Дата підготовки: | Липень 2021 року |
Кількість сторінок: | 34, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 31 |
Таблиць: | 11 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська |
Компанія Pro-Consulting підготувала дослідження ринку кондитерських борошняних виробів в Україні за 2020 рік. В ході дослідження було проведено підрахунок основних показників ринку за досліджуваний період (виробництво, імпорт, експорт), досліджено зовнішню торгівлю на ринку (імпорт, експорт), визначені основні оператори і їх частки на ринку. Окрему увагу приділено ціноутворенню, вподобанням споживачів та каналам збуту продукції. За результатами дослідження сформовано висновки, досліджена інвестиційна привабливість галузі.
Харчова продукція є галуззю, що орієнтована на задоволення базових потреб громадян, тому вона менше за інші галузі схильна до значних коливань і характеризується відносно стабільним попитом, але пропорційно залежить від рівня життя населення. У складі харчової промисловості кондитерська галузь, навпаки, більше орієнтована на задоволення додаткових потреб споживача, але показує низький рівень вразливості до негативних спадів в економіці країни та світу в цілому.
В Україні для споживання борошняних кондитерських виробів характерна сезонність – більше споживають восени і взимку, менше – влітку. Також попит на кондитерську продукцію зростає під час новорічних свят і 8 березня. Найбільші обсяги виробництва кондитерських виробів припадають на жовтень, найменше – на травень-червень.
В Україні спостерігається зниження споживання хлібних виробів, а також цукру, який є важливою складовою борошняних кондитерських виробів (дані з урахуванням тіні).
Головна причина падіння споживання в цих категоріях – тренд на здорове харчування. Серед хлібних виробів можна знайти продукцію, яка підходить під правила здорового способу життя, тому темпи спадання споживання хлібних виробів менші, ніж темпи спадання споживання цукру.
У найближчий час планується розглянути питання щодо виходу українських товарів на екзотичні ринки як Індія, Гана, Нігерія, Китай. Продукція кондитерської промисловості – це товари з доданою вартістю, тому потрібно збільшувати їх експорт на зовнішні ринки. Причиною зростання став активний процес переорієнтації експортерів кондитерських виробів на нові, часто не традиційні для України міжнародні ринки після втрати ринку збуту в Росії.
Основними причинами проблемного становища ринку борошняних кондитерських виробів є:
• зниження попиту на кондитерські товари передусім через зниження купівельної спроможності населення в 2020 році (до того спостерігалося зростання купівельної спроможності);
• зростання вартості сировини: борошна (зростання цін на борошно), цукру (зменшення врожаю), яєць (сезонні цінові стрибки) – детальніше в табл. 5.2.1; а також старіння плантацій какао (Індонезія, Бразилія, Еквадор тощо);
• загострення конкуренції з боку імпортної продукції внаслідок встановлення зони вільної торгівлі між ЄС та Україною;
• зростання боргового навантаження окремих виробників через скорочення прибутків й залежність від імпортної сировини.
Окрім цього, для ринку кондитерських виробів характерні такі тенденції:
• вплив пандемії СOVID-19 – падіння купівельної спроможності населення;
• тренд на здорове харчування, яке виключає вживання солодкої борошняної продукції;
• укрупнення часток великих гравців на ринку (Рошен, Конті, Монделіс та інших);
• зростання обсягів експорту, в тому числі найбільшим гравцем на ринку – Рошен;
• розвиток ритейлерами власного виробництва, а також крафтового сегменту.
Кондитерський ринок України не обмежується тільки відносинами в системі виробник – кінцевий споживач. Тут існує і розвивається сегмент, який дуже цікавий для міні-пекарень, операторів готельно-ресторанного сектора, сервісів швидкої доставки їжі в офіси та інших бізнесів із сфери громадського харчування.
Основними факторами розвитку цього сектора ринку є: зростання кількості малих пекарень, які можуть дуже легко змінювати асортимент продукції відповідно до запитів клієнтів; популярність пекарень-кафе, де можна не тільки купити свіжий кондитерський виріб, але і тут же спробувати його; широке застосування при виробництві продукції сучасних автоматизованих машин, що дозволяють випускати широкий спектр продукції високої якості.
1. Загальна характеристика ринку кондитерських виробів, борошняної групи
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу на ринок, проблеми розвитку)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2020 р. (виробництво + імпорт – експорт)
1.3. Сегментація і структурування ринку (за видами, походженням)
2. Виробництво та динаміка виробництва кондитерських виробів борошняної групи
2.1. Обсяг виробництва і реалізації в кількісних показниках
2.2. Обсяг виробництва і реалізації в вартісних показниках
2.3. Частки виробників на ринку
3. Основні оператори ринку
3.1. Перелік основних операторів ринку і їх опис
3.2. Частки ринку основних операторів ринку
4. Зовнішня торгівля
4.1. Експорт кондитерських виробів, борошняної групи з України в 2020 р. (обсяги, географія, частки експортерів)
4.2. Імпорт кондитерських виробів борошняної групи в 2020 р. (обсяги, географія, частки імпортерів)
5. Ціна і ціноутворення на ринку
5.1. Середні поточні ціни на продукцію
5.2. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
6. Споживачі і їх вподобання (включаючи онлайн)
6.1. Вподобання споживачів щодо товару, портрет споживача
6.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, на основі Google Adwords
7. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
8. Висновки. Прогнозні показники
8.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
8.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку 2021-2023 рр.
8.3. Рекомендації з розвитку на ринку та оцінка перспективних напрямків експорту кондитерських виробів
9. Інвестиційна привабливість галузі
9.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
9.2. PEST-аналіз факторів впливу на ринок
9.2.1. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок. Побудова карти ризиків на ринку
1. Розрахунок ємності ринку борошняних кондитерських виробів в Україні в 2020 році, в натуральному та грошовому вираженнях, тис, т, млн.$
2. Частки виробників борошняних кондитерських виробів в Україні в 2020 році, тис. т, %
3. Основні виробники борошняних кондитерських виробів в Україні
4. Частки операторів ринку борошняних кондитерських виробів в 2020 році, в натуральному вираженні, тис. т, %
5. Середні роздрібні ціни на борошняні кондитерські вироби в розбивці на сегменти в 2020 році, в грошовому вираженні з НДС, грн.
6. Динаміка цін на основні сировинні складові для виробництва борошняних кондитерських виробів в Україні по місяцям 2019-2020 рр, грн. за кг, л
7. Види продукції, яка експортується з України
8. Результати SWOT-аналізу ринку борошняних кондитерських виробів
9. PEST-аналіз факторів впливу на ринок борошняних кондитерських виробів в Україні
10. Сегментація ринкових ризиків
11. Карта ризиків на ринку борошняних кондитерських виробів
1. Споживання хлібних виробів та цукру в Україні в 2015-2019 рр., на одну особу за рік, кг
2. Сегментація ринку кондитерських виробів за видами, в натуральному вираженні, %
3. Сегментація ринку кондитерських виробів за походженням, в натуральному вираженні, %
4. Обсяг виробництва борошняних кондитерських виробів в Україні в 2020 році в розрізі місяців, в натуральному вираженні, тис. т, %
5. Обсяг виробництва борошняних кондитерських виробів в Україні в 2020 році в розрізі місяців, в грошовому вираженні, млн. дол. США, %
6. Динаміка курсу валют в січні-грудні 2020 року
7. Частки виробників борошняних кондитерських виробів в Україні в 2020 році, %
8. Частки операторів ринку борошняних кондитерських виробів в 2020 році, в натуральному вираженні, %
9. Динаміка експорту кондитерських борошняних виробів з України в 2020 році за місяцями, грошове вираження, млн грн.
10. Динаміка експорту кондитерських борошняних виробів з України в 2020 році за місяцями, натуральне вираження, тис. т
11. Географічна структура експорту кондитерських борошняних виробів з України в 2020 році, грошове вираження, % від загального обсягу експорту
12. Структура експорту за основними експортерами кондитерських борошняних виробів з України в 2020 році, грошове вираження, % від загального обсягу експорту
13. Структура експорту за основними товарними групами кондитерських борошняних виробів з України в 2020 році, грошове вираження, % від загального обсягу експорту
14. Динаміка імпорту кондитерських борошняних виробів в Україну в 2020 році за місяцями, грошове вираження, млн. дол. США
15. Динаміка імпорту кондитерських борошняних виробів в Україну в 2020 році за місяцями, грошове вираження, млн. грн.
16. Динаміка імпорту кондитерських борошняних виробів в Україну в 2020 році за місяцями, натуральне вираження, тис. т
17. Географічна структура імпорту кондитерських борошняних виробів в Україну в 2020 році, грошове вираження, % від загального обсягу імпорту
18. Структура імпорту за основними імпортерами кондитерських борошняних виробів в Україну в 2020 році, грошове вираження, % від загального обсягу імпорту
19. Структура імпорту за основними товарними групами кондитерських борошняних виробів в Україну в 2020 році, грошове вираження, % від загального обсягу імпорту
20. Середні імпортні ціни на борошняні кондитерські вироби за видами в 2020 році, в грошовому вираженні без НДС та націнки, грн за кг.
21. Середні імпортні ціни на борошняні кондитерські вироби за основними країнами-експортерами в 2020 році, в грошовому вираженні без НДС та націнки, грн за кг.
22. Динаміка середньорічних цін на основні сировинні складові для виробництва борошняних кондитерських виробів в Україні в 2019-2020 рр, грн. за кг, л, десяток шт.
23. Динаміка цін на цукор в Україні по місяцям у 2020 році в грошовому вираженні, грн. за кг
24. Структура продуктів харчування в споживчому кошику в Україні за 2020 рік в натуральному вираженні, кг на рік
25. Структура критеріїв вибору борошняних кондитерських виробів споживачами, %
26. Структура пошукових запитів у категорії борошняних кондитерських виробів в Україні за період з січня 2020 по лютий 2021
27. Динаміка пошукових запитів у категорії борошняних кондитерських виробів в Україні за період з січня 2020 по лютий 2021 по місяцям
28. Структура пошукових запитів у категорії борошняних кондитерських виробів в Україні за брендами за період з січня 2020 по лютий 2021, у %
29. Структура продажів борошняних кондитерських виробів в Україні
30. Прогнозна ємність ринку борошняних кондитерських виробів в 2021-2023 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США
31. Середні експортні ціни борошняних кондитерських виробів з України за видами в грошовому вираженні, у грн за кг