Дата підготовки: | Листопад 2022 року |
Кількість сторінок: | 5, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 3 |
Таблиць: | 1 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками Pro-Consulting проведено дослідження ринку м'ясних напівфабрикатів в Україні. Зроблено аналіз тенденцій, виробництво, експорт та імпорт. Вивчено портрети клієнтів. Наведено висновки роботи.
М'ясні напівфабрикати – це вироби із різних видів м'яса, які готові до кулінарної обробки. Асортименти м'ясних напівфабрикатів дуже широкий і на полиці будь-якого магазину знайдеться кілька видів таких продуктів, заморожених або охолоджених. Охолоджена продукція - більш дорога через короткий термін придатності та пов'язаних з цим ризик фінансової шкоди для продавця.
Особливості ринку м'ясних напівфабрикатів в Україні:
- Необхідність спеціальних умов зберігання.
- Необхідність спеціальних умов транспортування.
- Невеликий період придатності (для охолоджених напівфабрикатів або піддаються розморожування і втрачають товарний вигляд).
- Важлива роль санітарно-гігієнічних умов всіх етапах технологічного процесу.
- неоднорідність ринку – до напівфабрикатів відносять як перероблене м'ясо з добавками, і просто нарізане м'ясо.
– виробниками напівфабрикатів виступають не лише м'ясокомбінати, а й рітейлери, в яких є м'ясні цехи. Вони можуть обробляти туші, робити порційну нарізку, панувати м'ясо, готувати фарш та заморожені напівфабрикати на його основі (котлети, тефтелі, млинці з м'ясом тощо).
- Скорочення частки м'ясних напівфабрикатів, що продаються на вагу. Споживачі все частіше звертають увагу на знайомий бренд, оскільки це знижує можливість купівлі неякісної контрафактної продукції.
Ринок напівфабрикатів показує спад у 2022 році, пов'язаний із початком повномасштабного вторгнення росії в Україну, подальшими девальвацією та економічною кризою.
Ключові тенденції на ринку м'ясних напівфабрикатів:
1. Скорочення купівельної спроможності, що вплинуло на продуктовий кошик і витрати населення, зараз переважно люди купують дешевші продукти, зокрема і м'ясо куряче, а чи не свиняче чи яловиче;
2. Перехід до виробництва консервованих продуктів (тушонка, паштети тощо), що мають більший термін та більш легкі умови зберігання;
3. Зменшення внутрішнього споживання внаслідок міграції населення зарубіжних країн, як наслідок – збільшення експорту.
4. Проблематичне зберігання напівфабрикатів, які потребують правильних умов зберігання, через енергетичну кризу;
Популярність здорового способу життя та усвідомленого харчування на ринку напівфабрикатів може мати два наслідки:
1) увага до складу, перевага виробам без паніровки, з мінімумом борошна, виробам із цільного шматка м'яса, а не з фаршу;
2) скорочення споживання м'ясних напівфабрикатів.
Імпортну продукцію представлено на українському ринку в незначних обсягах.
До 2021 року спостерігалося збільшення обсягів імпортних поставок, що зросли в 5 разів у порівнянні з 2019. Однак у 2022 році імпорт поставок зменшився на 92%, що насамперед пов'язано з повномасштабним вторгненням Росії, як наслідок тимчасовим закриттям мережі ресторанів швидко яка є кінцевим одержувачем майже всього обсягу імпорту.
У військовий період виробництво майже на всіх підприємствах, які були віддалені від зон активних бойових дій, продовжували виробництво м'яса курки, однак загальний обсяг все одно впав у порівнянні з довоєнними місяцями, що зумовлено тим, що підприємства, розташовані на сході, припинили своє функціонування. Таке підприємство, як МХП, яке є лідером серед виробників та експортерів у березні 2022 року, майже не виробляло продукції. Також на зниження виробництва м'ясних напівфабрикатів вплинуло пошкодження холодильних складів та енергетична криза, великі гравці перейшли на виробництво консервів (продукт тривалого зберігання), що не потребує спеціальних вимог.
Ринок м'ясних напівфабрикатів у 2022 році менший за показники довоєнних років.
Подальший розвиток відбуватиметься під впливом наступних факторів:
- Підвищення рівня реальних доходів населення;
- розвиток споживчих переваг у їжі поза домом, популярність фастфудів;
- тенденції м'ясної галузі – співвідношення видів м'яса, його пропозиції та вартості;
- Поліпшення логістичної інфраструктури (холодильних складів, автохолодильників);
- Розвиток технологій обробки м'яса;
- Зміна звичок харчування.
1. Аналіз тенденцій розвитку ринку м'ясних напівфабрикатів в Україні
2. Виробництво м'ясних напівфабрикатів в Україні
3. Зовнішня торгівля
4. Споживачі та їх переваги
5. Висновки
1. Загальні показники ринку досліджуваних м'ясних напівфабрикатів, у натуральному вираженні, тис. тонн
1. Виробництво досліджуваних м'ясних напівфабрикатів в Україні у 2019-2022 рр., у натуральному вираженні, тис. т
2. Динаміка експорту м'ясних напівфабрикатів з України у 2019-2022 pp. у натуральному вираженні, тис. т
3. Динаміка імпорту м'ясних напівфабрикатів з України у 2019–2022 pp. у натуральному вираженні, тис. т