Дата підготовки: | Липень 2022 року |
Кількість сторінок: | 49, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 18 |
Таблиць: | 12 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | электронной почтой либо курьером в электронном или в печатном виде |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанія Pro-Consulting підготувала аналіз ринку пуско-космічних технологій. Ситуація на ринку пускових послуг різко змінилася у 80-х роках. Тоді розпочався процес руху ринку від державних монополій до конкуренції приватних компаній. У Франції до невійськового сегменту космічного ринку було допущено приватну компанію Arianespace, яка надавала послуги із запуску супутників зв'язку на низьку навколоземну орбіту. Саме досвід Arianespace і приватних компаній, що послідували за ним, заклав основу для нинішнього конкурентного ринку пускових послуг. Однак по-справжньому ця конкуренція розпочалася лише на рубежі нового тисячоліття.
По суті, технології створення та виробництва ракет не дуже змінилися з 1960-х. Людство на даний момент перебуває у певному безвиході в плані розвитку цієї галузі. Основні технології в сегменті ракет-носіїв включають:
- Двигун
- ракетне паливо
- Електроніка та інше «залізо»
- Захисний кожух
- Супутники (або інше корисне навантаження)
- Модулі підтримання життя
- Корпус ракети
Головним чином, прогрес за останні 60 років торкнувся лише електроніки та матеріалів корпусу ракети. Так, компанії стали використовувати більш легкі, міцні та дешеві композитні матеріали замість сплавів. «Залізо» поменшало за розмірами – мінітуюалізація електроніки дозволяє звільнити більше місця під корисне навантаження і виводити в космос більше вантажу за ту ж ціну. Однак основна проблема полягає в двигунах та паливі. Це базова частина ракети, без істотного поліпшення якої покращення інших компонентів мало впливає на кінцевий результат – вантажопідйомність, дальність та вартість польоту. Прорив в одній із цих сфер дозволив би вивести ракетобудування та індустрію пускових технологій на новий рівень.
Можна сказати, що SpaceX вже зробила революцію в області комерційних пускових послуг, забезпечивши суттєве зниження витрат на запуск вантажних і комунікаційних супутників на низьку навколоземну орбіту завдяки додаванню модулів, що повертаються, до своїх ракет Falcon 9. Ці модулі дозволили SpaceX повторно використовувати свої ракети-носії, що дозволило значно заощадити на експлуатаційних витратах та витратах на запуск.
Окрім компанії SpaceX з її підходом до багаторазового використання ракети, існують інші рішення. Замість того, щоб відновлювати весь перший щабель, ракета-носій Vulcan компанії ULA призначена для відновлення двигуна та відсіку авіоніки першого ступеня. Boeing працює з DARPA над розробкою двоступінчастої ракети-носія, що складається з крилатого першого ступеня багаторазового використання та одноразового другого ступеня. Ракета злітає вертикально, а перший щабель приземляється горизонтально на злітно-посадкову смугу. Exodus Space розробляє AstroClipper, повністю багаторазову двоступінчасту систему запуску з горизонтальним зльотом та посадкою.
1. Пускові технології
1.1 Опис галузей (аналіз за пунктами в кожному з досліджуваних напрямів)
1.2 Фактори, що впливають на потенціал напряму
1.3 Показники розвитку напрямів у ретроспективі 2012-2022 рр., у грошових показниках
1.4 Насиченість конкуренції у галузі (індекси конкуренції) – оцінка ризику зіткнутися з монополією
2. Прогнозні тренди, ризики та проблеми розвитку
2.1 Проблеми, що уповільнюють розвиток досліджуваних галузей
2.2 Наявність державних та корпоративних програм розвитку у досліджуваних галузях
2.3 Прогнозні тенденції розвитку галузей на 2022-2032 роки.
3. Побудова консенсус-прогнозу динаміки розвитку досліджуваних галузей космічної промисловості
1. Список компаній, які здійснили запуск ракети у 2021 році
2. Основні гравці сфери пускових технологій у 2021 році
3. Компанії сфери SpaceTech, які нещодавно вийшли на IPO або планують у найближчому майбутньому
4. Ціни на послуги космічного туризму в деяких компаніях у 2020-2021 роках.
5. Компанії, які намагалися розвивати послуги космічного туризму
6. Гравці галузі космічного туризму у 2021 році
7. Основні гравці сфери переміщення вантажів по орбіті (компанії, що розвиваються) в 2021 р.
8. Факторний аналіз динаміки ринкової частки основних гравців у сфері пускових технологій у 2020-2021 роках.
9. Основні проблеми, що уповільнюють розвиток аерокосмічної галузі та рівень їх впливу
10. Наявність державних програм у досліджуваних країнах
11. Динаміка космічного бюджету країн у 2012 – 2021 рр., млн. дол.
12. Заплановані перші пуски в сегменті малих ракет-носіїв у 2022-2030 рр., характеристики ракет та залучені компаніями інвестиції
1. Частка ринку пускових послуг у космічній індустрії у 2020 році, загальні доходи, мільярдів доларів
2. Сегментація галузі пускових технологій з корисного навантаження у 2019 році
3. Вартість космічного польоту 2000-2022 рр., $/кг
4. Схематичне відображення основних частин ракети, що виробляються публічними компаніями
5. Сегментація запусків ракет-носіїв на орбіту країнами у 2021 році
6. Кількість пусків ракет серед комерційних компаній у 2021 році
7. Джерела зниження цін на пускові технології, $ за кг корисного навантаження
8. Причини провалів під час запуску у 2007-2022 роках.
9. Динаміка доходів від сфери пускових технологій та кількість запусків (державних та комерційних) у 2012-2021 роках.
10. Середня ціна одного запуску ракети носія у 2012-2021 рр., млн. $ (без урахування інфляції та обсягу корисного навантаження)
11. Структура запусків за типом корисного навантаження, 2012 та 2019 рік
12. Підрахунок космічного сміття на кшталт об'єктів 1961-2021 гг.
13. Кількість активних супутників країн 2021 року
14. Схематичне зображення Deep Space Network
15. Прогноз вартості доставки вантажів до космосу, до 2100 року, дол. за кг
16. Прогноз розвитку економіки Космосу до 2040 року за галузями, за даними Morgan Stanley Research
17. Прогноз розвитку ринку пускових послуг до 2032 року
18. Прогноз динаміки обсягу ринку пускових послуг у 2022-2032 рр., у грошах, млрд. $