В Україні міні-пекарні набули широкої популярності в 90-х роках. Багато підприємців вкладалися в подібні підприємства для отримання швидкого заробітку. На сьогоднішній день, в країні налічується близько 400 промислових пекарень і приблизно така ж кількість приватних малопотужних хлібопекарень продуктивністю від 1 т продукції на рік і більше.
Разом з тим, за останні два роки в країні закрилися понад 150 підприємств-виробників хліба. Як правило, це малопотужні районні заводи і пекарні, а також непрофільні підприємства. Така ж тенденція спостерігається і в європейських країнах - за останні 5 років з ринку пішла численні міні-пекарні, які поступилися місцем великим виробникам.
Прочитайте огляд ринку здорових хлібобулочних виробів в Україні
Розрізняють міні-пекарні повного і неповного циклів. Неповний цикл виробництва має на увазі зберігання заморожених напівфабрикатів і безпосередню випічку. На сьогоднішній день в нашій країні працюють в основному міні-пекарні з неповним циклом виробництва. Проте останнім часом також спостерігається тенденція розвитку пекарень повного циклу.
Усі працюючі на ринку підприємства з виробництва хліба можна розділити на:
• сільські пекарні.
• бутики дорогого хліба;
• пекарні з обслуговування сектора HoReCa;
• бекерай - булочні з пекарнею і кафе.
• спеціалізовані пекарні, де можна купити національні, дієтичні, екзотичні, лікувально-профілактичні сорти виробів з додаванням всіляких інгредієнтів (сиру, часнику, цибулі, крупної солі, горіхів, родзинок, кураги, чорносливу, свіжих овочів і фруктів).
Можливо, вас також зацікавить стаття про бізнес-план відкриття піцерії
У період з 2010 по 2013 роки ринок хліба і хлібобулочних виробів в Україні скоротився на 14% (248 тис. Тонн). У 2014 році падіння склало 9,8%.
Ринок хліба та хлібобулочних виробів можна розділити на два стратегічних сегмента:
• Ринок хліба.
• Ринок хлібобулочних виробів.
80% загального обсягу виробництва займають соціальні сорти хліба, незважаючи на їх низьку рентабельність, 5% випуску доводиться на виробництво преміальних сортів хліба і 3% - на функціональні сорти.
Рекомендуємо статтю про ринок кондитерських виробів України
Найбільшою популярністю на ринку користуються здобні хлібобулочні вироби (37% сукупного обсягу сегмента). Здобної називається випічка, яка містить 7% і більше цукру і жирів від загальної маси використовуваного кількості борошна, яйцепродуктов та інших видів сировини.
90% ринку хліба України зайнято продукцією національного виробника. Згідно з даними експертів, близько 40-60% виробництва в Україні знаходиться «в тіні». 50% ринку і внутрішнього виробництва хліба припадають на 6 великих компаній-виробників хлібобулочних виробів.
Раз ви читаєте цей матеріал, вам може бути цікава стаття про бізнес-ідею виробництва солодощів
Культ здорового харчування, що поширюється в суспільстві, підвищив попит на дорогі види хліба. Так, 20,5% українців хоча б іноді купують хліб з висівками, 12,1% українців купують зерновий, бездріжджовий і гречаний хліб. Найбільшим попитом користуються пшеничний і житній хліб - час від часу ці сорти купують близько 89,3% і 55,7% споживачів відповідно, часто - 66,1% і 18,5% споживачів.
Хліб і хлібобулочні вироби відносяться до продуктів постійного попиту. В середньому, українці купують хліб з частотою 21 разів на місяць, булочні вироби - 9 разів на місяць.
Однозначно почитайте статтю про бізнес-ідею виробництва «альтернативного» борошна
Як уже було відзначено вище, в Україні працюють близько 400 міні-пекарень, всі вони розташовані, переважно, в західних і південних областях. За даними Державного комітету статистики, на подібний формат підприємств припадають 4-5% національного ринку хліба. Бекерай працюють, в основному, в столиці, але останнім часом з'являються і в регіонах.
Бізнес-план, розроблений фахівцями компанії Pro-Consulting, передбачає створення міні-пекарні, що спеціалізується на виготовленні та реалізації випічки. Підприємство може працювати самостійно або на базі супермаркету.
На нашому сайті доступний до покупки готовий бізнес-план проекту міні-пекарні
Відкриваючи міні-пекарню, необхідно, перш за все, підібрати місце її майбутнього розташування. Доцільно вибирати локацію в залежності від її відвідуваності і прохідності. У мегаполісах логічним є створення пекарні недалеко від станцій метро, офісних будівель і ТРЦ.
Для організації роботи міні-пекарні знадобиться обладнання двох типів - виробниче і торгове. А саме:
• електропіч;
• тістомісильник;
• просеиватель борошна;
• тестоделитель;
• округляюча машина;
• конвекційна мала піч;
• пристрій клімат контролю (для остаточного расстоя);
• тестораскатка;
• міксер;
• хлеборезка;
• холодильна шафа;
• теплова вітрина;
• холодильна вітрина;
• расстоечний шафа.
Для організації постійної та безперебійної роботи, в штат підприємства необхідно прийняти технолога, який буде грати головну роль в розробці процесу виробництва, пекарів, касирів і прибиральницю.
За умови, що в добу міні-пекарня може переробляти близько 1 тонни борошна, рентабельність проекту складає 20%. Термін окупності - 2 роки.
Якщо ви замислюєтеся відкрити свій бізнес, обов'язково дізнайтеся, що таке бізнес-план підприємства та навіщо він потрібен