Маркетинговий аналіз ринку: інструкція по застосуванню
19966

Маркетинговий аналіз ринку: інструкція по застосуванню

1. Що таке маркетинговий аналіз ринку і для чого він взагалі потрібен?

У народі існує розхожа фраза про те, що «гроші повинні працювати», тобто на них потрібно створити щось, що принесе ще більше грошей. Ця універсальна бізнес-ідея вміщує в себе всю суть підприємницької діяльності в усі часи. Припустимо, у вас багато грошей. За старих часів говорили: «грошей багато - млин будуй». А що необхідно будувати в наші дні? Насправді, можливостей безліч, але для того, щоб вибрати найкращу, потрібно провести певну роботу, а саме аналіз ринку.

Якщо вам цікаві приклади структур професійних досліджень ринків, подивіться будь-який звіт з даного розділу

Аналіз ринку - це збір, систематизація та обробка даних про всі складові ринкового середовища, в якому має функціонувати підприємство. Він потрібен, перш за все, для пошуку ринкової ніші, де ваші вкладення принесуть найбільший прибуток.

Коли визначено конкретний продукт або послуга, час задуматися про його просування до покупця, іншими словами - час зайнятися маркетингом. На цьому етапі незамінним інструментом стає маркетинговий аналіз ринку.

Маркетинговий аналіз ринку - це теж збір і обробка інформації, але вже з метою створення фундаменту для подальшого маркетингового планування щоб домогтися найкращого поєднання горезвісних 4Р (product, price, promotion, place):

  • пропонованого продукту або послуги;
  • ціни;
  • реклами та інших методів стимулювання збуту;
  • місця розташування торгової точки, організації логістики, підбору персоналу.

Дослідження ринку в маркетингу часом прирівнюється до проведення розвідки під час ведення військових дій. І там, і там нехтування збором інформації веде до невиправданих втрат. Може, вам пощастить, і ви зможете купити готове дослідження ринку, що допоможе заощадити вам час.

2. Основні етапи дослідження ринку

Методологія дослідження ринку передбачає послідовне проходження декількох етапів маркетингового аналізу ринку.

Ми розробили спеціальні пропозиції по аналізу ринку під час кризи - ознайомтесь, вашому підприємству буде корисно

Етап перший - визначення завдань проведення маркетингового аналізу ринку. Перелік завдань залежить від того, які проблеми передбачається вирішити в результаті дослідження ринку. Наприклад, це може бути:

  • розробка позиціонування та унікальної торговельної пропозиції компанії;
  • збільшення ринкової частки товару або бренду компанії в сегменті продукції зі схожими споживчими властивостями;
  • підготовка ефективної рекламної кампанії з опрацюванням всіх можливих каналів впливу на споживачів;
  • розкриття тактики діяльності конкурентів і вироблення контрзаходів.

Етап другий - складання плану аналізу ринку, тобто визначення послідовності проведення робіт і термінів виконання кожного пункту. План складається індивідуально, виходячи з потреб компанії-замовника, поставлених нею цілей. Типовий план дослідження ринку виглядає наступним чином:

  1. Визначення обсягу ринку, динаміки і потенціалу його розвитку.
  2. Дослідження структури ринку і розподілу часток окремих його сегментів.
  3. Аналіз цінової ситуації на ринку.
  4. Збір та обробка інформації про конкурентів.
  5. Аналіз ефективності рекламних акцій і інших методів просування товарів.
  6. Дослідження і ранжування каналів реалізації товарів.
  7. Виявлення вимог до товару з боку покупців, мотивів і особливостей їх поведінки при здійсненні вибору.
  8. Визначення домінуючих тенденцій на ринку і прогнозування їх впливу на зміну ситуації в перспективі.

Етап третій - проведення маркетингового аналізу ринку. Це самий трудо- і ресурсномісткий етап дослідження ринку, і полягає він у безпосередньому зборі та обробці потрібної інформації. Провести маркетингове дослідження ринку можна різними способами. Застосування конкретних методів вивчення ринку залежить від величини виділеного бюджету, можливостей і професіоналізму дослідника.

Якщо ваше підприємство чітко усвідомило, що аналізувати зовнішнє середовище підприємства необхідно, ознайомтеся ще з одним матеріалом про аналіз ринку

Дані про ринок можуть бути двох видів:

  • первинні - зібрані безпосередньо дослідником при прямому вивченні ринку;
  • вторинні - отримані і вже оброблені іншими дослідниками того ж ринку.

Маркетинговий аналіз ринку доцільно починати з вивчення вторинної інформації. Можливо, чиновники служб статистики, комерційні та некомерційні організації вже провели дослідження і аналіз ринку в цікавій для вас частині, заощадивши вам гроші і сили. В іншому випадку, доведеться застосовувати методи дослідження ринку в маркетингу.

Таких методів п'ять:

  • опитування - здійснюються за заздалегідь розробленою анкетою. При проведенні опитувань дуже важлива величина вибірки і її репрезентативність. Чим більше людей буде опитано, тим точніше кінцевий результат. Опитування може проводитися шляхом особистого спілкування, по телефону за допомогою колл-центру, розміщенням анкети на інтернет-сайтах, в соціальних мережах і так далі;
  • фокус-групи - метод маркетингового аналізу ринку, при якому з цільовою групою споживачів проводиться дискусія на цікаву для дослідника тему по заздалегідь заданому колу питань. Застосування цього методу дослідження ринку допомагає виявити причини і приховані мотиви поведінки споживачів;
  • глибинні інтерв'ю - бесіда з одним носієм інформації по ринку, при якому глибоко і детально вивчається конкретний пункт маркетингового дослідження;
  • спостереження - метод аналізу ринку, при застосуванні якого цільова аудиторія вивчається в звичній для неї обстановці, наприклад, ведеться відеозйомка покупців в магазині;
  • польові дослідження і експерименти - метод маркетингового аналізу, при якому дослідник стає безпосереднім учасником ринку або надає на нього якийсь вплив з метою виявлення характерних реакцій. Прикладом польового дослідження ринку є метод «таємний покупець» і його різновиди.

Етап четвертий - обробка отриманих в ході маркетингового дослідження даних. Маркетинговий аналіз ринку в завершеній формі повинен бути зрозумілий усім зацікавленим фахівцям і зручний в роботі. Для цього застосовуються різні форми подання інформації: текстова, таблична, матрична, графічна, динамічні ряди та інші.

3. Практичні приклади маркетингових досліджень ринків.

Як зразки для маркетингових досліджень ринків і оформлення їх результатів можна взяти вже готові аналізи ринків, проведені аналітиками компанії Pro-Consulting.

Аналіз ринку алюмінієвих профілів в Україні

В ході маркетингового дослідження дана загальна характеристика ринку алюмінієвих профілів, проаналізовані його основні показники, обчислені параметри виробництва, імпорту і експорту продукції, дані прогнози подальшого розвитку та рекомендації щодо найбільш ефективних шляхів  виведення на ринок нових підприємств.

Аналіз ринку кави в Україні

Проаналізовано виробництво кави в країні за трирічний період. В результаті проведення маркетингового дослідження виявлено особливості поведінки споживачів при виборі конкретної марки кави, на підставі чого спрогнозовані характерні тренди розвитку ринку в середньостроковій перспективі.

Аналіз ринку заморожених напівфабрикатів в Україні

Даний маркетинговий аналіз ринку дозволив надати замовнику інформацію про обсяг ринку напівфабрикатів, особливості їх споживання в нашій країні, визначити найбільш перспективні напрямки розвитку компанії - учасника даного ринку.

Не забувайте, що серед замовників маркетингових досліджень ринків від Pro-Consulting може бути і ваша компанія. У цьому випадку вивчення ринку буде виконано досвідченими аналітиками, а значить, ви зможете бути впевнені, що гроші на маркетинговий аналіз ринку витрачені не даремно, і на ньому сміливо можна базувати стратегію подальшої побудови бізнесу.

У нас на сайті є цікавий розділ з оглядами ринків і бізнес-ідей - ознайомтеся, можливо ми вже проаналізували ваш ринок і опублікували огляд

Дата розміщення: 04.12.2019
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами