Анотація до аналізу ринку:
В огляді українського ринку печива, підготовленому аналітиками компанії Pro-Consulting за період 2011 – 4 місяці 2014 рр., викладена його характеристика як сегмента кондитерського ринку країни. Головними особливостями останнього, притаманними й ринку печива, є його поступова переорієнтація на здорові продукти, відносна кризостійкість і досить висока частка у вітчизняному експорті харчових продуктів. Попит на печиво як продукт не першої необхідності дещо знизився за останній період, що зумовлено скороченням купівельної спроможності населення в умовах найвищої за розглянутий період інфляції в поточному році. Показники ємності ринку корелюють з даними щодо виробництва: зростання в 2012 р. з подальшим падінням. Показники ж виробництва та ємності за 4 місяці 2013 і 2014 років дають підстави для висновку про подальше скорочення річних результатів у поточному році. Характеризуючи ринок у цілому, експерти відзначають домінування на ньому вітчизняної продукції. Незважаючи на поступове зростання частки імпортних поставок, вона все ще не перевищує 2,5%. Популярність імпорту визначається більш високою привабливістю дизайну і матеріалу упаковки, а також оптимальними формою і розміром так званого офісного печива. У цілому при висвітленні питань зовнішньоекономічної діяльності показано, що на експорт надходить приблизно 22% виробленої в країні продукції, імпортні потоки в абсолютній величині менше на порядок (86,9 тис. тонн проти 6,9 тис. тонн). У географічній структурі експорту найбільшу частку має Росія, проте в поточному році (порівняно з АППГ) цей показник скоротився майже в півтора рази (на 12,4 п. п.) до 26,8%. У зв’язку з цим зросли структурні частки низки інших країн-експортерів, переважно колишніх союзних республік, серед яких максимальний приріст (3,6 п. п.) має місце в Казахстані, а отже, тепер його частка наближається до російської (25,5%). Імпорт же з Росії навіть зріс (його частка підвищилася на майже 3 п. п. і сягнула 40%). Слідом за нею в трійці імпортерів йдуть Чехія і Голландія, їх сумарна частка також наближається до 40%, але їх місця в 2014 р. помінялися, і Голландія вийшла на другу позицію. На горизонт прогнозування до 2015 р. фахівці не бачать причин для зростання ємності українського ринку печива. Однак до 2016 р. очікується зростання і виробництва, і ємності ринку. Йде модернізація вітчизняних підприємств, для чого активно залучаються зовнішнє фінансування. При цьому інвестиційна привабливість ринку буде зростати за умови стабілізації політичної ситуації в країні.
Детальний зміст:
1. Загальна ситуація на ринку, його тенденції та структура
2. Обсяг ринку
3. Внутрішнє виробництво
4. Зовнішньоекономічна діяльність
5. Прогнозні показники розвитку ринку
Перелік графіків і діаграм:
1. Структура ринку печива України в 2011 – 4 міс.2014 рр. у розбивці на вітчизняну та імпортну продукцію
2. Ємність ринку печива України в 2011 – 4 міс. 2014 рр., тис. тонн
3. Обсяги внутрішнього виробництва печива України в 2011 – 4 міс.2014 рр., тис. тонн
4. Обсяги експорту печива України в 2011 – 4 міс.2014 рр., тис. тонн
5. Обсяги імпорту печива України в 2011 – 4 міс.2014 рр., тис. тонн
6. Структура експорту українського печива за країнами 4міс. 2013 – 4 міс.2014 рр., %
7. Структура імпорту українського печива за країнами 4міс. 2013 – 4 міс.2014 рр., %
8. Прогнозні показники розвитку ринку печива в Україні в 2014–2017 рр., тис. тонн