Дата підготовки: | Липень 2014 року |
Графіків і діаграм: | 7 |
Таблиць: | 1 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром |
Аналітиками компанії Pro-Consulting представлений огляд ринку твердих сирів України, який містить загальну характеристику цього ринкового спрямування. Ємність ринку в натуральному вираженні за період 2010–2013 рр. показує коливальний характер (розмах варіації майже 24 тис. тонн, або 22% від показника початку періоду) за відсутності кореляції цього показника з його компонентами. А саме, виробництво сиру впало на 23,0%, експорт – на 30,1%, а імпорт при цьому виріс в 3,1 раза. Зіставлення ж даних за січень 2013 і 2014 років показує продовження розвитку тенденцій для кожного з показників. Зазначимо також, що хоча український ринок твердих сирів орієнтований на вітчизняну продукцію, частка імпорту за розглянутий період поступово наростала (від 3,4% у 2010 р. до 11,5% в 2013 р.). Перераховані основні виробники сиру в Україні. Проаналізовано показники зовнішньоекономічної діяльності, згідно з якими в 2011 р. експортувалося близько половини виробленого в країні сиру, а в 2013 р. ця частка скоротилася на 11 п. п. Країною – переважним імпортером українського сиру є Росія, її частка в загальній структурі в 2013 г. склала 87,4%. Цікаво, що очікуване скорочення частки експорту в 1 кв. 2014 р. у російському напрямку не відбулося; різке погіршення відносин між нашими країнами не стало додатковим поштовхом для заборони сиру з України, чим ознаменувалася торішня ситуація. Крім Росії, експорт здійснюється до Казахстану (до 11%) і Молдови (порядку 1,5%). У сфері імпорту картина дещо інша, зокрема ринки більш диверсифіковані: в 2013 р. близько половини закордонного сиру мало польське походження. Далі йдуть Нідерланди (14,7%) і Німеччина (11,9%). Група країн з частками близько 1% («Інші») утримує більше 11% ринку. Зростання обсягів поставок імпортованого сиру, крім зазначеного вище збільшення частки імпортного сиру в структурі ринку, призвів до скорочення співвідношення експортно-імпортних потоків від 12,6 раза до 3,4 раза. Лідером споживчого попиту серед вітчизняних покупців в останній період є ТМ «Шостка» з 5 балами в рейтинговій оцінці переваг. На 0,7 пункта нижче оцінка сирів марки «Комо». Що стосується цінового аспекту попиту, то тут на стан справ суттєво впливає низька купівельна спроможність основної маси українського населення, в силу чого споживання зміщується в низький та середній цінові діапазони.
1. Баланс ринку твердих сирів в Україні за період 2010 –1 міс. 2014 рр. у натуральному вираженні, тис. тонн