Ринок салонів краси в Україні і СНД - аналітичний огляд
24006

Ринок салонів краси в Україні і СНД - аналітичний огляд

Науковий розвиток косметології почався в 19 столітті і з тих пір не зупинявся навіть у найважчі часи. На красу працюють дослідні інститути та клінічні лабораторії, в яких розробляються і тестуються тисячі новітніх засобів для догляду за шкірою обличчя і тіла, волоссям, нігтями.

У всьому світі, і Україна не виняток, індустрія краси стрімко розвивається, впроваджуються цікаві інноваційні технології, з'являються нові послуги. Косметична продукція є одним з індикаторів ринку краси.

Про динамічність світового ринку косметичної продукції свідчать зростаючі обсяги продажів. У 2017 світовий ринок косметики склав 532,43 мільярдів доларів США. Прогнозується, що до 2023 року обсяг продажів досягне 805,61 мільярдів доларів США.

Ознайомтеся з типовою структурою дослідження ринку

Сьогодні багато хто вже не уявляє, як можна обійтися без СПА-салонів і салонів краси. Догляд за зовнішністю, що називається від верхівки і до кінчиків пальців ніг, стає невід'ємною частиною життя сучасної людини. Здоровий, доглянутий зовнішній вигляд в постіндустріальному суспільстві давно асоціюються з успішністю і є своєрідним капіталом їх володарів.

За оцінками експертів світовий ринок СПА-салонів і салонів краси в 2017 році оцінювався в 128,59 млрд. доларів США. Передбачається, що до 2024 років він виросте приблизно до 190,81 млрд. доларів США.

Як в світі, так і в Україні ринок СПА-салонів і ринок салонів краси має величезний потенціал розвитку. Аналіз ринку СПА-салонів і аналіз ринку салонів краси показує, що попит, на надавані ними послуги, дуже швидко зростає.

Читати про ринок сонцезахисних засобів України

Необхідність короткострокового відпочинку, а саме його можна отримати в СПА-салонах, - те, чого все більше потребують люди. Особливо ті, хто живе у великих мегаполісах, багато працює, вічно поспішає і перебуває у стресовому стані, частіше, ніж їм хотілося б. Побалувати себе і сходити в СПА-салон означає зупинити на пару годин безперервний біг і отримати міні-відпустку.

Список процедур, які пропонують СПА-салони великий і різноманітний:

  • масажі класичні, спортивні, косметичні, антіцелюлітні, лікувальні, апаратні, і, звичайно ж, стали давно популярними, східні методики масажів;
  • арома-сауни, інфрачервоні лазні, фінські, римські, російські парні, крижані лазні;
  • фіто и аромотерапія;
  • джакузі, басейни зі звичайний водою, морською, з підігрівом і прохолодно бадьорі.

Існують СПА-салони, де пропонують невелікі басейни з водою, яка за складом схожа на воду Мертвого моря. Вода, як відомо, є одиним з найсильнішіх релаксаторів.

Останнім часом в Україні, зокрема на Закарпатті, відкрилося чимало нових і заново реконструйованих СПА-салонів з використання цілющих термальних джерел. Температура закарпатських термальних вод коливається від 30 до 80 градусів, і кожна має свій унікальний хімічний склад.

Дивитися структуру дослідження ринку салонів краси України та СНД

У 2015 році за даними First Research Inc в світі налічувалося 120 000 СПА-салонів. Вони приносили близько 99 мільярдів доларів прибутку. Найбільшим гравцем на СПА-ринку є Сполучені Штати Америки з доходом в 16 мільярдів доларів і тенденцією до значного зростання. Але на п'яти США вже готується наступити Азіатсько-Тихоокеанський регіон, де індустрія краси динамічно розвивається. Привабливою її роблять поєднання сучасних послуг і національних традицій по догляду за зовнішністю. Швидко зростають ринки СПА-салонів і ринки салонів краси в країнах Латинської Америки і Східної Європи. Значний підйом індустрії краси та здоров'я спостерігається в Індії, потенціал її розвитку величезний. Обсяг ринку Індії фактично зростає майже в два рази швидше ніж в Сполучених Штатах і Європі. До того ж Індія, з її більш ніж мільярдним населенням, є другим за величиною споживчим ринком у світі.

Аналіз ринку перукарських послуг свідчить, що стрижка волосся залишається найбільш затребуваною послугою в усьому світі. При цьому жінкам похід в перукарню обходиться в середньому на 40% дорожче, ніж чоловікам. І так у всьому світі. Правда, чоловіки вже давним-давно перестали соромитися стежити за своєю зовнішністю. Як казав класик, «Бути можна діловою людиною і думати про красу нігтів». Ринок перукарських послуг для чоловіків швидко набирає обертів. І ціни в популярних барбершопах вже майже зрівнялися з цінами в таких же популярних жіночих салонах.

Читати про ринок фітнес-центрів в Києві

Аналіз ринку салонів краси звертає увагу на цікавий факт. В Україні і в країнах СНД середньостатистичні відвідувачі салонів краси в основному жінки (75-80%) у віці від 25 до 35 років, на 10 років молодші ніж в більшості європейських країн.

Ринок послуг салонів краси, в 2016 -2019 роках істотно видозмінився. З'явився попит на монопослуги. Якщо раніше віддавали перевагу комплексному догляду, роблячи всі процедури в одному салоні, то зараз в тренді монопослуги. Манікюр роблять в одному місці, стрижку в іншому, а фарбування в третьому.

З новим трендом в індустрії краси утворюються і нові формати надання послуг.

  • Експрес-формати, які передбачають роботу без запису. Наприклад, манікюрні стійки в торгових центрах, часто за нижчими цінами, ніж в традиційних салонах.
  • Моностудії, що спеціалізуються на одній послузі. Або, наприклад, студії, де можна зробити тільки оформлення брів або ж тільки лазерну епіляцію.
  • Салони для конкретної категорії людей. Наприклад, дитячі перукарні або барбершопи - перукарні виключно для чоловіків, в деякому роді чоловічі клуби.
  • Салони і студії економ і лоукост-форматів. Салони, в яких немає, адміністратора, і де не запропонують чай або каву.

Нікуди не поділися і приватні майстри. Попит на них виріс, що також впливає на ринок послуг в сфері краси. Цікаво, що багато майстрів, які працюють самостійно, поєднують приватну практику з роботою в дорогих салонах краси.

Дивитися структуру дослідження ринку фітнес (велнес) центрів в м. Київ. 2019 рік

У 2014 році ринок послуг салонів краси почала штормити політична нестабільність, і як наслідок падіння економіки, скорочення робочих місць, зниження зарплат, загальне падіння рівня життя негативно вплинули на ринок послуг салонів краси.

Аналіз ринку салонів краси зафіксував, що до кризи 2014 роки українці могли дозволити собі витратити в середньому 14% свого доходу на догляд за зовнішністю. Але вже через 2 два роки, в 2016 році багато клієнтів або зовсім відмовилися від салонів краси, або стали відвідувати їх удвічі менше.

У кризові часи прийнято економити на багатьох речах. Люди істотно скорочують свої витрати на б'юті послуги, а то і зовсім відмовляються від них. Наприклад, в докризовий період зростання сегменту салонів краси, перукарень, косметологічних кабінетів, нігтьових і броу-барів становло близько 25-30% в рік. Криза змінила напрямок росту ринку. Головний удар припав на 2014 рік. Тоді ринок просів на 25%. І якщо за підсумками попереднього, 2013 року, обсяг ринку салонів краси становив 388,7 млн ​​грн., то до кінця 2014 він впав до 292,8 млн грн. Попит на послуги індустрії краси знизився на 30%.

Потроху ситуація стала поліпшуватися в 2015 році, коли обсяг ринку косметичних та перукарських послуг зріс на 3,4% в порівнянні з 2014 роком. Стабільне зростання почалося з 2016 року.

Криза вплинула не тільки на обсяг, вона змінила структуру ринку.

Умовно, ринок салонів краси в Україні в докризовий період ділився на чотири категорії в залежності від вартості послуг.

  • «Низька» - до 200 грн.,
  • «Середня» - до 700 грн.,
  • «Середня +» - до 1500 грн .;
  • «Висока» - понад 1500 грн.

Готове дослідження ринку: аналіз імпорту ТМ професійної косметики для волосся (ТМ Wella, L'Oreal, La Biosthétique)

Але вже в кінці 2014 року з'явилася нова категорія - «низька-». Це перукарні, розташовані МАФах. І вартість стрижки в яких, не вище 50 грн. Крім стрижки, в подібних закладах надають послуги фарбування волосся, манікюру та педикюру.

Сьогодні на ринку краси України переважають заклади, що працюють в низькоціновому сегменті - близько 55%.

Першу скрипку в цьому секторі грають мережі салонів «Просто перукарня» і «Експрес-стрижка». Вони працюють на умовах франчайзингу. Відкрити заклад такого рівня коштує близько 30 тис. грн.

Працюючі в середньому ціновому сегменті, такі, наприклад, як мережа салонів Ma Cherie або Status & Style пропонують клієнтам більший перелік послуг.

Майже 25% ринку салонів краси належить сегменту «Середній» і «Середній +». Причому з переважанням категорії «Середній +».

Саме тут залишилися платоспроможні клієнти. А ті, хто користувався салонами краси середнього класу, перейшли в низькоціновий сегмент, або знову стали самі собі майстрами.

Криза практично не зачепила салони краси преміум-класу. Їх кількість залишається стабільою і становить до 20% ринку. У цьому сегменті працюють мережі салонів G-Bar, Kika-Style, Dessange, «Арт-студія зачісок Vladimіr Tarasyuk» та інші.

Ринок послуг салонів краси починає повертати втрачені позиції. Люди знову готові платити за красу. В середньому від $30 до 50$ обходиться українцям відвідування салонів краси. А це в три рази більше, ніж витрачають європейці. Українські жінки і чоловіки витрачають 16% свого доходу на догляд за зовнішністю.

Читати про маркетинговий аналіз ринку: що це і навіщо потрібно

Аналіз ринку салонів краси вселяє оптимізм, тому що знову з'явилися прекрасні перспективи для динамічного зростання ринку індустрії краси. Але не для всіх, звичайно, оскільки кризову бурю пережили не всі. Багато операторів, які працювали в сегменті «низький», перейшли в сегмент «низький-» або зовсім перестали існувати.

А ось сегменти «середній» і «середній+» демонструють сталий розвиток. Оператори, що працюють в цих цінових категоріях, пропонують розумну вартість, затишну атмосферу і актуальні додаткові послуги. І що дуже важливо для багатьох клієнтів, вони гарантують безпеку, проведених процедур.

Конкуренція в б'юті-сфері дуже висока. Кожен клієнт, якщо і не на вагу золота, то дуже близько до цього визначення. За клієнта борються, його намагаються залучити низькими цінами, якісним сервісом, програмами лояльності, безкоштовними пробними процедурами і нарешті, просто уважним і душевним ставленням, даючи йому відчути себе важливою людиною.

За даними Reports and Reports, з 2000 по 2018 рік кількість жінок в СНД, які відвідували косметичні салони та салони краси зросла з 4% до 40%. У 2019 це зростання продовжилося.

В Україні ринок салонів краси демонструє постійне зростання. У 2016-2019 роках кількість операторів збільшилася більш ніж на 70%, що обумовлено постійно зростаючим попитом на послуги в сфері краси.

Читати про бізнес-план створення б'юті-бару в Києві

Одночасно зі збільшенням кількості офіційно працюючих салонів краси, стає все більше майстрів, які працюють неофіційно, тобто без належної реєстрації. Тінь оцінюється в 40%.

З історії розвитку людської цивілізації відомо, що завжди все життя зосереджувалось у великих поселеннях, а пізніше в великих містах. Тому не варто дивуватися, що салонний ринок України, а точніше його 45%, припадає на Київ і столичну область. Близько 30% салонів краси знаходяться в східних областях, решта розподілена між центральними, південними і західними регіонами країни.

За останні два роки вартість послуг салонів краси помітно зросла. Подорожчання пов'язане з декількома причинами. Дослідження ринку косметики показує, що відбулося підвищення цін на косметику та інші супутні матеріали, більшість яких імпортується в Україну. Зіграло свою роль і подорожчання комунальних послуг. Ціна однієї послуги в салоні краси зросла на 25%.

Сьогодні аналітики називають такі тенденції розвитку ринку:

  • активне зростання кількості споживачів б'юті-послуг;
  • чіткий поділ салонів краси та їх клієнтів на сегменти;
  • відкриття салонів краси на основі франчайзингу;
  • мобільність салонів краси;
  • моноформат б'юті-закладів;
  • розвиток чоловічого б'юті-сегменту.

У конкурентній боротьбі на ринку б'юті-індустрії успіх не просто на стороні сильних. Він супроводжує тим, хто вкладає капітал в розвиток і навчання своїх співробітників, займається вдосконаленням їхніх професійних навичок, знає і застосовує новітні технології і стає законодавцем моди в б'юті індустрії.

Ринок салонів краси і ринок косметики успішно працює, коли рівень послуг, сервісу, пропонованих косметичних продуктів є високоякісним і прийнятним за цінами.

Замовити дослідження вашого ринку можна тут

У виграші будуть оператори, які зможуть запропонувати своїм клієнтам щось унікальне, те, чого немає в інших. Україна в цьому відношенні має пристойний потенціал. Грязьові курорти Приазов'я, Херсонській, Одеській області, Соляні курорти Карпат можна розвивати як СПА-курорти. Наприклад, невелика острівна держава Бахрейн, позиціонує себе, зокрема, як країна СПА-туризму. Тут, в Перській, затоці збудовано багато готельних комплексів, орієнтованих саме на надання різноманітних спа-послуг.

Щорічно в світі з'являється безліч нових салонів краси (обсяг світового ринку перукарських послуг вже перевалив за $150 млрд). При цьому більшість нових салонів закриваються в перший рік роботи.

Аналіз ринку салонів краси свідчить, що динамічний розвиток уможливлює збільшення своєї частки ринку для існуючих гравців. Операторів ринку, які працюють в сегменті «економ», а їх зараз близько 30%, можуть замінити 5-10 великих мереж.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

Дата розміщення: 17.02.2020
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами