Виступаючи на Blackfest Ukrainian Coffee Show, аналітик компанії Pro-Consulting Артем Чорний розповів про розвиток ринку кави в Україн та його перспективи.
Кава - один з найпопулярніших напоїв у світі і Україна не є винятком. Щодня українці випивають кілька мільйонів чашок кави.
За даними Артема Чорного, більшу частину обсмаженого зернової кави в Україні становить імпортна продукція, але за останні кілька років частка ринку вітчизняного виробництва збільшилася майже в два рази і досягла 39.9%.
На українському кавовому ринку присутні 10 великих гравців. Крім них на ринку є 1,5 тис. дрібних операторів, які займаються смаженням зерен і реалізацією продукції. Кількість таких гравців стає дедалі більшою, оскільки цей вид діяльності оцінюється як високорентабельний та прибутковий. Цьому також сприяють більш вигідні умови імпорту зеленої кави в Україну за рахунок відсутності ввізного мита в порівнянні з 5% на обсмажений зернової і мелену каву.
Згідно з даними дослідження ринку кави, українці найчастіше п'ють цей напій вдома і 44% з них купують його в супермаркетах. Що стосується переваг за видами кавових напоїв, то співвітчизники більше люблять американо, еспресо, капучіно та латте.
Значна частка споживання зернового / меленої кави доводиться на сегмент HoReCa (готелі, ресторани, кафе) - 26%. Ця частка продовжує постійно збільшуватися на тлі зростання і розвитку ринку громадського харчування, ресторанного бізнесу та стріт-фуду.
Blackfest Ukrainian Coffee Show - перше масштабне професійне кавове подія в Україні. Майданчик, на якому зустрілися виробники, імпортери, постачальники і продавці кавової продукції в Україні.