Вигідна пропозиція: бізнес-план підприємства з вирощування малини
5555

Вигідна пропозиція: бізнес-план підприємства з вирощування малини

Україна входить в десятку країн-лідерів з виробництва продовольства. Зокрема, завдяки сприятливим кліматичним умовам, в нашій країні активно вирощуються ягоди і фрукти, а саме яблука, вишні, абрикоси, груші і садова суниця. До анексії Криму, головною тенденцією даного ринку було заміщення імпортної продукції і зростання експортних поставок української плодово-ягідної продукції за кордон.

Полуниця є лідером на ринку свіжих ягід в Україні з щорічним обсягом споживання 60-70 тис. тонн і зростанням виробництва на рівні 2-5%. Для вирощування малини в країні задіяні 6 тис. Га землі, в 2016 році було зібрано близько 69 тис. тонн врожаю малини. Головний акцент при вирощуванні малини, попит на яку в світі активно збільшується, робиться не на літніх, а на ремонтантних сортах ягід, використовуваних для подальшої заморозки.

Ожина, агрус і смородина є нішевими ягодами з питомою вагою комерційних насаджень в 1-1,5%. Під їх вирощування відведено 24 тис. га. На даному етапі можна говорити про те, що фермери ставляться до виробництва цих ягід як до хобі, але їх популярність на ринку поступово зростає, що вказує на перспективність напрямку (особливо, з огляду на те, що деякі з перерахованих ягід продаються по преміум-цінами).

До основних тенденцій розвитку плодово-ягідного ринку України відносяться переробка фруктів і збільшення площ вирощування нішевих ягід:

Динаміка виробництва плодів і ягід в Україні, 2010 - 2016 р тис. тонн



Джерело: за даними Державної служби статистики України, оцінка Pro-Consulting
* Без урахування АРК та м.Севастополя

Розміри земельних площ, відведених під насадження смородини та малини, майже не змінилися протягом 6 років в період з 2010 по 2016 року - відзначаються лише щорічні коливання на рівні ± 0,1 тис. Га. Зниження площі під насадженнями малини і смородини в 2013-2015 роках пов'язане з виключенням з обліку території Криму і зони проведення АТО.

Площі насаджень під малиною і смородиною, тис. га

Джерело: за даними Державної служби статистики України
* Без урахування АРК та м.Севастополя

Даний бізнес-план, розроблений аналітиками компанії Pro-consulting, передбачає вирощування малини та червоної смородини на території площею 20 га землі з подальшою реалізацією на експорт і на внутрішньому ринку. Важливим є вибір правильного розташування підприємства - грунт повинен відповідати фізико-хімічним нормам, необхідним для вирощування малини та смородини.

Вибираючи місце для вирощування малини, рекомендується орієнтуватися на території, не надто віддалені від населених пунктів. Це дозволить скоротити логістичні витрати, а також вартість праці, витрати на перевезення людей, доставку тари і т.д. Також варто обов'язково опрацювати і врахувати наявність зручних під'їзних шляхів, можливостей зрошення і використання додаткової робочої сили в сезон збору врожаю.

При виборі місця під насадження смородини, варто уникати локацій (близькість до водойм, території пониження рельєфу і т.д.), де існує загроза пізніх весняних заморозків. Оптимальними для вирощування даної ягоди є ділянки, розташовані на рівнинній місцевості з ухилом не більше 5о - західні і південно-західні схили Полісся і Лісостепу.

Найбільша частина витрат при організації роботи підприємства припадає на закупівлю саджанців малини - 22-23% і техніку для догляду і збирання врожаю - 19-20%. Придбання обладнання для заморозки і зберігання ягід обійдеться в 17-18% від загального обсягу капіталовкладень, покриття витрат до першого збору врожаю - близько 18-19%. Урожайність малини становить 2,5 тонни з гектара, смородини - 6,5 тонни з гектара. На діаграмі нижче представлені ціни реалізації малини і червоної смородини окремих операторів ринку:


Ціни реалізації, дол. / Кг

Термін окупності проекту з урахуванням дисконту 10,4% складає 4,5 років. Внутрішня ставка прибутковості досягає 35%, а чиста поточна вартість проекту - $ 300 тис. Сумарний грошовий потік позитивний з моменту початку збору / реалізації ягід, що вказує на збалансованість дохідних і видаткових частин проекту. Показник NPV (чиста приведена вартість) також позитивний, що доводить доцільність реалізації даного бізнес-плану.

Дата розміщення: 30.06.2017
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами