Аналіз ринку хлібобулочних виробів в Україні. 2021-І квартал 2024р.

Аналіз ринку хлібобулочних виробів в Україні. 2021-І квартал 2024р.
Загальна характеристика
Дата підготовки: Травень 2024 року
Кількість сторінок: 34, Arial, 1 інтервал, 10 кегль
Графіків і діаграм: 14
Таблиць: 31
Спосіб оплати: передоплата
Спосіб отримання: електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді
Мова звіту: українська, російська, англійська
30500 грн.
  • Ви можете замовити актуалізацію або адаптацію даного звіту під ваші цілі і завдання, а також придбати частину звіту (не менш 50%) по більш доступній ціні
  • Не знайшли дослідження вашого ринку? Зв'яжіться з нашими консультантами – перейти в контакти
  • Так само ви можете замовити бізнес-план для вашої бізнес-ідеї

Анотація до аналізу ринку:

Аналітиками компанії Pro-Consulting було проведене дослідження ринку хлібобулочних виробів (ХБВ). В ході роботи проаналізовано наступні категорії: тренди досліджуваного ринку та суміжних ринків обладнання та сировини, імпорт, експорт, виробництво товару та найбільших гравців, аналіз асортименту. Під роботою підведені висновки та побудовані гіпотези розвитку ринку.
Ринок хлібобулочних виробів (ХБВ) в Україні представлений широким асортиментом продукції – хлібні продукти (хліби, батони, багети тощо), солодка та солона випічка з листкового та здобного тіста (круасани, булочки, піци та інше), борошняні кондитерські вироби (пряники, печиво, торти, рулети, кекси та подібні вироби).
Основними факторами, що впливають на ринок хлібобулочних виробів протягом досліджуваного періоду, є військові дії в країні, що відобразились як на виробництві (сировина, енергозабезпечення, логістика, трудові ресурси), так ї на споживанні продукції. Проте основне падіння обсягів виробництва є результатом втрати виробничих потужностей, що залишилися на тимчасово окупованих територія, та наразі дані про їх виробництво відсутні, а також тимчасового призупинення роботи підприємств, що зазнали пошкоджень внаслідок обстрілів або були під окупацією в першій половині 2022 року. Військові дії також вплинули на ринок сировини. Через тимчасову окупацію частини територій, були втрачені посівні площі пшениці та цукрового буряку, знищені або пошкоджені зерносховища, продовольчі склади та фермерські господарства. Існуючі врожаї зернових потребували зберігання та переробки, що ускладнилося проблемами з енергопостачанням через обстріли енергетичної інфраструктури. Зміни логістичних шляхів та зниження дохідності агропідприємств через блокування експорту зернових та падіння цін на внутрішньому ринку призвели до нестачі добрив та засобів захисту рослин, що відобразилося на якості зернових поточного сезону.
Таким чином, протягом досліджуваного періоду через вищезазначені фактори на ринку ХБВ в Україні відбулися наступні зміни:
• Виробництво мало падіння на 15,4% в 2022 році відносно довоєнного показника. Відновлення виробництва у 2023 р. склало +2,74% до попереднього періоду, що відзначилось виключно відновленням роботи більшості тимчасово закритих підприємств.
• Експорт скоротився у 2022 на 23%. Однією з основних причин скорочення стала зміна напрямків поставок (зупинка поставок до рф та білорусі – близько 10 % експорту 2021 р., ускладнення транспортування до країн Азії (Азербайджан, Казахстан, Туреччина, Ізраїль, Ірак) та Америки (США) через блокування морських перевезень та пошуку нових логістичних маршрутів).
• Імпорт також має негативну динаміку, загальне зниження обсягів відображає потреби ринку та падіння попиту на високовартісні товари. Проте найбільші імпортери мають позитивну тенденцію до відновлення довоєнних об’ємів, основна частина з яких відносяться до постачальників продукції для ХоРеКа. В довгостроковій перспективі низькі обсяги імпорту можуть призвести до появи дешевших товарів-замінників вітчизняного виробництва.
Асортимент продукції аналізувався відносно найбільших гравців на ринку та згідно обраних категорій, а саме товарів з дріжджового тіста (у тому числі листкового)т а хлібу до 0,5 кг.


Хліб є найпоширенішим товаром, та займає третину ринку, більшість з продуктів це тостовий хліб, який є зазвичай легшим ніж звичайні. Друге місце посідають булки, які є одною з замін хлібу або використовується для приготування інших страв для інших страв, як булки для хотдогів чи бургерів.
Дослідивши ринок ХБВ можна зробити наступні висновки:
Виробництво мало відновлюється, як зазначали виробники на конференції «Хлібна Індустрія 2023», для росту в галузі треба значні зміни та підтримка держави. Найбільшими перепонами для розвитку є відсутність великих грантів для галузі, високі ціни на сировину та нестача персоналу на підприємствах.
Найбільші гравці присутні на ринку протягом тривалого часу, їхнє виробництво охоплює майже всю хлібну продукцію: від солодких виробів - тортів та тістечок, до хлібів, булочок та гріссіні. Саме на їх об’єми та тенденції асортименту слід орієнтуватись на ринку. Основні гравці, представлені на ринку – великі виробники широкого асортименту ХБВ. Їх діяльність спрямована на розширення асортименту та впровадження новітніх технологій Тож дані виробники можуть бути зацікавлені у розширенні чи оновлені виробничих потужностей.
Окрім цього на ринку присутня велика кількість трейдерів – пекарень супермаркетів, ресторанів та кафе, частку яких складно оцінити через відсутність поточної звітності у кількісних показниках. Ці підприємства наразі є найбільшими двигунами і все більше поширюють свій вплив на ринок. Значна частка міні-пекарень відкривається за франшизою. Окрім франшиз, відкриваються крафтові заклади, що зацікавлені в зручному обладнанні з мультифункціональними можливостями для масштабування обсягів виробництва своєї унікальної продукції та оптимізації витрат. За даними офіційної статистики, протягом 2023 року було відкрито близько 1200 ФОП, задіяних в наданні послуг з виробництва/продажу ХБВ. Особливостями роботи перелічених операторів ринку здебільшого є невеликі приміщення та потреба у компактному багатофункціональному обладнанні для приготування ХБВ. Цей напрямок може бути забезпечений виробниками/постачальниками промислового обладнання, тож доцільно розглянути співпрацю з власниками франшиз, крафтовими виробниками та іншими компаніями-трейдерами.
Імпорт в Україну в основному складається з асортименту, аналогічного до товарів, що виробляться в Україні, нішевих товарів з невисоким попитом, (наприклад, мексиканської тортильї, або інших страв світової кухні, що поки не мають широкого розповсюдження в Україні), або товарів для забезпечення корпоративних поставок до закладів HoReCa. Імпортозаміщення таких товарів може бути цікавим для українських виробників ХБВ, проте до прийняття рішення про вихід на ринок з такими товарами доцільно врахувати існуючі домовленості, щодо забезпечення компаній товарами замінниками українського походження.
Зовнішні фактори, такі як війна в країні, логістика, ціни на енергоносії, ще більше поглиблюють проблеми виробництва. Ці фактори мають негативний влив на розвиток галузі, стримуючи зростання виробничих підприємств. Оновлення технологічного обладнання після пошкоджень виробничих потужностей може бути одним із напрямків діяльності для постачальника обладнання. Тож доцільним може бути моніторинг ситуації, співпраця з гуманітарними міжнародними організаціями, що надають допомогу переробним підприємствам у галузі агросектору.

Детальний зміст:

1. Загальна характеристика ринку
1.1. Опис ринку та аналіз тенденцій його розвитку (фактори, що впливають на ринок та їхній прояв протягом досліджуваного періоду: макро фактори (з урахуванням впливу воєнних дій), проблеми з якими стикаються виробники ХБВ; проблеми і передумови розвитку ринку в цілому)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2021- І квартал 2024 рр. (виробництво + імпорт - експорт). Оцінка.
2. Основні оператори ринку (з урахуванням виробників, імпортерів та експортерів)
2.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування (загальна інформація, товарні групи, торговельні марки і асортимент)
3. Виробництво продукції в 2021-І квартал 2024 рр.
4. Зовнішня торгівля та ЗЕД
4.1. Динаміка обсягів експорту з України хлібобулочних виробів в 2021-І квартал 2024 рр. (географічна структура, основні експортери)
4.2. Динаміка обсягів імпорт в Україну хлібобулочних виробів в 2021-І квартал 2024 рр. (географічна структурам, основні імпортери)
5. Аналіз асортименту продукції, представленої на ринку. Новинки та тенденції в асортименті.
6. Висновки. Прогнозні показники ринку
6.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку з точки зору постачальника обладнання для виробництва ХБВ
6.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2024-2025 рр.

Перелік таблиць:

1. Ємність ринку ХБВ в Україні, 2021-І квартал 2024 рр., в натуральних та грошових показниках, тис. тонн, млрд. грн.
2. Сегментація ринку ХБВ в Україні 2021-І квартал 2024 рр., в натуральних показниках, %
3. Асортимент і торгові марки Київ Хліб
4. Асортимент і торгові марки Кулиничі
5. Асортимент і торгові марки Хлібних інвестицій
6. Асортимент і торгові марки Квітень
7. Асортимент і торгові марки Вацак
8. Асортимент і торгові марки Концерн Хлібпром
9. Асортимент і торгові марки Біскотті
10. Асортимент і торгові марки Запорізький хлібокомбінат №1
11. Асортимент і торгові марки Одеський хлібозавод №4
12. Асортимент і торгові марки Черкасихліб
13. Асортимент і торгові марки Лігос
14. Асортимент і торгові марки Рошен
15. Асортимент і торгові марки Харківської бісквітної фабрики
16. Асортимент і торгові марки Лукас
17. ХБВ асортимент вироблений Фоззі Груп
18. ХБВ асортимент вироблений АТБ-маркет
19. Асортимент і торгові марки Сімейної пекарні
20. Асортимент і торгові марки Львівських круасанів
21. Асортимент і торгові марки Маленької пекарні
22. ХБВ асортимент вироблений МаркетОпт
23. ХБВ асортимент вироблений Рітейл Груп
24. ХБВ асортимент вироблений Ашан
25. ХБВ асортимент вироблений Новус
26. ХБВ асортимент вироблений Метро
27. Географія експорту ХБВ з України, 2021-І квартал 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
28. Основні експортери ХБВ з України, 2021-І квартал 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
29. Географія імпорту ХБВ в Україну, 2021-І квартал 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
30. Основні імпортери ХБВ в Україну, 2021-І квартал 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
31. Асортимент ХБВ, представлених на ринку України, станом на травень 2024 р.

 

Перелік графіків і діаграм:

1. Кількість компаній що релокувались за регіонами виїзду з початку війни на 23 жовтня 2023 року
2. Кількість компаній що релокувались за регіонами в`їзду з початку війни на 27 жовтня 2023 року
3. Кількість ВПО за регіонами на жовтень 2023, тис. чол.
4. Сегментація ринку ХБВ в Україні 2021-І квартал 2024 рр., в натуральних показниках, тис. Тонн
5. Виробництво ХБВ в Україні 2021-І квартал 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
6. Географія експорту ХБВ з України, 2021-І квартал 2024 рр., в натуральних показниках, %
7. Основні експортери ХБВ з України, 2021-І квартал 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
8. Географія імпорту ХБВ в Україну, 2021-І квартал 2024 рр., в натуральних показниках, %
9. Основні імпортери ХБВ в Україну, 2021-І квартал 2024 рр., в натуральних показниках, %
10. Структура ринку досліджуваних ХБВ за видами (по кількості пропозицій на ринку), %
11. Структура ринку досліджуваних ХБВ за компаніями (по кількості пропозицій на ринку), %
12. Структура ринку досліджуваних ХБВ за торговими марками (по кількості пропозицій на ринку), %
13. Прогнозні показники (ємність) ринку ХБВ в Україні 2024-2025 рр. згідно з песимістичним сценарієм, в натуральних показниках, тис. тонн
14. Прогнозні показники (ємність) ринку ХБВ в Україні 2024-2025 рр. згідно з оптимістичним сценарієм, в натуральних показниках, тис. тонн

Вас може зацікавити

Зв'язатися з нами