Дата підготовки: | Листопад 2023 року |
Кількість сторінок: | 47, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 13 |
Таблиць: | 25 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанією Pro-Consulting проведено оцінку ринку дитячого харчування в Україні на предмет його тенденцій, факторів впливу та перспектив подальшого розвитку.
Основні фактори впливу:
- Зростання попиту на здорові продукти
- Демографічна криза.
- Втрата посівних площ.
- Підвищення цін на енергоресурси.
- Автоматизація виробництва та розвиток сільськогосподарських технологій.
- Гуманітарна допомога.
- Падіння купівельної спроможності населення.
Серед категорій дитячого харчування:
Суміші – це замінник грудного молока для забезпечення здорового зростання і розвитку малюка в перші місяці і роки життя.
Каші – перший прикорм для дітей, мають всі необхідні поживні речовини, з високим вмістом вітамінів та мінералів. Дитячі каші бувають: однокомпонентні; із декількох злаків; із додаванням фруктів, ягід; молочні; безмолочні.
Пюре – гомогенізовані овочі та фрукти, призначені для введення прикорму малюків.
Соки – це соки, з невеликою кислотністю, з м'яким, збалансованим, нерізким смаком, однокомпонентні та з декількома основними складниками.
Дитяче харчування на ринку України представлене з поділом за віковою групою: 0-3 місяці, 4-6 місяців, 6-12 місяців, 12+ місяців.
У 2022 році було розпочато повномасштабне вторгнення в Україну з боку росії, що негативно вплинуло на усі сектори економіки. Через це маємо такі чинники скорочення ємності ринку дитячого харчування як:
1. Негативна демографія населення – через скорочення населення України (міграція) стрімко знизився попит на харчові продукти, зокрема на дитяче харчування.
2. Окупація територій сільськогосподарського призначення – скорочення зрошуваних територій і, відповідно, скорочення пропозиції від виробників.
3. Непридатність с/г земель для вирощування через військові дії.
4. Скорочення доходів населення
Дитяче харчування поділяється за типом продукції:
Каші швидкого приготування, котрі достатньо розвести гарячою водою чи молоком.
Каша вже готова до вживання.
Суха молочна суміш, котра розводиться гарячою водою.
Різні пюре: з фруктів та ягід, з овочів, м’яса, риби, комбіновані (м'ясо та овочі, фрукти та овочі, риба та овочі, м'ясо та групи).
За походженням товарів на українському ринку переважають вітчизняні продукти дитячого харчування.
Основними категоріями досліджуваних товарів, що експортувалися з України були соки, сухі суміші та каші. У 2022 р. через зниження внутрішнього виробництва та ускладнення з логістикою експорт по цим позиціям суттєво скоротився, проте у поточному році за 9 міс. експорт каш вже перевищив показники 2021 р., Показники експорту сухих сумішей також можуть досягти довоєнних обсягів.
Аналіз ринку дитячого харчування показав широкий асортимент товарів як за видами, так і за призначенням (для різних вікових категорій). Однією з особливостей ринку є необхідність сертифікації продукції та високі вимоги до її виробництва та пакування.
1.Загальна характеристика ринку дитячого харчування в якісних межах дослідження
1.1. Опис ринку, аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу на ринок, стан суміжних галузей та постачальників, зміни поведінки споживачів; проблеми і передумови розвитку)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2021- 9 міс. 2023 рр. (виробництво + імпорт – експорт)
1.3. Сегментація і структурування ринку (за товарними групами, походженням, регіонами)
1.4. Оцінка тіньового сегмента на ринку
2. Основні оператори ринку (виробники та імпортери)
2.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; товарні групи, торговельні марки і асортимент; регіональна представленість)
2.2. Частки ринку основних операторів ринку (виробників з урахуванням експорту та імпортерів)
2.3. Ступінь конкуренції і ризики. Факторний аналіз ринкових часток конкурентів (окремо по ринковим сегментам)
3. Виробництво продукції в 2021- 9 міс. 2023 рр.
3.1. Динаміка виробництва в кількісних показниках
3.2. Динаміка виробництва у вартісних показниках
3.3. Частки виробників
4. Зовнішня торгівля та ЗЕД
4.1. Експорт досліджуваних товарів з України в 2021- 9 міс. 2023 рр. (обсяги, структура, географія, частки експортерів)
4.2. Імпорт досліджуваних товарів в Україну в 2021- 9 міс. 2023 рр. (обсяги, структура, географія, частки імпортерів)
5. Асортимент продукції, представлений на ринку (побудова асортиментних карт (за основними характеристиками (тип, смак, тара))
6. Ціна і ціноутворення на ринку
6.1. Динаміка цін на продукцію
6.2. Середні поточні ціни на продукцію
6.3. Опис факторів, що впливають на формування ціни
7. Брендинг і реклама (аналіз позиціонування конкурентів на ринку, присутність в каналах просування)
8. Аналіз споживання на ринку
8.1. Вподобання споживачів щодо товару, портрет споживача
8.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, пошукових запитів і видачі конкурентів
8.3. Структурування та сегментація споживання
9. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
10. Висновки. Прогнозні показники ринку
10.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
10.2. Рекомендації по розвитку на ринку
11. Інвестиційна привабливість галузі
11.1. SWOT- аналіз компанії Замовника на ринку (з фокусом на аналіз ринкових можливостей та загроз)
1.Розрахунок ємності ринку дитячого харчування в 2021- 9 міс. 2023 рр. (без врахування тіні), тис. тонн
2.Ємність ринку дитячого харчування за сегментами в 2021- 9 міс. 2023 рр., тонн
3.Перелік основних операторів ринку дитячого харчування
4.Частки ринку дитячого харчування основних гравців у 2022 р., у натуральному вираженні, тонн, %
5.Факторний аналіз операторів на ринку дитячого харчування у 2022-2023 рр., в натуральних показниках, тонн
6.Структура географії експорту дитячого харчування 2021 р., в натуральних, тонн та вартісних млн. грн показниках
7.Структура імпорту продуктів дитячого харчування з України 2022- 2023 рр. у натуральному вираженні, тонн, %
8.Географія країн імпортерів на ринку дитячого харчування 2021-9 міс 2023 рр., у натуральних показниках, тис. тонн
9.Географія країн імпортерів на ринку дитячого харчування 2021-9 міс 2023 рр., у вартісних показниках млн. грн
10.Асортиментна карта продукції, представленої на ринку дитячого харчування
11.Середні ціни на продукти дитячого харчування станом на листопад 2023 р., грн./100 г з ПДВ
12.Результативна таблиця застосування ІМК на ринку дитячого харчування
13.Використання основних каналів реклами на досліджуваних ринках по операторам
14.PR-діяльність основних операторів ринку та їх співпраця зі ЗМІ
15.Аналіз присутності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
16.Аналіз активності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
17.Аналіз брендингу основних операторів ринку
18.Перелік та опис планових галузевих виставок по дитячому харчуваню.
19.Рейтинг виробників дитячого харчування за оцінкою споживачів у 2022 р.
20.Рейтинг кращих компаній дитячого харчування за версією Ukrainian Business Award (UBA) у 2022 р.
21.Пошукові запити в розрізі виду готових сніданків від 11.2023
22.Представлення асортименту на ринку фруктових дитячих пюре
23.Представлення асортименту на ринку м’ясних дитячих пюре
24.Представлення асортименту на ринку дитячого соку
25.SWOT-аналіз компанії «Фреш-маркет»
1.Сегментація ринку дитячого харчування за типом продукції у натуральному вираженні, 9 міс. 2023 року ,%
2.Сегментація ринку дитячого харчування за походженням 9 міс. 2023 року., в натуральному вираженні, тонн і вартісному вираженні, млн. грн., %
3.Динаміка виробництва продуктів дитячого харчування у 2021-9 міс. 2023 рр. у натуральному вираженні, тис. тонн
4.Динаміка виробництва продуктів дитячого харчування у 2021-9 міс. 2023 рр. у грошовому вираженні, млн. грн
5.Частки виробників на ринку дитячого харчування у 2022 р. натуральному вираженні, тонн, %
6.Динаміка експорту продуктів дитячого харчування з України у 2021-9 міс. 2023 рр. у натуральному вираженні, тис. т
7.Структура експорту продуктів дитячого харчування з України 2022- 2023 рр. у натуральному вираженні, тис. т, %
8.Географія експорту продуктів дитячого харчування з України 2021- 2023 рр. у натуральному вираженні, тис. т, %
9.Найбільші експортери продуктів дитячого харчування за 9 міс. 2023 р.
10.Динаміка імпорту продуктів дитячого харчування в Україну у 2021-9 міс. 2023 рр. у натуральному вираженні, тис. т
11.Середні ціни на молочні суміші для дитячого харчування з січня 2022 р. по вересень 2023 р.,
грн. / 250 г
12.Статистика віку жінок, що народили дитину
13.Структура продажів дитячого харчування по каналам збуту