Дата підготовки: | Липень 2022 року |
Кількість сторінок: | 78, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 24 |
Таблиць: | 21 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанія Pro-Consulting підготувала аналіз ринку космічних технологій за 2020-2021 роки.
Ситуація на ринку пускових послуг різко змінилася у 80-х роках. Тоді розпочався процес руху ринку від державних монополій до конкуренції приватних компаній. У Франції до невійськового сегменту космічного ринку було допущено приватну компанію Arianespace, яка надавала послуги із запуску супутників зв'язку на низьку навколоземну орбіту. Саме досвід Arianespace і приватних компаній, що послідували за ним, заклав основу для нинішнього конкурентного ринку пускових послуг. Однак по-справжньому ця конкуренція розпочалася лише на рубежі нового тисячоліття.
За останні два десятиліття космічні стартапи, розглянуті у дослідженні, продемонстрували, що можуть конкурувати з великими публічними аерокосмічними підрядниками, за рахунок інноваційних технологій, більшої гнучкості та конкуренції, таких як Boeing та Lockheed Martin, а також державними агенціями.
Розробка та впровадження нових технологій дозволяють отримати величезну перевагу на ринку. Насамперед це стосується повторного використання першого та другого щаблі ракети, а також корисного навантаження.
За даними аналітичної та інженерної компанії Bryce Space and Technology, у 2021 році налічувалося 165 провідних комерційних компаній із запуску, але лише 7 фактично запускали супутники та вантажі на орбіту. Це небагато, якщо врахувати, що загалом близько 75 відсотків усієї економіки NewSpace (приблизно 271 мільярд доларів) посідає бізнес зі створення, обслуговування та запуску супутників на орбіту.
Якщо розглядати запуск та доставку вантажів як окрему галузь, її світовий оборот становить лише $5,3 млрд (доходи від 94 успішних запусків у 2020 році). Це приблизно 2% від загального ринку SpaceTech.
Ринок пускових технологій є відносно невеликим. Основні його гравці становлять трохи більше 15-20 компаній. Загалом у сфері пускових технологій налічується близько 80-165 компаній.
Стартапи та масштабні компанії впроваджують інновації за допомогою невеликих супутників, які будуть розгорнуті на низькій навколоземній орбіті (LEO) для підвищення швидкості та підключення до Інтернету. Вони також задовольняють цю потребу, використовуючи супутники з дуже високою пропускною здатністю на LEO та геостаціонарних орбітах (GEO). Супутниковий IoT забезпечує покращені хмарні обчислення, рішення IoT та транзитний зв'язок для існуючих наземних систем. Орбітальні технології, такі як розширення місії та сервісна робототехніка, є новими тенденціями у галузі супутникових технологій. ІІ, наприклад, забезпечує автономну роботу супутників та збільшує потужність обробки даних. Крім того, конструкції супутникових автобусів тепер включають корисні навантаження, що реконфігуруються, інтелектуальні системи живлення і бортові рухові технології. Витрати на запуск супутників також знижуються за рахунок удосконалення багаторазових ракет та використання гнучких стартових майданчиків. Нарешті адитивне виробництво дозволяє стартапам-супутникам збирати великі космічні конструкції як у космосі, так і на Землі.
1. Пускові технології
1.1 Опис галузей (аналіз за пунктами в кожному з досліджуваних напрямів)
1.2 Фактори, що впливають на потенціал напряму
1.3 Показники розвитку напрямів у ретроспективі 2012-2022 рр., у грошових показниках
1.4 Насиченість конкуренції у галузі (індекси конкуренції) – оцінка ризику зіткнутися з монополією
2. Супутникові технології
2.1 Опис галузей (аналіз за пунктами за кожним із досліджуваних напрямів)
2.2 Наявність структури галузей та кількість суміжних напрямків, які закриває та чи інша технологія
2.3 Розмір галузей застосування, які потенційно зможуть використовувати послуги цієї галузі, опис галузей та можливості застосування
2.4. Кількість гравців у галузі, розміри компаній
2.5 Аналіз існуючих та інноваційних технологій у досліджуваних галузях
2.6 Фактори, що впливають на потенціал напряму
2.7 Показники розвитку напрямів у ретроспективі 2012-2022 рр., у грошових показниках
2.8 Насиченість конкуренції у галузі (індекси конкуренції) – оцінка ризику зіткнутися з монополією
3. Прогнозні тренди, ризики та проблеми розвитку
3.1 Проблеми, що уповільнюють розвиток досліджуваних галузей
3.2 Наявність державних та корпоративних програм розвитку у досліджуваних галузях
3.3 Прогнозні тенденції розвитку галузей на 2022-2032 роки.
3.4 Побудова консенсус-прогнозу динаміки розвитку досліджуваних галузей космічної промисловості
1. Список компаній, які здійснили запуск ракети у 2021 році
2. Основні гравці сфери пускових технологій у 2021 році
3. Компанії сфери SpaceTech, які нещодавно вийшли на IPO або планують у найближчому майбутньому
4. Ціни на послуги космічного туризму в деяких компаніях у 2020-2021 роках.
5. Компанії, які намагалися розвивати послуги космічного туризму
6. Гравці галузі космічного туризму у 2021 році
7. Основні гравці сфери переміщення вантажів по орбіті (компанії, що розвиваються) в 2021 р.
8. Факторний аналіз динаміки ринкової частки основних гравців у сфері пускових технологій у 2020-2021 роках.
9. Порівняння продуктивності трьох супутникових сервісів
10. Супутникова технологія vs 5G за вартістю
11. Список основних Глобальних та регіональних навігаційних супутникових систем (GNSS)
12. Структура супутникових послуг та наземного супутникового обладнання у 2020 році
13. Градація країн за кількістю активних супутників
14. Частка 50 компаній, що володіє переважно супутників, за типом супутників і типом організації
15. Основні гравці/компанії у глобальній супутниковій індустрії, що надають телекомунікаційні супутникові послуги
16. Приклади стартапів, які зайняли різні ніші у супутникових технологій.
17. Факторний аналіз динаміки ринкової частки основних гравців у сфері пускових технологій у 2020-2021 роках.
18. Основні проблеми, що уповільнюють розвиток аерокосмічної галузі та рівень їх впливу
19. Наявність державних програм у досліджуваних країнах
20. Динаміка космічного бюджету країн у 2012 – 2021 рр., млн. дол.
21. Заплановані перші пуски у сегменті малих ракет-носіїв у 2022-2030 рр., характеристики ракет та залучені компаніями інвестиції
1. Частка ринку пускових послуг у космічній індустрії у 2020 році, загальні доходи, мільярдів доларів
2. Сегментація галузі пускових технологій з корисного навантаження у 2019 році
3. Вартість космічного польоту 2000-2022 рр., $/кг
4. Схематичне відображення основних частин ракети, що виробляються публічними компаніями
5. Сегментація запусків ракет-носіїв на орбіту країнами у 2021 році
6. Кількість пусків ракет серед комерційних компаній у 2021 році
7. Джерела зниження цін на пускові технології, $ за кг корисного навантаження
8. Причини провалів під час запуску у 2007-2022 роках.
9. Динаміка доходів від сфери пускових технологій та кількість запусків (державних та комерційних) у 2012-2021 роках.
10. Середня ціна одного запуску ракети носія у 2012-2021 рр., млн. $ (без урахування інфляції та обсягу корисного навантаження)
11. Структура запусків за типом корисного навантаження, 2012 та 2019 рік
12. Основні компанії, що оперують у глобальній супутниковій індустрії (2021)
13. Вплив основних інноваційних тенденцій на супутникові технології
14. Класифікація супутників з урахуванням їхньої маси
15. Динаміка доходів від світової супутникової індустрії у 2012-2021 роках. у розрізі сегментів, млрд. дол.
16. Порівняння структури доходів від світової супутникової індустрії у 2012 та 2021 рр., %
17. Підрахунок космічного сміття на кшталт об'єктів 1961-2021 гг.
18. Кількість активних супутників країнами 2021 року
19. Схематичне зображення Deep Space Network
20. Прогноз вартості доставки вантажів до космосу, до 2100 року, дол. за до
21. Прогноз розвитку економіки Космосу до 2040 року за галузями, за даними Morgan Stanley Research
22. Прогноз розвитку ринку пускових послуг до 2032 року
23. Прогноз динаміки обсягу ринку пускових послуг у 2022-2032 рр., у грошах, млрд. $
24. Прогноз динаміки обсягу ринку світової супутникової промисловості в 2022-2032 рр., в грошах, млрд. $