Дата підготовки: | Серпень 2023 року |
Кількість сторінок: | 32, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 6 |
Таблиць: | 31 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками компанії Pro-Consulting було проведене дослідження ринку автозапчастин. В ньому були проаналізовані загальні тенденції ринку, згідно сегментації УКТ ЗЕД проведенні аналізи імпорту, експорту та загальної ємності ринку. Проаналізовані основні гравці на ринку, зміна споживання та канали збуту. Створено загальні висновки, гіпотези щодо розвитку та прогнозні показники. Сформовано SWOT та PEST LE ринку.
Автозапчастини – це складові легкових та вантажних автомобілів, де кожна з них виконує функцію для роботи загального механізму та/або забезпечує комфортні умови для його використання. В цій роботі розглядаються наступні автозапчастини:
• Бампери та їх частини
• Ремені безпеки
• Інші з/ч для кузовів
• Тормозні системи
• Коробки передач
• Мости ведучі
• Ходові колеса
• Підвіски
• Радіатори
• Глушники та вихлопні труби
• Зчеплення
• Рульові колеса
• Подушки безпеки
• Інші згідно категорії 870899 УКТ ЗЕД
Самі деталі можна поділити на дві категорії:
Оригінали, які в свою чергу діляться на білий оригінал та сірий оригінал. Білий оригінал - це запчастини в заводській упаковці автовиробника: BMW, Chevrolet, Toyota, Nіssan та інших. Деталі цього типу продаються через мережу автовиробника, що включає завантаження на власний склад та подальше відправлення дилерам. Сірий оригінал - це такі самі запчастини, але їх особливість полягає в імпорті іншими каналами. Основна відмінність від перших – нижча ціна. Наприклад, деталі з ОАЕ за вартістю вигідно відрізняються від європейських;
Не оригінальні запчастини також поділяються на групи. До першої можна віднести деталі від заводів, що є партнерами автоконцернів, які постачають оригінальні запчастини на конвеєри. Ці заводи можуть бути і постачальниками вторинного ринку, але такі деталі мають упаковку, відмінну від упаковки оригінальних. Другу групу представляють фірми-копіювальники оригінальних запчастин.
Основні існуючі і тенденції на ринку автозапчастин:
Нульове розмитнення: З квітня Уряд обнулив усі податки на авто, щоб швидко насичувати автівками ЗСУ та інші сили оборони. Як завжди, скористалися нульовими податками спритні ділки, які почали везти в Україну автомобілі цілими автовозами, викуповуючи усе, що було на ринках країн ЕС. Загалом, з початку квітня та по 30 червня 2022 року в Україну за період дії "нульового" розмитнення завезли 236 792 автомобілі, більшість з яких пригнали саме в червні. Багато машин були вже у використанні і потребували заміни деталей та ремонту.
Електромобілі: Серед переваг електромобілів часто називають менші витрати на сервісне обслуговування. Для обслуговування електромобіля потрібно на 30% менше компонентів. Популярність електрокарів змінить як важливість різноманітних компонентів і продуктів для авто із ДВЗ на вторинному ринку, так і роль компаній, які на ньому працюють. Електрифікація відкриває й нові можливості. Виробники комплектації можуть розширити свій виробничий портфель завдяки компонентам, необхідним для акумуляторів.
Дефіцит пального: Під час війни були перепади з пальним, з цим на ринку суттєво зросла кількість низькоякісного, а подекуди й контрафактного бензину та дизелю. Через цей фактор збільшились перевірка та заміна свічок запалювання та форсунок паливної системи.
Зростання собівартості виробництва: Виробництво автозапчастин окрім обстрілів зазнало й зміну витрат, яка відбулась через ріст цін на електроенергію майже в 2 рази. Основною причиною цьому стали пошкодження енергетичної інфраструктури через обстріли взимку 2022-2023 років.
Споживчий вибір: Більшість операторів ринку єдині в думці, що зараз клієнти намагаються заощадити, рідше надають перевагу новим запчастинам та дорогим розхідним матеріалам. Водночас масовий імпорт 15-20-річних легковиків (за місяці пільгового періоду розмитнено понад 211 тисяч машин) і суттєво вживаних позашляховиків для потреб військових швидко відновив попит на компоненти та автохімію нижнього та середнього цінового сегменту.
Зміна поставок: Основні компанії змінили ланцюжки поставок в Україну, які напряму чи опосередковано були пов’язані з росією. Nіssan закрили виробництво в країні-агресорці і вирішили не піднімати ціни на запчастини, які постачаються в Україну. Chevrolet (Равон Моторс Україна) до лютого 2022 р. автомобілі та запчастини завозили з Узбекистану через територію рф. Через війну компанія однією з перших вийшла з ринку рф і всі постачання були припинені. Понад рік не було жодної поставки, поки наприкінці червня 2023 року Chevrolet не заявила про повернення на ринок України.
Автомобілі для військових: За минулий рік для потреб ЗСУ та інших організацій, які допомагають фронту, ввезли з-за кордону понад 60 тис автомобілів. Майже всі автомобілі, які привозять для військових, уживані. Основна вимога до таких машин – надійність, адже зупинка під час виконання бойового завдання може коштувати життя. Багато з автомобілів потребують ремонту, часто на це йде 7 тисяч гривень на заміну мастил, але загальна вартість може досягати і 120 тисяч при проблемах з двигуном чи іншими системами автомобіля.
Курс долару та ріст цін на іноземних ринках: Курс долару має визначальний вплив на ринок через те, що продукція в основному імпортується. Це супроводжується загальносвітовою кризою, яка теж вплинула на вартість автозапчастин на світовому ринку.
Отже дослідивши галузь можна зробити наступні висновки та зазначити основні тенденції його подальшого розвитку
• Імпорт - головне джерело українського ринку автозапчастин. Внутрішнє виробництво автодеталей не розвинуте в країні і не задовольняє потребу ринку. Частка імпорту є стабільною останні роки і у найближчій перспективі суттєвих змін не передбачено. Навіть після завершення війни та за умови прогнозованого активного відновлення економіки, у тому числі, сектору машинобудування, для створення нових виробничих потужностей буде необхідно 3-5 роки. В свою чергу обсяги імпорту залежатимуть від політичних факторів та митного законодавства.
• Ринок буде зростати по всім категоріям автозапчастин. Ринок має загальну динаміку до росту в 2023 році, що спровоковано низкою факторів, у тому числи зростанням попиту на:
• системи запалювання, через збільшення неякісного бензину на ринку,
• системи зчеплення, елементи ходової, мостів, коліс через погіршення стану доріг,
• елементи кузовів через пошкодження під час військових дій,
• загальні обстеження та ремонт через підвищену кількість використаних авто на ринку, та зменшення частки заміни авто на нові,
• постійні обстеження та ремонт авто, задіяних в воєнних діях тощо.
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу, проблеми розвитку)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2016-4 міс. 2023 (виробництво + імпорт - експорт)
1.3. Сегментація і структурування ринку (за видами, походженням)
2. Державне регулювання галузі (перспективи змін)
3. Основні оператори ринку (виробники та імпортери)
3.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; товарні групи, торговельні марки і асортимент; регіональна представленість)
3.2. Частки ринку основних операторів ринку (в цілому, без деталізації)
4. Зовнішня торгівля на ринку
4.1. Експорт автозапчастин з України в 2016-4 міс. 2023 рр. (обсяги)
4.2. Імпорт автозапчастин в Україну в 2016-4 міс. 2023 рр. (обсяги, структура, географія, частки імпортерів)
5. Аналіз зміни споживання на ринку
6. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
7. Висновки. Прогнозні показники ринку
7.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
7.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2023-2027
8. Інвестиційна привабливість галузі
8.1. SWOT- аналіз компанії Замовника на ринку
8.2. PEST LE - аналіз факторів впливу на ринок
1. Загальна ємність ринку автозапчастин у 2016-4 міс. 2023 рр., в грошовому та натуральному вираженні, млн. дол., тис. тонн
2. Ємність ринку категорії 870810 Бампери та їх частини у 2016-4 міс. 2023 рр., в грошовому та натуральному вираженні, млн. дол., тис. тонн
3. Ємність ринку категорії 870821 Ремені безпеки у 2016-4 міс. 2023 рр., в грошовому та натуральному вираженні, млн. дол., тис. тонн
4. Ємність ринку категорії 870829 Інші запчастини для кузова у 2016-4 міс. 2023 рр., в грошовому та натуральному вираженні, млн. дол., тис. тонн
5. Ємність ринку категорії 870830 Гальмівні системи та їх складові у 2016-4 міс. 2023 рр., в грошовому та натуральному вираженні, млн. дол., тис. тонн
6. Ємність ринку категорії 870840 Коробка передач та їх складові у 2016-4 міс. 2023 рр., в грошовому та натуральному вираженні, млн. дол., тис. тонн
7. Ємність ринку категорії 870850 Мости та їх складові у 2016-4 міс. 2023 рр., в грошовому та натуральному вираженні, млн. дол., тис. тонн
8. Ємність ринку категорії 870870 Ходові колеса та їх складові у 2016-4 міс. 2023 рр., в грошовому та натуральному вираженні, млн. дол., тис. тонн
9. Ємність ринку категорії 870880 Системи підвіски та їх складові у 2016-4 міс. 2023 рр., в грошовому та натуральному вираженні, млн. дол., тис. тонн
10. Ємність ринку категорії 870891 Радіатори та їх складові у 2016-4 міс. 2023 рр., в грошовому та натуральному вираженні, млн. дол., тис. тонн
11. Ємність ринку категорії 870892 Глушителі, вихлопні труби та їх складові у 2016-4 міс. 2023 рр., в грошовому та натуральному вираженні, млн. дол., тис. тонн
12. Ємність ринку категорії 870893 Системи зчеплення та їх складові у 2016-4 міс. 2023 рр., в грошовому та натуральному вираженні, млн. дол., тис. тонн
13. Ємність ринку категорії 870894 Рульові колеса та їх складові у 2016-4 міс. 2023 рр., в грошовому та натуральному вираженні, млн. дол., тис. тонн
14. Ємність ринку категорії 870895 Подушки безпеки у 2016-4 міс. 2023 рр., в грошовому та натуральному вираженні, млн. дол., тис. тонн
15. Ємність ринку категорії 870899 Інші запчастини у 2016-4 міс. 2023 рр., в грошовому та натуральному вираженні, млн. дол., тис. тонн
16. Класифікація товарів за групами згідно з УКТ ЗЕД
17. Митна ставка на автозапчастини на 01.07.2023 р.
18. Список і опис основних операторів на ринку автозапчастин в Україні
19. Основні оператори на ринку автозапчастин в Україні за доходами компаній, млн. грн.
20. Основні оператори на ринку автозапчастин в Україні за валовим прибутком та рентабельністю, млн. грн., %
21. Асортимент продукції, які представляють основні оператори на ринку автозапчастин в Україні
22. Регіональна представленість основних операторів на ринку автозапчастин в Україні станом на 2023 рік, кількість філій
23. Динаміка експорту автозапчастин з України у 2016-4 міс. 2023 рр., млн. дол.
24. Динаміка експорту автозапчастин з України у 2016-4 міс. 2023 рр., тис. тонн
25. Динаміка імпорту автозапчастин в Україну у 2016-4 міс. 2023 рр., млн. дол.
26. Динаміка імпорту автозапчастин з України у 2016-4 міс. 2023 рр., тис. тонн
27. Географія імпорту автозапчастин 2021-4 міс. 2023 рр., млн. дол.
28. Основні імпортери автозапчастин 2021-4 міс. 2023 рр., млн. дол.
29. SWOT – аналіз компанії
30. Прогноз ринку на основі SWOT – аналізу
31. PEST LE – аналіз ринку автозапчастин
1. Структура ринку автозапчастин в Україні за походженням 2016-4 міс. 2023 рр., %
2. Структура ринку автозапчастин по групам в 2016-4 міс. 2023 рр., в с
3. Частки основних операторів ринку в 2022 році, в грошовому вираженні, %
4. Структура імпорту автозапчастин за видами в 2022 р., в грошовому вираженні, тис. дол., %
5. Прогнозні показники ємності ринку автозапчастин в Україні у 2023-2027 рр., млн. дол.
6. Прогнозні показники ємності ринку автозапчастин в Україні у 2023-2027 рр., тис. тонн