Вихід H&M на український ринок - це позитивний маркер для країни - коментар Олександра Соколова, генерального директора компанії Pro-Consulting. Delo.ua
1074

Вихід H&M на український ринок - це позитивний маркер для країни - коментар Олександра Соколова, генерального директора компанії Pro-Consulting. Delo.ua

Чому всі так радіють відкриттю першого магазину H & M в Lavina Mall в Києві? Що це означає для українського споживача? Що для конкурентів? А що для українського бізнесу - рітейлу, виробників одягу?

Олександр Соколов, генеральний директор компанії Pro-Consulting:

H & M входить в число світових лідерів в сегменті, тому сам по собі вихід такої компанії є хорошим маркером для країни. Позитивний вплив для України в тому, що візит і успішний розвиток великого бренду може спонукати інші бренди (не тільки одягу) вийти на місцевий ринок, що тягне за собою інвестиції в будівництво і ритейл.

Ще один шведський бренд почав підготовку до відкриття в Україні - довгоочікувана IKEA. Можливо, позитивний досвід H & M прискорить цей процес.

Посилення конкуренції з виходом H & M буде характерно для міжнародних брендів цієї ж цінової категорії (New Yorker, Reserved та інші).

H & M - один з найуспішніших брендів в сегменті колаборації з іменитими дизайнерами (Versace, Balmain, Jimmy Choo, Kenzo), результатом чого є дизайнерські речі в мас-маркеті. Це принесло йому популярність серед споживачів. Але навіть з огляду на роботу в недорогому споживчому сегменті, у H & M є вимоги до країни, в якій планується відкриття бізнесу.

Українські бренди в форматі універмагів поки широко не представлені і пряму конкуренцію не складають. Найбільшу конкуренцію будуть відчувати магазини, що знаходяться в одному ТРЦ, оскільки великий асортимент продукції в одному місці (чим славний H & M- delo.ua) більш привабливий для покупців, ніж багато окремих магазинів.

Посилений інтерес до факту відкриття першого магазину H & M в Україні є також результатом продуманої рекламної кампанії.

Ще однією сильною стороною, пов'язаною з конкуренцією, є посилення в Україні такого поняття як "розпродаж". На сьогодні в сегменті одягу і взуття, навіть при наявності знижок, вони часто залишаються не такими істотними, як під час розпродажів в західних країнах. З огляду на позитивний досвід H & M, очікуємо, що знижки в періоди розпродажів також можуть вирости.

Антоніна Головко, начальник відділу розвитку компанії KarKat Fashion, операційний директор проекту NAMES'UA modateka:

Буде ажіотаж, буде первинний сплеск, люди побіжать в магазин H & M, але в принципі я не прогнозую великого споживчого успіху.

H & M - це не дешева марка, наприклад, по дитячій групі набагато дорожче турецького Waikiki. Тобто, в принципі, ціни-рівня Gap.

І поки не зрозуміло, які вони лінії представлять в Україні. Чи буде фешн-формат - колаборації з відомими дизайнерами і Будинками моди: той, який представлений у всіх їхніх магазинах у світі і за рахунок якого вони піаряться - це не дешева одяг.

У H & M хороший асортимент базових речей. І компанія хороша розпродажами. Але речі в H & M НЕ будуть дешевими. Цінник у нас буде десь відсотків на 20 дорожче, ніж в Європі (це нормальна історія). Мені здається, що той же турецька Koton, наприклад, буде дешевше і цікавіше, ніж Н & М (перший магазин Koton в Україні, відкритий в травні, теж знаходиться в Lavina Mall, до речі, поруч з магазином H & M. До 2020 року планується, що у компанії буде 15 магазинів в Україні - delo.ua).

Чому вихід на український ринок відбувся в цей час - влітку 2018 го?

Олександр Соколов (Pro-Consulting):

Рішення про відкриття і саме відкриття значно рознесені в часі. На сайті компанії рішення про вихід на український ринок представлено ще в 2016 році. Це входить в загальну політику експансії бренду.

H & M заявляє про відкриття 390 магазинів в цьому році по всьому світу. Разом з Україною, магазини мережі з'являться в Уругваї, а в наступному році - в Боснії і Герцеговині. Онлайн-магазини відкриються в Мексиці, Індії, Саудівської Аравії і ОАЕ.

Антоніна Головко (KarKat Fashion, NAMES'UA modateka):

У Н & М, як і у всіх великих ставків в світі, йде скорочення продажів. Закриватися не ефективні роздрібні точки і шукають нові ринки збуту, а це якраз Україна, Росія, Казахстан. При всіх наших бідах, незважаючи на те, що війна не закінчилася, ми залишаємося суперефективним ринком.

Чому відкрили перший магазин H & M не в центрі Києва, а в такому місці як Lavina Mall - розташований далеко і від центру, і від метро, ​​добиратися до нього досить далеко?

Олександр Соколов (Pro-Consulting):

H & M працює в форматі універмагу, їм потрібні великі площі. Магазин в Lavina Mall займає площу 2,9 тис. Кв.м. Такий якісної вакантної площі в центрі, швидше за все, не знайшлося. І, скоріш за все, - це магазин, перший, але не єдиний запланований до відкриття в Україні. Якщо H & M буде бачити доцільність подальшого розвитку на нашому ринку, то з'являться і інші магазини в НЕ таких віддалених районах (вже є офіційне підтвердження компанії про відкриття другого магазину в Києві в Sky Mall і планах розширення мережі в містах-мільйонниках - delo.ua).

H & M в Lavina Mall

Антоніна Головко (KarKat Fashion, NAMES'UA modateka):

Приміщення в Lavina Mall - єдине, яке їм підходило, тому що їх формат - 3 тис. Квадратних метрів. Крім того, очевидно, домовилися про вартість оренди. Н & М заходить в торгові центри на умовах: оренда - максимум 8-10% від обороту.

H & M обов'язково будуть розвивати мережу в Україні, інакше їм буде просто невигідно працювати з одним-двома магазинами.

Нещодавно H & M повідомила, що її непродані запаси товарів складають до $ 4 млрд - на 13% більше, ніж в 2017 році. З ними треба щось робити, десь розпродавати. По-вашому, це стало однією з причин виходу на український ринок?

Олександр Соколов (Pro-Consulting):

У 2018 році у H & M з'явилася гілка Afound, де будуть продаватися речі H & M і інших брендів з постійними знижками. Швидше за все, саме туди будуть направлятися залишки колекцій. Але поки що Afound заявлений тільки в Швеції. В український магазин може потрапляти нерозпроданий товар, але він не буде складати ядро ​​асортименту.

Антоніна Головко (KarKat Fashion, NAMES'UA modateka): Це буде, не весь обсяг товару, але десь, я думаю, мінімум відсотків 30 і до 50 залишків буду у нас продавати. Zara у нас так відкривалася.

Чи будуть давати великі - 70% - знижки?

Олександр Соколов (Pro-Consulting):

Є кілька можливостей отримати знижку у H & M - розпродажі, акції товари і програма утилізації. Найбільші знижки - більше, ніж те, що пропонують конкуренти на українському ринку - в період розпродажів. В інший час значних знижок зазвичай немає.

Історія виходу H & M на український ринок
H & M вперше звернув увагу на Україну в 2013 р Планувалося, що перший магазин з'являться в центрі Києва в 2014 році, але цього не сталося. Вдруге компанія планувала зайти в Україну два роки тому. Тільки в червні 2017 року ЗМІ з'явилася інформація, що H & M офіційно підтвердив плани по відкриттю магазинів в Україні до 2018 року.
Бренд H & M був заснований в Швеції в 1947 році. З тих пір компанія виросла в одну з найбільших світових fashion-корпорацій. Зараз мережа H & M складається з більш ніж 4,7 тис. Магазинів в 69 країнах світу.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

Дата розміщення: 22.08.2018
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами