Дата підготовки: | Серпень 2024 року |
Кількість сторінок: | 5, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 2 |
Таблиць: | 1 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками Pro-Consulting було проведене дослідження ринку халви та східних солодощів в Україні 2021 – 1 кв. 2024 р. В звіті описані такі товари, як халва, рахат-лукум та нуга.
На ринку України досліджуваної продукції спостерігається зменшення ємності ринку у 2022 р., що пов’язано із початком повномасштабного вторгнення. Як наслідок, обсяги виробництва та експорту стали менше, ніж у 2021 р. Однак з 2023 р. на ринку спостерігається тенденція до зростання обсягів виробництва, що впливає на збільшення ємності.
Впродовж 2021 – 1 кв. 2024 рр. Україна експортувала широкий асортимент східних солодощів. Найбільшу частку в структурі експорту протягом усіх років складала халва – близько 90 %.
У 2022 р. обсяги експорту халви та східних солодощів значно зменшилися, що пов’язано з початком повномасштабного вторгнення, і, як наслідок зниженням обсягів виробництва. У 2023 р. показники зросли, що вказує на пристосування ринку до економічних та політичних обставин у країні.
Основну частину експортної продукції за 2021 – 1 кв. 2024 рр. було направлено в Румунію, Молдову та Азербайджан. За 1 кв. 2024 р. Німеччина посіла друге місце серед країн-експортерів.
У 2022-2023 рр. обсяги імпорту продукції зменшилися приблизно на 14% від показників 2021 р., що пояснюється початком повномасштабного вторгнення, ускладненням логістики та частковим припиненням торгових відносин з окремими країнами. У І кв. 2024 року спостерігалось значне падіння імпорту у порівнянні з аналогічним показником 2023 року через відсутність поставок товарів основними імпортерами.
Основними споживачами халви та східних солодощів є жінки, діти та люди похилого віку, які обирають продукцію, як альтернативу шоколаду та звичайним кондитерським виробам. Вікова група споживачів – люди будь-якого віку.
В залежності від цінової категорії продукції, споживачами можуть виступати люди різного рівня достатку. Споживачами масмаркету та продукції ТМ торгових мереж, що представлені низьким та середнім діапазоном цін, є люди з низьким та середнім достатком, що полюбляють солодощі та обирають продукти, доступні для них. Для таких споживачів вартість стоїть на першому місці, тож для них є цікавою продукція зі знижками та акційні товари.
У 2022 році ринок східних солодощів, як і інших харчових продуктів, зазнав падіння через повномасштабне вторгнення. Проте у 2023 році спостерігалося поступове відновлення обсягів виробництва і ринку в цілому. Потреби українського ринку майже повністю задовольняються вітчизняним виробництвом, а імпорт обмежується продуктами, які не виробляються в Україні (наприклад, тахіна халва). Халва домінує на ринку, займаючи понад 70%.
1. Аналіз тенденцій розвитку ринку халви в Україні
2. Виробництво халви в Україні
3. Зовнішня торгівля халви в Україні
4. Споживачі та їх уподобання
5. Висновки
1. Ємність ринку халви та східних солодощів 2021- 1 кв. 2024 рр, в грошовому вираженні, млн грн
1. Динаміка виробництва халви та східних солодощів в Україні, 2021 – 1 кв. 2024 р., у натуральному вираженні, тис. тонн
2. Географія експорту халви та східних солодощів з України, 1 кв. 2024 рр., в натуральному вираженні, %