Анотація до аналізу ринку:
Огляд ринку кетчупу України, сформований аналітиками компанії Pro-Consulting, містить характеристику ринкового спрямування, доповнену за окремими аспектами порівнянням з показниками сегмента майонезу. У цьому контексті висвітлюється тенденція ринку з популяризації здорового харчування, оскільки кетчупи сприймаються споживачами швидше в такому аспекті. Що ж до майонезів, то вони не вважаються натуральною продукцією і для активізації їх споживання виробникам доводиться продумувати різні маркетингові ходи. Аналіз ємності ринку показує високу кореляцію цього показника з даними щодо виробництва. Зазначимо також, що український ринок кетчупу орієнтований саме на вітчизняну продукцію, частка імпорту за період 2013 – 1 кв. 2014 рр. не перевищувала 4%. Водночас значна частина виготовлених в Україні кетчупів надходить на зовнішні ринки, частка таких поставок за аналізований період (2010 – 1 кв. 2014 рр.) змінювалася в діапазоні 16,5–21,3%. Скорочення частки експорту в 1 кв. 2014 р. у російському напрямку на 13,6 п. п. викликано різким погіршенням політико-економічної ситуації та відносин між країнами. Водночас скорочення частки Росії в експорті призвело до зростання цього показника для Білорусі, Грузії та Молдови. Ситуація з імпортом дещо відрізняється: частка Росії скоротилася набагато менше – усього на 2,1 п. п., і приблизно на 2,7 п. п. зросла частка італійської продукції. Відмічено, що кетчуп складає невелику частину вітчизняного ринку соусів – томатна продукція займає близько 27% у структурі останнього ринку. До групи кетчупів при аналізі відносять і соуси на томатній основі, томатні пасти, іншу аналогічну продукцію. Перераховано найпопулярніші торгові марки країни і позиції лінійки їх продукції (як кетчупи, так і соуси на томатної основі). Лідерами споживчого попиту є торгові марки «Чумак» і «Торчин». Аналіз частоти споживання свідчить, що найбільша частка споживачів (34%) купують соуси, враховуючи і кетчуп, щомісяця, а п’ята частина – раз на тиждень. Рідше разу на квартал соуси придбавають 15% українців. Очікується деяке скорочення місткості ринку в середньостроковій перспективі (2014–2017 рр.), при цьому основне зниження показника відбудеться в поточному році. До закінчення горизонту прогнозування натуральний показник ємності знизиться на 1,6% щодо рівня 2013 р.
Детальний зміст:
1. Загальні тенденції ринку
2. Обсяг ринку
3. Внутрішнє виробництво
4. Зовнішньоекономічна діяльність
5. Структура ринку
6. Основні оператори ринку
7. Тенденції споживання кетчупу
8. Прогнозні показники розвитку ринку
Перелік таблиць:
1. Динаміка виробництва кетчупу в Україні за 2010 – 1 кв. 2014 рр., натуральні показники, тис. тонн
2. Динаміка експорту та імпорту кетчупу в Україні за 2010 – 1 кв. 2014 рр., натуральні показники, тис. тонн
Перелік графіків і діаграм:
1. Динаміка обсягу ринку кетчупу в Україні за 2010 – 1 кв. 2014 рр., натуральні показники, тис. тонн
2. Динаміка виробництва кетчупу в Україні за 2010 – 1 кв. 2014 рр., натуральні показники, тис. тонн
3. Географічна структура експорту кетчупу з України за 2013 – 1 кв. 2014 рр., натуральні показники, %
4. Географічна структура імпорту кетчупу до України за 2013 – 1 кв. 2014 рр., натуральні показники, %
5. Структурування ринку кетчупу України в розрізі вітчизняної та імпортної продукції за підсумками 2013 – 1 кв. 2014 рр., натуральне вираження, %
6. Структурування ринку соусів України з виділенням сегмента кетчупу за підсумками 2013 р., натуральне вираження, %
7. Споживчі переваги щодо торгових марок кетчупу в Україні в 2014 р., балів
8. Частота покупок різних соусів (у т.ч. кетчупу) в Україні, %
9. Прогнозні показники розвитку ринку кетчупу в Україні на 2014–2016 рр., натуральні показники, тис. тонн