Фокус-група як метод дослідження ринків: думки про товар з перших рук
5223

Фокус-група як метод дослідження ринків: думки про товар з перших рук

Опитування фокус-групи є якісним методом маркетингового дослідження, ефективність якого підтверджена багатьма роками використання. Клієнти компанії Pro-Consulting приймають рішення замовити фокус-групу для вирішення наступних завдань:

  • виявлення та аналіз потреб цільової аудиторії споживачів;
  • визначення ступеню лояльності покупців до товару або бренду;
  • ранжування властивостей товару за важливістю для користувачів;
  • складання концепції рекламної кампанії;
  • пошук напрямків вдосконалення товарної пропозиції;
  • розробка маркетингової стратегії протидії конкурентам.

Обов'язково прочитайте про аналіз конкурентів як частину аналізу ринку

Фокус-групи з кількома незнайомими між собою споживачами збираються і працюють в спеціально обладнаному приміщенні або онлайн під керівництвом модератора. Модератор стежить за дотриманням сценарію опитування, управляє психологічним кліматом в групі, спонукає до активності всіх учасників.

В якості каталізатору роботи фокус-групи може використовуватися конкретний товар, споживчі властивості якого демонструються, тестуються або дегустуються учасниками фокус-групи для подальшого аналізу і обговорення всього спектру відчуттів, які в них при цьому виникли.

Почитайте про готові маркетингові дослідження - ймовірно, на вашому ринку є готовий звіт

Фокус-групове дослідження (ФГД) дозволяє отримати інформацію такої якості, яка недосяжна для інших методів польових досліджень, адже проведення фокус-групи часто виявляє мотиви поведінки споживачів, про які не підозрювали і самі опитувані. Крім того, модератор фокус-групи моделює взаємодію між учасниками, як вона відбувається у великому соціумі, що дає можливість відтворити механізм формування думки про продукт під впливом суджень інших людей.

Що ви отримаєте, якщо вирішите замовити фокус-групу в Pro-Consulting?

Основне призначення фокус-групи - це встановлення якісного зворотного зв'язку між суб'єктом ринку і його цільовою аудиторією.

Опитування фокус-групи з подальшим аналізом отриманих результатів дозволяє замовнику отримати:

  1. Інформацію про ваш продукт з перших рук:
    • набір думок звичайних людей про об'єкт обговорення - готовий продукт або його ідеї, упаковку, дизайн, рекламу і так далі;
    • варіанти використання продукту споживачами;
    • результати тестування споживчих властивостей представленого товару.

Рекомендуємо переглянути матеріал про аналіз обсягу ринку як складову маркетингового дослідження

  1. Якісне маркетингове дослідження:
    • гіпотези для використання кількісних методів досліджень;
    • підтвердження і уточнення даних, отриманих в ході телефонних опитувань та інших кількісних методів;
    • можливість виявлення прихованих мотивів поведінки споживачів і появи раптових осяянь - інсайтів, які допоможуть в процесі вдосконалення продукту.
  2. Розуміння способів позитивного впливу на споживачів:
    • проникнення за завісу прихованих від сторонніх сфер життя споживачів і пов'язаних з ними мотивів поведінки на ринку;
    • тестування маркетингових інструментів просування товару;
    • звірка сприйняття і розуміння сенсу рекламних повідомлень між ініціатором і споживачем.

Алгоритм проведення фокус-групи

  1. Ви приймаєте рішення замовити фокус-групу в Pro-Consulting. Зробити це можна скориставшись нашими контактними даними.
  2. Ми встановлюємо портрет цільової аудиторії вашого продукту, і підбираємо респондентів для проведення фокус-групи за ознаками
    • статі;
    • віку;
    • соціального статусу;
    • сімейного стану;
    • рівня доходів;
    • місця проживання;
    • ступеню знайомства з цільовим товаром або брендом та ін.

Оптимальна кількість респондентів однієї фокус-групи - 6-8 осіб.

Оптимальний час проведення однієї фокус-групи - 90-120 хвилин.

Оптимальна репрезентативна кількість фокус-груп - 3-4.

Також почитайте про аналіз структури експорту як складову аналізу ринку

  1. Складається сценарій проведення фокус-групи, в якому прописуються напрямки дослідження і відповідні їм питання для обговорення.
  2. Здійснюється опитування фокус-групи або онлайн, або в спеціально обладнаній студії з можливістю поточного контролю замовником.
  3. Фокус-групове дослідження аналізується маркетологом компанії Pro-Consulting, фінальний звіт передається замовнику. У разі необхідності, надаються первинні дані.

Проведення фокус-групи в консалтинговій агенції Pro-Consulting має такі переваги, як:

  • простота організації;
  • доброзичлива атмосфера;
  • безпека;
  • професіоналізм виконання;
  • якісна аналітична обробка результатів ФГД.

Використовуйте фокус-групи як метод дослідження ринку для визначення шляхів вдосконалення свого бізнесу.

Почитайте про кабінетні методи дослідження ринку, якщо перед вашою компанією стоїть завдання отримати комплексну аналітику по ринку

Дата розміщення: 25.02.2021
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами