Одним із показників вигідності ринку збуту є кількість фінансових коштів, які можливо виручити на ньому, продаючи певні товари чи послуги. Загальний обсяг продажів на ринку становить його ємність, яка може виражатися в грошовому або натуральному вираженнях. Аналіз ємності ринку є невід'ємною складовою кожного маркетингового дослідження, що виконується компанією Pro-Consulting на замовлення суб'єктів бізнесу. З більш ніж 2500 готовими аналізами ринків ви можете ознайомитися в каталозі готових проектів.
Якщо ж ви плануєте аналізувати свій ринок за власним технічним завданням, уже зараз ознайомтеся і збережіть собі типову структуру дослідження ринку.
Перш ніж проводити аналіз ємності ринку, необхідно цю ємність обчислити. Для цього береться обсяг виробленої на ринку продукції, складається з обсягом імпорту і віднімається експорт.
Іноді наведена проста формула не може бути застосованою для конкретної сфери бізнесу через відсутність необхідної інформації. Наприклад, державна служба статистики у своїх зведеннях не виділяє цільову продукцію в окремий показник або досліджується нестандартний локальний ринок. У таких випадках аналіз ємності ринку виконується додатковими методами:
Цей метод ще називають методом "знизу-вгору". Для його застосування достатньо мати у своєму розпорядженні інформацію про середнє споживання цільового товару однією людиною і кількість споживачів на ринку. Шляхом перемноження двох зазначених значень ми отримуємо приблизний загальний обсяг і проводимо аналіз ємності ринку. Оскільки цей метод ґрунтується на середніх показниках без урахування специфіки споживання, його сегментації за видами і категоріями продукції, каналів реалізації та інших особливостей ринку, він досить неточний. Зазвичай такий аналіз ємності ринку застосовується для поверхневої оцінки сфери бізнесу. Більш повне уявлення про реальну структуру ринкового звіту вам дасть ознайомлення, наприклад, з аналізом ринку HoReCa або аналізом ринку пакувальної плівки в Україні.
Метод "зверху-вниз" полягає в тому, що дослідник самостійно збирає дані про реалізацію на ринку вироблених та імпортованих цільових товарів, не користуючись готовими статистичними зведеннями. Труднощі полягають у тому, щоб добути потрібну інформацію, адже не всі ринкові гравці публікують її в явному вигляді. Компанія Pro-Consulting проводить аналіз ємності ринку методом "зверху-вниз", спираючись на різноманітні джерела:
Охопити таким методом весь ринок цілком дуже важко, але дослідник прагне отримати дані про підприємства, які сукупно займають якомога більшу частку ринку. Що ближча ця частка до 100%, то вища точність цього методу. Якщо ви не впевнені в тому, яка саме ринкова аналітика необхідна для досягнення цілей вашого бізнесу, обговоріть це з нашим консультантом - контакти.
Ритейлери мають у своєму розпорядженні найточніші відомості про те, скільки і яких товарів ними реалізовано протягом конкретного періоду. Якщо зібрати такі дані, то можна провести найглибший аналіз ємності ринку. Метод дуже трудомісткий і дорогий, тому використовувати його доцільно, наприклад, на маленьких ринках, коли потрібно тонко налаштувати діяльність локального підприємства.
Аналіз ємності ринку в процесі маркетингового дослідження не обмежується лише визначенням його грошового або натурального значення. Цей параметр є базовим при вивченні всіх інших аспектів ринкової ситуації:
Якщо ви проводите попереднє ознайомлення з напрямом бізнесу, можна придбати готовий звіт в онлайн-магазині на сайті Pro-Consulting, у якому завжди є ретроспективний аналіз ємності ринку і прогноз її зміни.
Замовити маркетингове дослідження, що включає аналіз ємності ринку, за своїм технічним завданням можна, скориставшись нашими контактними даними.