Виробництво яєчних продуктів порівняно молода галузь в Україні. Незважаючи на багату сировинну базу, виробництво продуктів з яєць почало активно розвиватися лише з 2005 року. У стислі терміни виробники змогли оцінити експортний потенціал даної продукції. За останнє десятиліття обсяг випуску яєчних продуктів був збільшений на порядок.
Галузь має значний потенціал для подальшого зростання за рахунок збільшення внутрішнього споживання. Виробники харчових продуктів, в рецептуру яких входять яйця, до останнього часу не поспішали переходити на використання яєчних продуктів, віддаючи перевагу відпрацьовані технології. Але прогрес не стоїть на місці, і внутрішньоукраїнське споживання яєчних продуктів почало поступово збільшуватися.
На відміну від внутрішнього, на зовнішньому ринку спостерігається значний попит. Перші партії українських продуктів з яєць були відправлені в 2007 році в Туніс. Українські компанії не мають жодних проблем з сировиною, але для успішного виходу на міжнародний рівень з високоякісною продукцією їм необхідно було придбати відповідне обладнання. На сьогоднішній день кількість компаній, які виробляють яєчні продукти на експорт в Україну все ще незначно. Лідерами галузі є «Авангард» і «Овостар».
Кризові явища, що вразили економіку країни, не обійшли стороною і виробництво яєчних продуктів. Вони привели до того, що експорт цієї продукції, який до 2015 року демонстрував стабільне зростання, в 2015 році впав на 40%. Причинами такого обвалу стали загальне погіршення економічної ситуації, скорочення сировинної бази та зміна структури продажів основних операторів.
У 2016 році падіння експорту продовжилося, хоч було і не таким значним. Причому, якщо в натуральному вираженні поставки за кордон знизилися всього на 3,3%, по в грошовому вираженні падіння виявилося більш значним - на 15,3%. Сталося це через збільшення в структурі експорту частки більш дешевих продуктів.
Разом з тим, перспективи для збільшення поставок продуктів з яєць на зовнішні ринки значні. За результатами 2015 року ТОП-5 країн-імпортерів яєчних продуктів українського походження виглядає таким чином: Данія, Йорданія, Пакистан, Таїланд, Єгипет. По регіонах український експорт розподіляється наступним чином: країни ЄС (53% в грошовому вираженні), регіон MENA (28%), Південно-Східна Азія (11%) і країни Далекосхідного регіону (2%). Драйвером зростання експорту є постійно зростаючий попит на українську яєчну продукцію на ринку Європейського Союзу. Цей регіон був відкритий для виробників галузі тільки в 2014 році, і всього за три роки виручка від продажів в ЄС зросла майже в 9,5 разів - з $ 3млн до $ 28,2 млн.
Динаміка українського експорту яєчних продуктів в країни ЄС, млн. $
Джерело: Державна служба статистики України, Pro-consulting
Сухі яєчні продукти мають більший експортним потенціалом через тривалого терміну зберігання. Вони можуть перевозитися на значну відстань без втрати споживчих якостей, на відміну від рідких яєчних продуктів, термін придатності яких обмежений і не перевищує 28 днів. До того ж рідкі продукти з яєць значно дешевше сухих, що ілюструється ситуацією з експортом продукції галузі в 1 півріччі 2017 року. Якщо в натуральному вираженні обсяги поставок за кордон збереглися на рівні 1 півріччя 2016, то в грошовому еквіваленті спостерігається зменшення на 58%, що відповідає п'ятирічному мінімуму за цим показником. Така ситуація склалася якраз через зміну структури реалізації шляхом збільшення частки рідких продуктів і зменшення ціни.