В Україні в 2019 році споживання соків, морсів, компотів та подібних напоїв зростало. Зростання обсягів збільшувалося з кожним роком на 15-20% після кризи 2014-2015 років. Що ж стосується грошового вираження зростання ще більше, і пов'язано це з процесами інфляції в країні. Однак ці показники все ще не дотягують до показників споживання продукту на людину в Європейських країнах.
Ознайомтеся з типовою структурою дослідження ринку
У 2019 продажі соків виросли на 21% в порівнянні з попереднім роком в грошовому вираженні, в цілому ринок відновлюється і зростає після кризи. За експертними оцінками зростання продажів в натуральному вираженні знижується, однак в грошовому - позитивна динаміка, пов'язано це з ростом цін на продукцію.
Можливо, вас зацікавить аналітична стаття про дослідження ринку кави в Україні
Крім споживання на внутрішньому ринку, зростає і експорт української продукції. 2019 рік приніс різкий стрибок для експортерів, і вони продали на зовнішньому ринку на 60% більше продукції за 8 місяців в 2019 році в порівнянні з аналогічним періодом попереднього року.
На ринку найбільш споживаними категоріями є соки і нектари, які займають в сумі більше 98%, морси, смузі - це більш «нішева» категорія. Що стосується переваг в обсязі, покупці віддають перевагу великим обсягам, близько 1л і більше, так як продукція в закритій упаковці - довгострокового зберігання, і чим більший об'єм, тим нижча ціна за літр. Продажі соків і подібних товарів відбуваються в більшій мірі у великих мережевих супермаркетах, а саме АТБ і Сільпо - лідерах українського ринку рітейлу. Соки хоч і є стабільно споживаною категорією протягом усього року, навесні їх виробництво збільшується приблизно на 20%.
Пропонуємо ознайомитися з оглядом ринку чаю в Україні
На сьогоднішній день в Україні серед населення можуть зберігатися негативні думки про соки, а саме про їх склад, якщо порівнювати зі свіжовичавленими. Але, з одного боку, вартість свіжих соків значно вища, термін їх зберігання коротший, а також за тими ж критеріями соки виграють перед солодкими безалкогольними напоями. Цей фактор спонукає виробників змінювати склад, робити акцент в рекламних і маркетингових кампаніях на натуральність продукту.
В цілому в Україні споживачі віддають перевагу відомим маркам, на ринку існує 5-10 компаній лідерів, які виробляють основні обсяги. Також існують середні регіональні гравці. Виходячи зі споживчих переваг, основним брендом є соки виробництва Сандора, компанія належить Pepsi Co. На другому місці продукція Rich.
Виробники пропонують фруктові соки і нектари, а також, овочеві суміші та морси. В асортименті кожного бренду є апельсиновий, яблучний і виноградний смак. Експерти стверджують, що дорослі споживачі більше віддають перевагу сокам з одного фрукту/ягоди, діти і підлітки вважають за краще соки з підвищеним вмістом цукру і екзотичним смаком. В умовах жорсткої конкуренції на ринках, також представлені виробники, які випускають соки без консервантів і підсолоджувачів, проте дана продукція вища за вартістю і займає «нішу» на ринку України.
Якщо ви цікавитеся ринком соків, вам буде цікава бізнес-ідея виробництва прохолодних напоїв
Карантинні обмеження 2020 року і прийдешня криза також вплинуть на ринок в цілому в нинішньому році. Так як соки не є товаром першої необхідності, населення у якого скоротилися доходи, можуть знизити споживання соків в сім'ї або відмовитися від них в цілому. Також на ринок соків вплине заборона на масові заходи або пікніки, де традиційно розпивають соки. У зв'язку зі зниженням доходів населення покупці можуть перейти на більш дешеві аналоги, в яких міститься більше обсягу води і замінників у продукції - це компоненти за рахунок яких компанії знижують вартість соків і нектарів. Однак даний тренд не матиме довгострокового ефекту в майбутньому, ринок продовжить відновлюватися і повернеться до показників 2019 року.
У квітні 2019 року Pro-Consulting провела аналіз ринку соку в упаковці Tetra-Pak - готовий проект доступний до ознайомлення і покупці у нас на сайті. Ви можете замовити актуалізацію або адаптацію даного звіту під ваші цілі і завдання, або ж замовити дослідження ринку, на якому працює ваше підприємство.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: