку:
- результати діяльності найбільших виробників;
- сегментація виробництва за виробниками, видами продукції, географією та іншими ознаками;
- показники сировинної бази;
- доступність ресурсів, обладнання, технологій;
- умови забезпечення рентабельності виробництва;
- у якості прикладу структури дослідження іноземних ринків, ознайомтеся зі структурою готового аналізу ринку газобетону у Польщі, Словаччині, Румунії та Угорщині.
- Зовнішньоторговельний опис ринку:
- обсяги експортно-імпортних поставок у натуральному та грошовому вираженнях;
- структура зовнішньої торгівлі;
- митні збори;
- міжнародні санкції або санкції конкретних країн та обмеження у сфері зовнішньої торгівлі;
- факторне порівняння зовнішніх ринків.
- Дослідження способів реалізації продукції:
- існуючі канали збуту;
- особливості взаємодії з продавцями та посередниками;
- ефективність реклами та інших методів просування у різних каналах продажів;
- використання схем реалізації за зміни ринкових умов.
- Інвестиційний потенціал та порівняльний опис ринків:
- SWOT-аналіз;
- PESTLE-аналіз;
- карта бар'єрів та ризиків;
- факторний аналіз ринкових ніш;
- можливості та рекомендації для організації та розвитку бізнесу.
Відповідаючи на запитання, кому корисний опис ринку, ми можемо сміливо стверджувати – всім його учасникам, адже достовірна інформація про систему дозволяє використовувати її максимально ефективно. З прикладами структур готових аналізів ринків ознайомтеся у каталозі готових проектів.
Опис ринку в компанії Pro-Consulting замовляють різні клієнти:
- філії найбільших міжнародних корпорацій;
- флагмани національних економік;
- менеджери підприємств, що належать до середнього та малого бізнесу;
- галузеві асоціації;
- торгово-промислові палати та іноземні представництва;
- інвестиційні фонди та банки;
- юридичні фірми;
- науково-дослідницькі організації;
- приватні особи.
Якщо вам потрібен опис ринку, українського чи іноземного, зв'яжіться з компанією Pro-Consulting, використовуючи наші контактні дані.