1605
Ринок FMCG в Україні: збільшення обороту на 25% у 2023 році
Аналіз ринку товарів повсякденного попиту (FMCG) в Україні проведено компанією Pro-Consulting у травні 2024 року. Маркетингове дослідження дало змогу отримати відомості про:
- фактори, що найбільше впливають на ринок роздрібної торгівлі продуктами харчування та товарами широкого асортименту в Україні, тенденції та проблеми його розвитку;
- загальні показники і ємність ринку FMCG в Україні у 2023 році;
- сегментацію даної сфери бізнесу з урахуванням тіньового сектору;
- систему державного регулювання ринку роздрібної торгівлі товарами повсякденного попиту в Україні;
- розподіл часток основних суб'єктів ринку FMCG в Україні;
- динаміку цін і політику ціноутворення на ринку, що розглядається;
- особливості споживання товарів повсякденного попиту;
- інвестиційну привабливість ринку роздрібної торгівлі продуктами харчування та товарами широкого асортименту в Україні з урахуванням наявних ризиків і бар'єрів;
- прогнозний стан даного напряму економічної активності.
Готовий аналіз ринку роздрібної торгівлі продуктами харчування та товарами широкого асортименту в Україні можна придбати на сайті компанії. Також вас може зацікавити готовий аналіз товарної структури роздрібного товарообігу підприємств за непродовольчими товарами в м. Києві або, наприклад, аналіз ринку одягу та взуття в Україні.
Якщо ж ви плануєте аналізувати ринок за власним технічним завданням, збережіть собі посилання на типову структуру дослідження ринку вже зараз.
Моніторинг ринку роздрібної торгівлі товарами повсякденного попиту в Україні дав змогу виокремити такі тренди, притаманні цій сфері бізнесу 2023 року:
- зростання оборотів ритейлу: у 2023 році обороти ритейлу в гривневому вираженні збільшилися приблизно на 25% порівняно з 2022 роком;
- зміна ролі мережевого ритейлу: збільшення оборотів мережевого ритейлу на ринку FMCG в Україні 2023 року порівняно з 2022 роком вказує на його дедалі більшу конкурентоспроможність у протистоянні з невеликими магазинами і ринками. Мережі «Новус» і «Фора» показали вражаюче зростання оборотів на 39% і 51% відповідно. Мережі АТБ і Сільпо збільшили обороти на 21-22%, а мережа Ашан - на 3%;
- зростання популярності недорогих товарів: мережа однодоларових магазинів «Аврора» продемонструвала найбільше зростання в непродуктовому ритейлі, збільшивши виручку на 93% порівняно з 2022 роком;
- адаптація до мінливого попиту: успішні суб'єкти ринку роздрібної торгівлі продуктами харчування та товарами широкого асортименту в Україні ефективно адаптуються до мінливого попиту і впроваджують нові стратегії для збільшення оборотів. Також у Pro-Consulting є готовий аналіз ринку слабоалкогольних напоїв в Україні;
- зміни споживчої поведінки: збільшення середнього чека і частоти покупок в онлайн-торгівлі на ринку FMCG в Україні свідчить про значне підвищення популярності цього каналу, особливо в сегменті недорогих покупок;
- розширення асортименту товарів під власними торговими марками: оператори ринку торгівлі продуктами харчування та товарами широкого асортименту в Україні збільшують частку товарів під власними брендами, наслідуючи європейський тренд. Навіть невеликі місцеві мережі, такі як «Наш Край» і «Spar», починають використовувати власні бренди. Деякі ритейлери проводять ребрендинг своїх торгових марок для збільшення попиту;
- розвиток мобільних застосунків: багато ритейлерів ринку FMCG в Україні впроваджують власні мобільні застосунки для поліпшення взаємодії з клієнтами та стимулювання продажів;
- зростання конкуренції між роздрібними мережами: зниження чисельності населення через міграцію та мобілізацію, а також зменшення купівельної спроможності споживачів призводять до посилення конкуренції серед роздрібних мереж за клієнтів.
Якщо ви все ще цього не зробили, ознайомтеся з типовою структурою дослідження ринку для підготовки технічного завдання на аналіз ринку в майбутньому.
Незважаючи на те, що ринок роздрібної торгівлі товарами повсякденного попиту в Україні активно відновлюється після шоку, спричиненого широкомасштабним вторгненням Росії, на нього продовжують впливати негативні фактори:
- нестабільність економічної та політичної обстановки в країні;
- пертурбації споживчої аудиторії, зниження її купівельної спроможності;
- домінування потужних мережевих операторів, здатних проводити масовані рекламні акції та інвестувати в інновації;
- обмеження, що вводяться системою державного регулювання;
- висока плинність кадрів, дефіцит кваліфікованих фахівців на ринку праці.
Детальну інформацію про поточний стан, можливості для організації та розвитку бізнесу, наявні ризики та бар'єри можна отримати з матеріалів маркетингового дослідження ринку роздрібної торгівлі продуктами харчування та товарами широкого асортименту в Україні, який є доступним у магазині готових проєктів компанії Pro-Consulting.
Джерело: Pro-Consulting
Читати також: Ринок овочевої консервації в Україні