Ринок макаронних виробів в Україні: гості з Європи можуть відчувати себе як вдома
6106

Ринок макаронних виробів в Україні: гості з Європи можуть відчувати себе як вдома

Ринок макаронних виробів в Україні, аналіз якого провела компанія Pro-Consulting, динамічно змінюється як за кількісними, так і за якісними показниками. В результаті маркетингового дослідження було визначено обсяг і структура ринку, а також основні фактори, які на нього впливають. Готовий аналіз ринку макаронних виробів можна придбати на сайті компанії.

Завдяки своїми споживчими властивостями, макаронні вироби давно завоювали популярність у українських споживачів. Вони швидко готуються, довго зберігаються в сухому вигляді, їх можна вживати окремо або як гарнір в широкому переліку страв. Важливою для українців є також відносна дешевизна макаронів.

Читати про ринок заморожених напівфабрикатів України

Разом з тим, вітчизняний ринок макаронних виробів можна назвати надто насиченим. Один житель України споживає в середньому 1,8 кг макаронів на рік, тоді як в країнах ЄС аналогічний показник становить 12 кг на людину. Як бачимо, для досягнення європейського рівня споживання, український ринок макаронних виробів повинен вирости ще більше ніж в шість разів.

Правда, в Європі присутні такі країни, як Італія, де макаронні вироби під назвою паста є національним надбанням, а середньодушовий обсяг їх споживання доходить до 28 кг на рік. Українцям далеко до такого трепетного ставлення до макаронів - у нас вони все ще асоціюються з дешевою універсальної їжею. Разом з тим, в останні роки сегмент макаронів високої цінової категорії має тенденцію до зростання, чому сприяє збільшення доходів населення і популяризація в нашому суспільстві італійської кухні.

Читати про ринок ринок громадського харчування (HoReCa, кейтеринг, а також харчування на АЗС)

Аналіз ринку макаронних виробів в Україні показує наявність наступних переважаючих на ньому тенденцій:

  • зростання об'єму ринку;
  • скорочення виробництва;
  • збільшення імпорту;
  • переважання продукції середнього і низького цінових діапазонів.

Скасування в 2017 році мита для макаронів з країн ЄС негативно позначилося на українських виробниках. Більшості з них важко конкурувати з європейськими колегами по співвідношенню ціна-якість. За підсумками 9 місяців 2019 року випуск макаронних виробів в Україні скоротився на 10,4%, експорт знизився на 27%, тоді як обсяг імпорту збільшився на 49% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Проти вітчизняних виробників макаронних виробів грає фактор росту собівартості їх продукції. Так, пшеничне борошно майже безперервно дорожчало в Україні протягом 2017, 2018 і першого кварталу 2019 року.

Згідно з результатами аналізу ринку макаронних виробів в Україні, іншими негативними факторами для виробників є:

  • недостатність в Україні якісної сировини для виготовлення продукції групи А з пшениці твердих сортів;
  • високий ступінь зношеності технологічного обладнання вітчизняних підприємств;
  • сильна конкуренція великих заводів з малими виробниками та імпортерами;
  • присутність значного тіньового сектору;
  • цінова залежність виробників від торгових мереж.

Купити готове дослідження: ринок макаронних виробів в Україні. 2019.

За підсумками маркетингового дослідження можна прогнозувати, що ринок макаронних виробів в Україні буде розвиватися по шляху збільшення споживання більш дорогих макаронів і зниження обсягу бюджетного сегменту. Завдяки відсутності захисних бар'єрів, імпортна продукція з Європи продовжить витісняти з нашого ринку українські макарони. Злам цієї тенденції можливий тільки в разі будь-яких форс-мажорних обставин, коли знову зросте потреба в найдешевших макаронах.

Замовити дослідження іншого ринку

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

Дата розміщення: 07.02.2020
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами