Дата підготовки: | Жовтень 2020 року |
Кількість сторінок: | 38, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 18 |
Таблиць: | 21 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанія Pro-Consulting провела дослідження ринку гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні, в якому представлені загальна характеристика ринку, сегментація і структурування ринку, виробництво, основні оператори ринку, зовнішня торгівля, ціна і ціноутворення на ринку, споживачі продукції, аналіз ефективності рекламної діяльності, канали збуту, висновки і інвестиційна привабливість ринку гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні.
Ринок гальмівного обладнання залізничного призначення характеризується постійним попитом в продукції, через те, що вузли вагонів та локомотивів постійно зношуються під впливом сил тертя. В основному попит на гальмівне обладнання залізничного призначення залежить від обсягів вантажоперевезень та розміру рухомого складу.
Останнім часом на ринку склалася тенденція до збільшення обсягів ремонту вживаних вагоні, та зменшення виробництва нових вагонів, що відобразилося і на закупівлях гальмівного обладнання. Компанії-власники рухомого складу, з метою економії коштів, замовляють частини зношених деталей та відновлюють обладнання (так, Укрзалізниця в значних об’ємах закуповувала «Трубки до рукава з'єднувального Р17Б»). Тобто, замість того, щоб платити 850 грн за рукав Р17Б, компанія купує гумову частину за 250 грн, та відновлює старий рукав.
На ринку в 1 половині 2020 року помітне падіння попиту на всю досліджувану номенклатуру продукції, що обумовлено пандемією Коронавірусу. Короткочасна економічна статистика показує, що економічні наслідки, завдані пандемією, були негайними і серйозними. Транспортна галузь значною мірою скоротила обсяги перевезень. У квітні вантажні перевезення (в тонах/км) зменшилися на 27%, включаючи зниження на 7,5% залізничних вантажів. Пасажирські послуги залізничним і метрополітеном повністю припинилися на 2 місяці.
Основна частина ринку гальмівного обладнання залізничного призначення (біля 85%) забезпечена внутрішнім виробництвом. На ринку присутня невелика кількість гравців (основні із них ТОВ Техноекотрейдінг, ТОВ Мантікор, Зовнішньоторгове підприємство МАГ та ТОВ Промуніверсалгруп), які постійно беруть участь в тендерних закупівлях, в яких основним організатором виступає АТ Укрзалізниця.
За останні 10 років частка залізничних перевезень зменшилася на користь автомобільних - з 77% і 21% в 2009 році до 72% і 27% в 2018 році (без урахування трубопровідного транспорту). Автомобільні перевезення в найближчому майбутньому будуть складати основну конкуренцію залізниці. Цьому сприяють як проблеми з боку залізничного транспорту (відсутність достатньої кількості тяги, підвищення цін, невдоволення споживачів системою оренди вагонів і т.д.), так і безпосередньо розвиток автомобільного сегмента перевезень - збільшення парку, ремонт і будівництво доріг. Також зростання попиту з боку рітейла і розвиток електронної комерції вносить свій внесок у збільшення частки автомобільних перевезень, оскільки вони відповідають потребам цих клієнтів (локальні і адресні перевезення).
В Укрзалізниці знижуються показники оновлення парку локомотивів, одночасно з цим парк вагонів активно оновлюється. В 2 половині 2019 року стартував процес закупівлі вантажних піввагонів для компанії "Укрзалізниця" за кредитні кошти Європейського банку реконструкції та розвитку.
Закупівля здійснюється в рамках двухстадійного тендера відповідно до принципів і правил Банку з застосуванням електронного порталу закупівель для клієнтів ЄБРР - ECEPP.
В цілому передбачається закупити приблизно 4500 вантажних піввагонів загального призначення (з люками) в три етапи: в 2019 році на першому етапі - 1000 вагонів (4 лоти), в 2020 році на другому етапі 1500 вагонів (5 лотів) і на третьому етапі 2000 вагонів (6 лотів).
Основний виробник вагонів в Україні – це КВБЗ (Крюківський вагонобудівний завод), він виробляє основну частку вагонів. Також крупним виробником є Дніпровагонмаш.
Обсяг виробництва вантажних вагонів і платформ в Україні в січні-серпні 2020 року впав на 73,7% в порівнянні з відповідним періодом минулого року - до 2089 одиниць. Причиною є пандемія Коронавірусу – перебої в роботі, зниження споживання, карантинні заходи в цехах з виявленим вірусом.
В 2019 році виробництво вантажних вагонів і платформ в Україні склало 10 571 од. Основний внесок зробив КВБЗ, який в 2019 році випустив 5280 вантажних вагонів, що на 43% більше, ніж в 2018 р.
Вагонобудівні компанії – це великий споживач гальмівного обладнання, з якими виробники гальмівного обладнання ведуть постійну комунікацію.
Українські компанії мають парк власних локомотивів, що нараховує близько 2,5 тис. одиниць. Інформаційний цент Укрзалізниці повідомив, що понад 365 підприємств в Україні мають власні локомотиви, атестовані і допущені до експлуатації на шляхах загального користування. В їхньому арсеналі понад 900 таких машин. Інші агрегати експлуатуються виключно на території підприємств.
Якщо розглядати маневрові тепловози, то в основному мова йде про моделі ТГМ4, ТЕМ2 і ЧМЕ3. Вони працюють на під'їзних шляхах і виконують операції по подачі-прибирання вагонів до найближчих станцій. Істотну частку приватного тягового рухомого складу становить спеціальна техніка, наприклад, кар'єрні електровози. Є також невелика кількість магістральних локомотивів, зокрема 2М62 і ВЛ8.
Через пандемію Коронавірусу, пасажирські перевезення значно скоротилися (нефукціонування більше 2 місяців) знос потягів зменшився, дохід компанії також знизився, що значно скоротило ринок в 2020 році. Друга хвиля Коронавіруса призведе або до падіння попиту на ринку, або обсяг ринку залишиться на рівні 2020 року.
1. Загальна характеристика ринку гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні
1.1. Опис ринку (у розрізі обладнання, що досліджується)
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку гальмівного обладнання залізничного призначення (фактори впливу на ринок, проблеми розвитку)
1.3. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку гальмівного обладнання залізничного призначення в 2019 – 1 півріччя 2020 рр. (виробництво + імпорт – експорт)
- Потенційний обсяг ринку
- Обсяг цільового ринку
2. Сегментація і структурування ринку гальмівного обладнання залізничного призначення.
2.1. Сегментація за:
- призначенням
- типом
- за походженням
3. Виробництво та динаміка реалізації
3.1. Обсяг виробництва і реалізації в кількісних показниках
4. Основні оператори ринку гальмівного обладнання залізничного призначення (виробники)
4.1. Перелік основних операторів ринку і їх опис
4.2. Структурування операторів
- За спеціалізацією
- За додатковим виробництвом продукції
- За наявність та видами ремонтних робіт (з виділенням на ремонт гальмівної системи) за інформацією наданою операторами
- Регіонально
4.3. Частки ринку основних операторів ринку
5. Зовнішня торгівля
5.1. Експорт гальмівного обладнання залізничного призначення з України в 2019 – 1 півріччя 2020 рр. (обсяги, структура, географія, частки експортерів
5.2. Імпорт гальмівного обладнання залізничного призначення в Україну в 2019 – 1 півріччя 2020 рр. (обсяги, структура, географія, частки імпортерів)
6. Ціна і ціноутворення на ринку
6.1. Оцінка середніх цін по ринку на продукцію
6.2. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
6.3. Собівартість продукції, рентабельність
7. Споживачі продукції, що досліджується
7.1. Структурування та сегментація споживання на підставі оцінки
7.2. Споживання в секторі В2G. Аналіз державних тентдерних закупівель (об’єм, структура по регіонам, організаторам, участникам)
8. Аналіз ефективності рекламної діяльності (з відкритих джерел)
9. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
10. Висновки. Прогнозні показники
10.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
10.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку. Прогнозні показники збуту на 2020 – 2023 рр.
10.3. Рекомендації з розвитку на ринку
10.4. Рекомендації з ціноутворення на підставі середніх цін за 2019 – 1 півріччя 2020 рр.
11. Інвестиційна привабливість галузі
11.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
11.2. PEST-аналіз факторів впливу на ринок
11.2.1. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок. Побудова карти ризиків на ринку
1. Вантажоперевезення в розрізі видів транспорту в Україні в 2017-2019 рр., млн тон
2. Показники вантажних перевезень Укрзалізниці в 2018-2019 рр.
3. Показники вантажних перевезень Укрзалізниці за 6 міс. 2019 – 6 міс. 2020 рр.
4. Парк рухомого складу України на початок 2019 року
5. Сегментація ринку гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні в 2019 р. за типом, в натуральному вираженні, %
6. Структурування основних операторів ринку гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні за основними критеріями
7. Частки виробників гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні в 2019 р., в натуральному вираженні, млн. грн.
8. Структура експортерів гальмівного обладнання залізничного призначення з України в 2019 р., в натуральному вираженні, %.
9. Географічна структура експорту гальмівного обладнання залізничного призначення з України в 2019 р., в натуральному вираженні, %.
10. Товарна структура експорту гальмівного обладнання залізничного призначення з України в 2019 р., в натуральному вираженні, %.
11. Структура імпортерів гальмівного обладнання залізничного призначення в Україну в 2019 та за 6 міс. 2020 рр., в натуральному вираженні, %.
12. Товарна структура імпорту гальмівного обладнання залізничного призначення в Україну в 2019 та за 6 міс. 2020 рр., в натуральному вираженні, %.
13. Середні ціни на гальмівне обладнання залізничного призначення в Україні без ПДВ, грн
14. Фінансові показники основних операторів в 2019 р (виручка, собівартість, прибуток, валова рентабельність), тис. грн.
15. Товарна структура державних закупівель гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні в 2019 та за 6 міс. 2020 рр., в натуральному вираженні, %.
16. Основні організатори державних закупівель гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні в 2019 та за 6 міс. 2020 рр., в натуральному вираженні, %.
17. Основні переможці державних закупівель гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні в 2019 та за 6 міс. 2020 рр., в натуральному вираженні, %.
18. Основні переможці державних закупівель і продукція, що була реалізована
19. SWOT-аналіз ринку гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні
20. PEST-аналіз ринку гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні
21. Сегментація ринкових ризиків
22. Ранжування ризиків розвитку ринку гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні
1. Структура вантажних перевезень в 2019 році в Україні, за видами транспорту, в тоннах і тонно-кілометрах, %
2. Потенційний обсяг ринку гальмівного обладнання залізничного призначення в 2019 – 6 міс. 2020 рр., в натуральному вираженні, тис. шт.
3. Обсяг цільового ринку гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні в 2019 – 6 міс. 2020 рр., в натуральному вираженні, тис. шт.
4. Сегментація ринку гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні в 2019 р. за призначенням, в натуральному вираженні, %
5. Сегментація ринку гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні в 2019 р. за походженням, %
6. Динаміка виробництва гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні в 2019 – 6 міс. 2020 рр., в натуральному вираженні, тис. шт.
7. Динаміка експорту гальмівного обладнання залізничного призначення з України в 2019 – 6 міс. 2020 рр., в натуральному вираженні, тис. шт.
8. Динаміка експорту гальмівного обладнання залізничного призначення з України в 2019 – 6 міс. 2020 рр., в грошовому вираженні, млн. грн.
9. Динаміка імпорту гальмівного обладнання залізничного призначення в Україну в 2019 – 6 міс. 2020 рр., в натуральному вираженні, тис. шт.
10. Динаміка імпорту гальмівного обладнання залізничного призначення в Україну в 2019 – 6 міс. 2020 рр., в грошовому вираженні, млн. грн.
11. Структура загальновиробничих витрат на виробництво гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні, в грошовому вираженні, %
12. Структура споживання гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні в 2019 році, в натуральному вираженні, %.
13. Динаміка будівництва нових вантажних вагонів в 2019 – 6 міс. 2020 рр., в натуральному вираженні, шт.
14. Динаміка ремонту вживаних вантажних вагонів в 2019 – 6 міс. 2020 рр., в натуральному вираженні, шт.
15. Виконання планів капітальних інвестицій Укрзалізниці, 2016-2019 рр.
16. Ступінь зносу основних фондів залізниці, 2018
17. Динаміка об'ємів державних закупівель гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні в 2019 – 6 міс. 2020 рр., в натуральному вираженні, тис. шт.
18. Географічна структура державних закупівель гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні за досліджуваний період за організаторами та учасниками, в грошовому вираженні, %.
19. Система розподілу на ринку гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні
20. Прогноз ємності ринку гальмівного обладнання залізничного призначення в Україні в 2020 – 2023 рр., в натуральному вираженні, тис. шт.