Аналіз ринку молока та молокопродуктів в Україні. 2021 рік

Аналіз ринку молока та молокопродуктів в Україні. 2021 рік
Загальна характеристика
Дата підготовки: Березень 2021 року
Кількість сторінок: 69, Arial, 1 інтервал, 10 кегль
Графіків і діаграм: 27
Таблиць: 23
Спосіб оплати: передоплата
Спосіб отримання: електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді
Мова звіту: українська, російська, англійська
24500 грн.
  • Ви можете замовити актуалізацію або адаптацію даного звіту під ваші цілі і завдання, а також придбати частину звіту (не менш 50%) по більш доступній ціні
  • Не знайшли дослідження вашого ринку? Зв'яжіться з нашими консультантами – перейти в контакти
  • Так само ви можете замовити бізнес-план для вашої бізнес-ідеї

Анотація до аналізу ринку:

 

Аналітиками Pro-Consulting був проведений аналіз ринку молока та молокопродуктів в Україні.
У розрізі дослідження був представлено аналіз тенденцій розвитку ринку молочної фермерської продукції і розраховані загальні показники ринку в 2016-2020 рр. за обсягом виробництва, експортом та імпортом молочної продукції. У звіті сегментований ринок за типом виробленої продукції, а також поданий перелік найбільших операторів ринку молока і молокопродуктів 2020 року, їх спеціалізація. В аналізі представлені середньо поточні ціни на продукцію в супермаркетах і фермерських магазинах. У звіті проаналізовано основні канали комунікації, збуту та просування великих операторів ринку. Результати опитування споживачів молочної продукції, її виробників представлені в звіті. Аналітиками складено аналіз інвестиційної привабливості галузі з точки зору ММСП: SWOT-аналіз ринкового спрямування, PEST-аналіз факторів впливу на ринок.
Проблеми та тенденції ринку молочної продукції в Україні:
1. Зниження кількості поголів'я корів.
Поступове скорочення поголів'я корів в Україні призводить до зменшення обсягів сировини для виробництва готової молочної продукції. Зниження поголів'я корів викликано, в першу чергу, скороченням кількості приватних фермерських господарств в принципі, що в свою чергу, викликано активною урбанізацією населення. Дана тенденція в меншій мірі спостерігається в фермерських господарствах, де існує централізована система збору та переробки молока для подальшого збуту молочним підприємствам. Додатковим фактором стало також зростання витрат на утримання тварин - кормів, спеціальних щеплень, вітамінів і добавок. А зростання попиту на сертифіковану якісну молочну продукцію серед українського населення привів до скорочення конкурентного пропозиції, особливо серед приватних продавців.

2. Наявність тіньового ринку, фальсифікація і недобросовісна конкуренція.
Тіньовий сектор вітчизняного молочного сировини охоплює не більше 10-15% - це сировина, яку використовують несумлінні виробники, виготовляючи фальсифіковану продукцію. Тіньовий сектор готової молочної продукції експерти оцінюють на рівні 20-25%. Він в основному формується за рахунок великого відсотка фальсифікату і молоковмісних продуктів, що поставляються на ринок під виглядом натуральних.
3. Невисока якість значної частки виробленої продукції.
Низький технологічний рівень на виробництвах, відсутність сучасного обладнання призводить до того, що багато сировини псується під час неправильного транспортування від виробника до переробного підприємства.
4. Зниження рівня споживання молочних продуктів українцями.
Споживання молока і молочних продуктів в Україні в останні роки поступово скорочується. Однією з причин є підвищення вартості, а також падіння рівня довіри до якості вітчизняних молокопродуктів.
5. Значна втрата міжнародних ринків збуту (зокрема ринку Росії) і, як наслідок, невеликий ринок збуту продукції. Така ситуація сприяє скороченню виробництва молочної продукції підприємствами або ліквідації виробництва.
6. Брак кваліфікованих кадрів.
Цьому сприяє зменшення населення в цілому, високі темпи міграції, а також нестача галузевих фахівців в зв'язку з нерозвиненістю відповідних освітніх програм.
7. Загальносвітова тенденція до зниження популярності молочних продуктів.
Яскравою тенденцією останніх років є зростання споживання харчових продуктів з рослинної сировини на тлі зниження споживання продуктів тваринного походження. Це явище, так званий «ефект вегетаріанства», входить в топ-3 основних трендів світового ринку продуктів і напоїв.
Стримуючі фактори розвитку молочної галузі:
- відсутність довготермінової економічної стратегії в регіонах.
- недостатній розвиток системи підтримки підприємництва в державі;
- система контролю, ліцензування, сертифікація;
- обмеженість фінансових ресурсів;
- нестабільна економічна та політична ситуація в регіонах країни;
- надмірний податковий тягар;
- застарілі технології виробництва;
- відсутність досвіду ведення власної фірми;
- низька економічна свідомість;
- територіальні конфлікти, проведення військових дій у східних регіонах країни.

Детальний зміст:

1. Загальна характеристика досліджуваних ринків
a. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу на ринок, проблеми та передумови розвитку) – кабінетним способом з застосуванням результатів опитування
b. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2016-2020 рр. (виробництво + імпорт – експорт) – оцінка кабінетним способом
c. Сегментація і структурування ринків – кабінетним способом з застосуванням результатів опитування
i. За способами переробки (наприклад, молоко, сир, масло, кефір тощо)
ii. За розмірами компаній (виділення частки ММСП)
ii. За регіонами
iii. За джерелами сировини (господарства населення / підприємства)
iv. Оцінка тіньового сегмента на ринку (шляхом інтерв'ю з учасниками ринку, або через побудову аналітичних моделей) – кабінетним способом з застосуванням результатів опитування
d. Аналіз тенденцій ринку продукції агро-ММСП з точки зору експертів, учасників ринку та тенденції, виявлені в ході опитування – за результатами опитувань, кількісних та якісних інтерв’ю, фокус-групового дослідження
e. Аналіз поточного рівня розуміння агро-ММСП поняття маркетингової стратегії
2. Державне регулювання галузі. Загальний огляд законодавчих актів з безпечності продуктів харчування, що діють на території України з наданням переліку джерел (без юридичних рекомендацій, ключова інформація для формування стратегії)
3. Основні оператори ринку (аналіз сегменту ММСП: ким представлені взагалі та чи є цікаві для огляду господарства)
a. Аналіз представленості операторів на ринку (найбільші великі гравці, представленість сегменту ММСП) – кабінетним способом з застосуванням результатів опитування
b. Перелік операторів сегменту ММСП досліджуваних ринків, чий досвід буде використовуватись при підготовці стратегії та їхній опис
c. Виділення операторів, названих в ході опитувань та фокус-групових дискусій
d. Структурування операторів (за товарними сегментами, спеціалізацією, каналами збуту, регіонально)
e. Канали комунікації основних операторів
4. Зовнішня торгівля фермерською продукцією (за наявністю, загальний огляд) – кабінетним способом
5. Ціна і ціноутворення на ринку – кабінетним способом з продзвоном ключових операторів
a. Середні поточні ціни на продукцію за сегментами
i. Мас-маркет (супермаркети)
ii. Фермерські продукти формату торгівлі на ярмарках та ринках
iii. «Крафтові» фермерські продукти
b. Опис факторів, що впливають на формування ціни
6. Споживачі і їх вподобання (Аналіз результатів опитування та фокус-групових інтерв’ю)
a. Портрет споживача продукції агро-ММСП (в сегменті В2В та В2С)
b. Вплив пандемії COVID-19 на купівельні переваги вибору
c. Насиченість окремих товарних сегментів
d. Канали купівлі продукції агро-ММСП та моделей закупівлі на В2В ринку
e. Основні чинники, що сприяють вибору продукції агро-ММСП (місце, частота, пакування, брендінг)
f. Можливі стоп-фактори
g. Готовність купувати продукцію за цінами вище, ніж у супермаркетах
h. Ступінь задоволеності споживачів продукцією агро-ММСП
i. Аналіз пошукових запитів, пов’язаних з фермерською продукцією
7. Вплив асоціацій, об’єднань, учасників ланцюгів збуту та експертів на розвиток ринку (результат глибинних інтерв’ю та фокус-групових дискусій) – побажання до учасників, бачення розвитку сегменту
8. Канали збуту продукції – кабінетним способом, за результатами опитувань, кількісних та якісних інтерв’ю, фокус-групового дослідження (відповідно до п.8 Технічного завдання)
a. Опис і оцінка структури продажів по каналах (ринки, супермаркети, еколавки, онлайн)
b. Вимоги та побажання учасників каналів збуту до ММСП (результат глибинних інтерв’ю)
c. Аналіз розташування фермерських магазинів в містах України (загальний аналіз принципів розміщення, прив’язки до інших магазинів
9. Аналіз просування продукції агро-ММСП
- Аналіз існуючих каналів в цілому
- Аналіз каналів, що використовуються в сегменті гравцями (онлайн-канали)
• - Сторінки в соціальних мережах
• - YouTube
• - Інтернет-магазини (пром.юа, розетка, Флагма)
- Аналіз офлайн-каналів, існуючих та перспективних
• - Форуми
• - Конференції
• - Ярмарки
• - Галузеві асоціації
• - Рейтингові заходи (за наявністю)
10. Асортимент продукції, представлений на ринку (товарна група – продукт переробки – відомі представники) – кабінетним способом
11. Висновки. Прогнози розвитку галузі– кабінетним способом
a. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
b. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку (базовий, оптимістичний та песимістичний сценарій з визначенням факторів впливу)
12. Інвестиційна привабливість напрямків (за галузями) – кабінетним способом
a. SWOT-аналіз ринкового спрямування
b. PEST-аналіз факторів впливу на ринок (з оцінкою рівня впливу фактору)

Перелік таблиць:

1. Ємність ринку молока та молочної продукції в Україні, в натуральному вираженні, тис. тон
2. Структура ринку молочної продукції в Україні, в натуральному вираженні, %
3. Виробництво молока та молочних продуктів (в перерахунку на молоко) у господарствах населення в 2019 році, тис. т
4. Споживання молочних продуктів сільськими та міськими домогосподарствами залежно від рівня грошових доходів у 2019 році
5. Основні компанії виробники молочної продукції в Україні
6. Основні оператори ринку молочної продукції
7. Оцінка каналів просування в соціальних мережах
8. Географічна структура експорту молочної продукції із України в 2017 та 2020 рр., в грошовому вираженні, млн дол США
9. Структура експорту молочної продукції із України в 2016-2020 рр., в грошовому вираженні, млн дол США
10. Географічна структура імпорту молочної продукції в Україну в 2017 та 2020 рр., в грошовому вираженні, млн дол США
11. Структура імпорту плодоовочевої продукції в Україну в 2016-2020 рр., в грошовому виражені, млн дол США
12. Середні поточні ціни на молочну продукцію за сегментами в мас-маркетах
13. Поточні роздрібні ціни на фермерську молочну продукцію
14. Поточні роздрібні ціни на фермерську молочну продукцію (крафтова продукція)
15. Споживання молока та молочних продуктів по регіонам України, кг на 1 особу за рік
16. Канали збуту молочної продукції
17. Частки FMCG-рітейлерів за кількістю точок в Україні за 2017-2019 рр.
18. Представленість ТОП-10 операторів ринку в соціальних мережах
19. Оператори в соціальній мережі Інстаграм та їх продукція
20. Оператори в соціальній мережі YouTube та їх канали
21. Товарні групи продукції, представлений на ринку та її виробники
22. SWOT-аналіз ММС компаній-виробників молочної продукції в Україні
23. PEST-аналіз ММС компаній-виробників молочної продукції в Україні

Перелік графіків і діаграм:

1. Динаміка поголів'я корів в Україні в 2016 – 2020 рр., млн. гол.
2. Сегментація ринку молока та молокопродуктів в Україні, в натуральному вираженні, %
3. Структура виробництва молочної продукції у січні-серпні 2020 р., %
4. Сегментація ринку молочної продукції в Україні, в натуральному вираженні, %
5. Закупівля молока переробними підприємствами, тис. т
6. Динаміка експорту молочної продукції із України в 2016-2020 рр., в грошовому виражені, млн дол США
7. Динаміка експорту молочної продукції із України в 2016-2020 рр., в натуральному вираженні, тис. тон
8. Динаміка імпорту молочної продукції в Україну в 2016-2020 рр., в грошовому вираженні, млн дол США
9. Динаміка імпорту молочної продукції в Україну в 2016-2020 рр., в натуральному вираженні, тис. тон
10. Динаміка цін на молоко, грн/кг, з ПДВ
11. Структура виробничої собівартості молока у 2019 році, %
12. Результат опитування респондентів в містах України через Google-форми – Я став (-ла) витрачати менше на продукти харчування.
13. Результат опитування респондентів в містах України через Google-форми – Я став (-ла) частіше готувати.
14. Результат опитування респондентів в містах України через Google-форми – Я став (-ла) рідше ходити до магазинів, на ринки та ярмарки.
15. Результат опитування респондентів в містах України через Google-форми – Я став (-ла) більше слідкувати за харчуванням.
16. Результат опитування респондентів в містах України через Google-форми – Я став (-ла) більше купувати у фермерів та невеликих виробників.
17. Результат опитування респондентів в містах України через Google-форми – Я став (-ла) частіше замовляти продукти онлайн.
18. Результат опитування респондентів в містах України через Google-форми – нічого не змінилось.
19. Рівень самозабезпеченості основними видами продовольства у 2019 році
20. Результат опитування респондентів в містах України через Google-форми – Де зазвичай купуєте молоко?
21. Результат опитування респондентів в містах України через Google-форми – Де зазвичай купуєте кефір, йогурт, сири тощо?
22. Результат опитування респондентів в містах України через Google-форми – що першим приходить на думку, коли мова йде про фермерські продукти?
23. Результат опитування респондентів в містах України через Google-форми – Можливі стоп-фактори під час покупки фермерських продуктів?
24. Динаміка кількості запитів на молочну продукцію в пошуковій системі Google в 2020 рр., тис
25. Канали збуту продукції
26. Поетапний процес просування молочної продукції на ринку
27. Прогнозні показники розвитку ринку молочної продукції в Україні на 2021 - 2023 рр. в натуральних показниках

Вас може зацікавити

Зв'язатися з нами