Аналіз ринку кінотеатрів в Україні проведено компанією Pro-Consulting у листопаді 2023 року. Маркетингове дослідження виконано в експрес-форматі та містить відомості про:
У Pro-Consulting є готовий аналіз ринку кінотеатрів в Україні - перегляньте структуру і цього звіту. Звіт може бути актуалізований і адаптований під цілі та завдання вашого підприємства або бізнес-ідеї.
Якщо ж ви плануєте аналізувати свій ринок за індивідуальним технічним завданням, уже зараз збережіть собі посилання на типову структуру дослідження ринку.
Моніторинг ринку кінотеатрів в Україні показує, що дана сфера бізнесу в останні п'ять років перебувала під впливом низки деструктивних чинників із різних джерел.
Найбільш плідним у плані доходів роком для українського кінопрокату став 2019-й. У наступні роки ринок кінотеатрів в Україні перебував у кризовому стані. У 2020-2021 джерелом негативних впливів стала пандемія COVID-19 і подальші карантинні обмеження на національному та міжнародному рівнях. З 2022-го і дотепер на ринок кінотеатрів в Україні впливали форс-мажорні обставини, спричинені широкомасштабною агресією Росії. Варто зазначити, що ринок кінотеатрів в Україні доволі швидко зміг адаптуватися до умов воєнного часу та стати на шлях відновлення. Повідомляємо, що Pro-Consulting має понад 2500 готових кейсів з аналізу ринків України та світу - скористайтеся пошуком за ключовим словом у каталозі та знайдіть уже готовий звіт по своєму ринку.
Ємність ринку 2023 року перевершила аналогічний показник 2022-го, хоча й не дотягнула до планки 2019-го. За підсумками 2024 року прогнозується вихід ринку кінотеатрів в Україні на максимальний за п'ятирічку рівень виручки, принаймні в гривневому еквіваленті.
У період проведення маркетингового дослідження в даній сфері бізнесу працювали 23 мережевих оператори. Лідерами ринку кінотеатрів в Україні стали Multiplex, Планета Кіно і Прем'єра. Частка ринку 27 кінотеатрів зі 171 залами мережі Multiplex досягла 38%.
Аналіз ринку кінотеатрів в Україні свідчить про те, що основними проблемами, які заважають відновленню галузі під час війни, є:
Споживчий аналіз ринку кінотеатрів в Україні дав змогу скласти профіль цільової аудиторії даної сфери бізнесу. Так, найактивнішими користувачами послуг кінотеатрів є молоді люди віком 25-35 років, які мають достатній наявний рівень доходів, щоб витрачати їх на розваги. Більшість споживачів цього сегменту відвідують кінотеатри кілька разів на місяць у компанії друзів або з сім'єю. Можливо, вам також буде цікаво ознайомитися з аналітикою з готового аналізу ринку подарунків або, наприклад, аналізу ринку закладів громадського харчування в Україні.
35-45-річні відвідувачі кінотеатрів переважно мають рівень доходів вищий за середній, перебувають у шлюбі та виховують дітей до 16 років. Ця категорія споживачів відвідує кінотеатри здебільшого рідше ніж раз на місяць. Найпопулярнішими фільмами в них у досліджуваний період були «Довбуш», «Барбі» та «Аватар».
За результатами аналізу ринку кінотеатрів в Україні визначено такі тенденції, які визначатимуть розвиток галузі в середньостроковому періоді:
За результатами опитування, проведеного в рамках маркетингового дослідження, військові прояви (тривоги, перебої електропостачання) є основною причиною відмови або зниження частоти відвідування кінотеатрів для 36% респондентів.
Мережі Multiplex і Планета Кіно спільно генерують вже близько 50% всіх доходів на ринку кінотеатрів в Україні. Вони намагатимуться зберегти і зміцнити своє становище.
Зростає популярність національного кіно на ринку кінотеатрів в Україні. З липня 2022 року в кінотеатрах вийшло 19 національних фільмів, які подивилися 1,5 мільйона глядачів і принесли 5 мільйонів доларів касових зборів.
Детальніше про цю сферу бізнесу можна дізнатися з матеріалів маркетингового дослідження ринку кінотеатрів в Україні, розміщеного у магазині готових проєктів компанії Pro-Consulting.
Джерело: Pro-Consulting
Читати також: Ринок приватних медичних центрів в Україні