Дата підготовки: | Січень 2024 року |
Кількість сторінок: | 5, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 3 |
Таблиць: | 1 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками Pro-Consulting було проведено дослідження ринку пакувальних матеріалів в Україні протягом 2017-2023 рр. Проаналізовано фактори впливу на ринок, а тому числі глобальні та аналіз їхнього прояву та проблеми. Досліджено основні тенденції, які сприятимуть розвитку ринку.
Під час аналізу було виконано характеристику та ретельний розгляд виробництва пакувальних матеріалів в Україні та міжнародних торговельних операцій. Виявлено, що пандемія COVID-19 внесла суттєві зміни в ринок пакувальних матеріалів.
З одного боку, у деяких галузях відзначено помітний спад виробництва та попиту через порушення ланцюгів поставок, обумовлені обмеженнями у міжнародних перевезеннях. З іншого боку, спостерігається збільшення попиту на упаковку в харчовій промисловості, зокрема на контейнери для забіркування та одноразову упаковку. Це пов'язано з закриттям ресторанів або обмеженням їхньої діяльності та підвищеною увагою споживачів до питань безпеки та гігієни.
У 2022 році, спостерігається суттєве зниження пакувальної продукції. Підприємства, розташовані поблизу лінії фронту зазнали безпосереднього впливу бойових дій, наприклад «Рубіжанський картонно-тарний комбінат» та «Дунапак Таврія» опинились під окупацією. В лютому та березні 2022 р. була зупинена робота 9 картонно-паперових комбінатів: "ПапірМал". ПТК "Гофропак", "Харківський комбінат гофрокартону", "АСС-Гофропак", "Востпак", "Дунапак Таврія", "Мена Пак", "Гермес-Т" та Рубіжанський картонно-тарний комбінат. Більшість з цих підприємств відновили діяльність після деокупації півночі України.
Значна частина заводів, які виготовляють скляну тару для споживчих продуктів, вимушено припинила діяльність. Так, припинив свою роботу один із найбільших виробників скляної тари не тільки в Україні, але й в Європі – ПрАТ «Ветропак Гостомельський склозавод» (входить до групи Vetropak).
Розвиток економіки України та сектору пакувальних матеріалів в цілому в значній мірі залежить від подальшого розвитку воєнних подій. Протягом наступних п'яти років передбачається, що завершення війни призведе до відновлення територій, збільшення інвестицій у розвиток країни. Вже через два роки очікується, що економіка зможе відновити свій рівень до періоду перед війною. Значний вплив на український ринок будуть мати законодавчі ініціативи, спрямовані на обмеження використання пластикової тари, введення розширеної відповідальності виробника та гармонізацію законодавства з вимогами ЄС.
1. Тенденції ринку
2. Ємність ринку
3. Виробництво пакувальної продукції
4. Зовнішня торгівля
5. Споживчі уподобання
6. Висновки
1. Ємність ринку пакувальної продукції за сегментами в грошовому виражені, млн. доларів
1. Основні імпортери картонно-паперової пакувальної продукції, в 2023 р. в грошовому виражені, млн. доларів, %
2. Основні імпортери пластикової тари, в 2023 р. в грошовому виражені, млн. доларів, %
3. Уподобання респондентів за матеріалом пакування