Дата підготовки: | Липень 2014 року |
Графіків і діаграм: | 9 |
Таблиць: | 3 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром |
Аналітики компанії Pro-Consulting в результаті детального вивчення ринку снеків підготували огляд, в якому представлена інформація по ринку в цілому, а також сегментована за чотирма основними видами продукції – елементами ринку. До останніх належать такі групи: натуральні снеки (горіхи, насіння); борошняні снеки (снекові сухарі, соломка, хлібці та крекери); класичні снеки (картопляні чіпси, кукурудзяні палички, подушечки з начинкою і без); інші снеки (переважно морепродукти, а також снеки на основі м’яса, сиру та ін.) Наведено дані щодо ємності ринку та її компонентів за період 2011 – 4 міс. 2014 р., а також посегментні дані з виробництва. Згідно з останніми, горіхи складають найбільшу частку ринку (у річному вимірі), вона змінюється в діапазоні 44,8–49,4%, за ними слідують картопляні снеки (25,1–30,6%), сухарі снекові (17,3–21,0%), а мінімальну частку становлять морепродукти (6,7–7,3%). Особливу увагу в роботі приділено вивченню зовнішньоекономічної діяльності. Показано, що в динаміці зростають експортні поставки картопляних і борошняних снеків, експорт снеків-морепродуктів невеликий (близько 0,04%) і майже незмінний за абсолютною величиною (0,01 тис. тонн). Щодо імпортних поставок, то тут мінімальна частка у снекових сухарів (0,2–0,8%), а також істотно зріс імпорт картопляних чіпсів. У географічній структурі експорту снекової продукції практично за всіма сегментами лідирує російський напрямок, а морепродукти більш активно купує Ізраїль (його частка на 2,3 п. п. більше, ніж у РФ). Перераховані основні оператори, що працюють у сегменті снекових сухарів, і зазначено, що 5 компаній формують 99,95% реалізованої продукції. Вказано, що ринок у цілому близький до насичення, не є висококонцентрованим, в інших аналізованих сегментах діє безліч виробників, причому різного масштабу. У ході аналізу споживання підкреслено, що снекова продукція не встигла поширитися в Україні як важливий елемент харчового ринку, оскільки її спочатку позиціонували як фаст-фуд. І незважаючи на те, що тепер від цього ярлика більшість операторів намагається позбутися, підкреслюючи натуральність частини продукції, її поживність і високий вміст вітамінів, українські споживачі все ще недостатньо активно купують снеки, а рівень їх споживання вдесятеро менше, ніж у США (країні фаст-фуду) і навіть у 1,5 раза менше, ніж у Росії. Побудований рейтинг споживчих переваг за марками снеків.