Наздогнати «Квас Тарас» - коментарі гендиректора Pro-Consulting Олександра Соколова. FORBES
53

Наздогнати «Квас Тарас» - коментарі гендиректора Pro-Consulting Олександра Соколова. FORBES

Компанія «Асканія Бевериджиз», що входить у групу «Асканія» Валерія Горбаня, закупила нову виробничу лінію квасу на заводі у Запоріжжі. Що це змінить у конкуренції з гігантами галузі?

На третій рік війни група «Асканія» розширює у Запоріжжі виробництво квасу. Нова баночна лінія, яку закупили у 2024 році, дозволить збільшити потужності виготовлення напою втричі – з 2000 до 6000 банок на годину, каже СЕО групи компаній «Асканія» Сергій Жила.

Вас можуть зацікавити готові звіти по ринках від Pro-Consulting: 

Будь-який звіт по ринку буде актуалізований за вашим запитом. Типова структура дослідження ринку – за цим посиланням

Ключовий бренд виробника – «Ярило», у планах – запустити ще три. Нова лінія на заводі у Запоріжжі почне працювати у квітні 2025 року.

Чому завод із прифронтового міста йде на ризик?

Поборотись із Carlsberg Ukraine

«Асканія» купила завод у Запоріжжі у компанії Coca-Cola у 2016 році. На той час він виготовляв лише квас, говорить Жила. Зараз випускають також сидр Gardenz, енергетик Engri, лимонад «Асканія» і напої «власних торгових марок» для АТБ, Varus, «Фори», «Auchan Україна», «Великої Кишені» і «Таврії В». Нове обладнання також дасть змогу запустили «власну торгову марку» енергетика для АЗС «БРСМ».

Потужність запорізької «Асканії» досягла 20 млн л напоїв у 2024 році, що майже на чверть більше, ніж роком раніше. Стратегія – нарощення частки на ринку квасу, каже Жила.

Квас «Ярило» – не перший гравець на ринку. Його частка в натуральному вираженні – 18% ринку, за даними агентства MRC Brand.

Це друге місце після «Квасу Тарас», який виробляється транснаціональною компанією Carlsberg Ukraine. Він – лідер ринку квасу у натуральному вираженні з часткою 31% ринку, йдеться в даних MRC Brand. У компанії, яка виготовляє квас з 2008 року, теж оцінюють свою частку у третину ринку. Carlsberg має чотири торгові марки: «Квас Тарас Хлібний», «Квас Тарас «Білий», «Квас Тарас «Чорний», «Квас Тарас Flower Power».

Віддають перевагу квасу «Ярило» 17% споживачів, свідчать дані консалтингової компанії Pro-Consulting. «Це третє місце серед інших брендів квасу, перші два – у «Квасу Тарас» та «Арсеніївського», – говорить генеральний директор Pro-Consulting Олександр Соколов. Також у списку лідерів – «Львівський» і «Старокиївський».

За кількістю виробленої продукції для різних брендів «Асканія» також третя, попереду ще один виробник – «Оболонь». Крім власної марки «Старокиївський» з часткою ринку 8%, він виробляє «Квас «Хлібний» для бренду «Своя лінія» мережі АТБ – 17% ринку. «Арсеніївський» має лише 6% частку ринку в літрах, випливає з даних MRC Brand.

Обсяг ринку квасу становив близько 2 млрд грн у 2023-му, підрахували в Pro-Consulting. «Це приблизно 76% від рівня 2021 року, у 2024-му він складе близько 82%», – каже Соколов.

«Бізнеси, які чекають, що відбуватиметься далі, втрачають частку зростаючого ринку», – каже Жила. Ціль виробника – зростати як гравець №2 з-поміж інших брендів, збільшивши частку ринку до 20% у 2026 році, повідомили у пресслужбі «Асканії Бевериджиз».

Нові споживачі, нові можливості

У підкатегорії солодких напоїв частка квасу становить 9% у 2024 році проти 6% у 2023-му, говорять в пресслужбі «Асканії Бевериджиз».

Факторами зростання ринку в Carlsberg Ukraine називають збільшення популярності категорії квасу серед молоді, увагу споживачів до українських брендів та споживання квасу в різні пори року.

Кілька років тому основними споживачами квасу були люди віком 35+, говорить директорка з маркетингу «Асканії FMCG» Інна Сірченко. Зараз аудиторія розширилась і помолодшала завдяки тому, що виробники квасу розливають продукцію в банки й експериментують зі смаками.

Обсяги квасу в банках зросли на 142% у літрах за 2021–2024 роки, зазначає Жила.

Ще одна цікава виробнику категорія – сидр. У 2023 році в Україні виробили 43 млн л сидру, продажі в Україні становили 1,6 млрд грн, підрахували в Pro-Consulting. Ринок сидру в Україні в 2024 році може досягти 51 млн л. У «Асканії Бевериджиз» – 7% ринку сидру з власним брендом і ще 11% ринку із сидром для власної ТМ мережі АТБ, свідчать дані MRC Brand. Попереду – Somersby від Carlsberg Ukraine із часткою 44% та App від ТМ «Нові Продукти» із 13%.

Виторг заводу у Запоріжжі у 2023 році становив 203,4 млн грн, за девʼять місяців 2024-го – 198,7 млн грн, свідчать дані YouControl. У 2025 році Жила очікує зростання виторгу на 15–20%.

Джерело: FORBES

Дата розміщення: 19.01.2025

Інші новини

Зв'язатися з нами