Дата підготовки: | Грудень 2022 року |
Кількість сторінок: | 32, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 3 |
Таблиць: | 9 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанією Pro-Consulting проведено аналіз ринку крафтових продуктів харчування у 2016-2022 рр.
Крафт – це виробництво невеликої кількості продукту на малих потужностях. Крафтовими є продукти власного виробництва за авторськими технологіями та з унікальними властивостями, на які швидко зростає попит споживачів.
Крафтове виробництво продуктів харчування (молочні, м’ясні, овочеві, фруктові) часто функціонує на базі невеликих фермерських тваринницьких та рослинницьких господарств, що ведуть переробку своїх продуктів, створюючи додану вартість. З початком війни такі господарства у регіонах, що зазнали вторгнення, частково припинили свою діяльність, частково релокувалися. Частина виробників призупинили діяльність через неможливість утримувати худобу чи вести аграрний бізнес. і, відповідно, виготовляти крафтові продукти.
Як і інші ринки, ринок крафтової продукції втратив частину споживачів та виробників через міграцію, окупацію та мобілізацію, потерпає від росту цін на сировину, логістичних та комунальних витрат. Однак особливістю ринку є те, що він повною мірою сформований невеликими товаровиробниками із все ще високою часткою тіньового «домашнього» сегменту. Три характерні ознаки крафтового продукту: невеликий обсяг виробництва, переважно ручна праця та висока ціна – суттєво знизили попит на нього в умовах війни, коли основним пріоритетом стала доступність.
В Україні функціонує велика кількість крафтових виробників. Потенційно їх кількість може перевищувати 2000 господарств та невеликих підприємств. До початку повномасштабного вторгнення крафтове виробництво активно розвивалось у південних та східних областях. З початком війни більшість виробників в Херсонській області припинили роботу. Подібна ситуація спостерігається і на інших окупованих територіях.
У регіонах, що знаходились чи знаходяться досі під окупацією, та у прифронтових зонах крафтарі поодиноко зупиняли роботу у перші місяці війни, частина закрилась, однак більшість продовжує працювати. Загальна кількість крафтових підприємств в цих областях зросла, оскільки в них відновлюють свою роботу релоковані підприємства. В областях, найменш постраждалих від війни, спостерігається тенденція до збільшення обсягу виробленої крафтової продукції, появи нових крафтарів.
Після початку масованих обстрілів енергетичної інфраструктури України однією із основних проблем для виробників крафтової продукції стали постійні перебої із енергопостачанням. Одним із найбільш розповсюдженим варіантом її вирішення стала купівля генераторів для забезпечення безперебійного процесу виробництва та дотримання технологій. За рахунок роботи генераторів собівартість продукції, а з нею і ціна на продукцію зростає.
Реалізатори крафтової продукції зіштовхнулися із проблемою відсутності поставок.
Загальною проблемою для всіх стало падіння купівельної спроможності населення. Крафтова продукція, як правило, не є товаром першого вжитку, вирізняється високою ціною (ціна покриває затрати на ручну працю та натуральну сировину). Відмічається втрата частини потенційних покупців, рівень доходів яких знизився внаслідок повномасштабного вторгнення.
Розвиток ринку крафту повністю залежить від економічної ситуації в Україні. Потенційні обсяги ринку пов’язані з рівнем інфляції: якщо вона залишатиметься на надвисокому рівні, собівартість крафтової продукції зростатиме і може досягти межі, за якої вигода від якості продукції більше не перекриватиме необхідність платити більше. Споживачі зменшуватимуть обсяги купівлі крафтових продуктів, замінюватимуть їх дешевшими магазинними аналогами. Додається також психологічне бажання економити, викликане високим рівнем зовнішньої невизначеності.
1. Загальна характеристика досліджуваних ринків за 2016-2022 рр.
1.1.Опис ринку та виокремлення ланцюгів створення доданої вартості та факторів впливу на ринок для оцінки ризику напрямків з урахуванням змін 2022 року
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу на ринок, проблеми та передумови розвитку, в розподілі на періоди до 2021 та з 2022 року)
1.3. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2016-2022* рр.
1.4. Сегментація і структурування ринків
· Оцінка тіньового сегмента на ринку та його зміни в 2022 р.
1.5. Висновки про поточний стан ринку крафтових продуктів та роль окремих зв’язків в розвитку ринку
2. Аналіз конкурентного середовища на ринку (з фокусом на ММСП)
2.1. Аналіз представленості операторів на ринку
2.2. Структурування операторів (за товарними сегментами, спеціалізацією, каналами збуту, регіонально); вплив військового стану на них
2.3. Аналіз основних проблем, з якими стикались оператори ринку
3. Зовнішня торгівля
4. Аналіз асортименту та ціноутворення на ринку
4.1. Побудова асортиментних карт з аналізом кількості компаній, залучених у виробництві; середні ціни на продукцію
4.2. Опис факторів, що впливають на формування ціни (зміна вартості складових виробництва крафтових виробів тощо)
5. Аналіз споживання на ринку
5.1 Портрети типових споживачів крафтової продукції
5.2. Фактори впливу на споживання
6. Вплив асоціацій, об’єднань, учасників ланцюгів збуту та експертів на розвиток ринку
7. Аналіз каналів збуту продукції та їх зміни в 2022 році
8. Висновки. Прогнози розвитку ринку крафтових продуктів
8.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
8.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку
9. Інвестиційна привабливість напрямків
9.1. PEST-аналіз факторів впливу на ринок
1. Кількість потенційних крафтових виробників за розміром та видом діяльності, 2016, 2021, 2022 (оцінка)
2. Перелік окремих крафтових виробників. Сектор А. Окуповані території: Харківська, Луганська, Донецька, Запорізька, Херсонська області, Крим
3. Перелік окремих крафтових виробників. Сектор Б. Території, які сильно постраждали від війни – деокуповані та/або знаходяться в зоні частих обстрілів (Київська, Чернігівська, Сумська, Дніпропетровська, Миколаївська, Одеська області)
4. Перелік окремих крафтових виробників. Сектор В. Найменше постраждалі від війни регіони
5. Основні асортиментні позиції крафтових виробів за видами. Сектор А. Окуповані території: Харківська, Луганська, Донецька, Запорізька, Херсонська, Крим
6. Основні асортиментні позиції крафтових виробів за видами. Сектор Б. Території, які сильно постраждали від війни – деокуповані та/або знаходяться в зоні частих обстрілів (Київська, Чернігівська, Сумська, Дніпропетровська, Миколаївська, Одеська області)
7. Основні асортиментні позиції крафтових виробів за видами. Сектор В. Найменше постраждалі від війни регіони
8. Канали збуту крафтової продукції в Україні
9. Матриця PEST-аналізу факторів впливу на ринок крафтових виробів в Україні
1. Потенційна ємність ринку крафтових виробів за видами, 2016-2022*, млн грн
2. Регіональна сегментація крафтового виробництва, 2022 р. (оцінка)
3. Середні ціни на окремі продукти масового та крафтового виробництва, грн/кг