Дата підготовки: | Листопад 2019 року |
Кількість сторінок: | 44, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 27 |
Таблиць: | 15 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська |
Аналітиками Pro-Consulting був проведений аналіз ринку макаронних виробів без начинки в Україні за 2016 – 9 міс. 2019 рр.
В рамках дослідження були розраховані показники ємності ринку в 2016 – 9 міс. 2019 рр. Визначені основні оператори ринку, проведена їх сегментація регіонально і по сегментам, наведені середні ціни на ринку, проведено аналіз ціноутворення на ринку макаронних виробів без начинки в Україні, визначені фактори, що впливають на формування ціни. У звіті представлений аналіз зовнішньої торгівлі на ринку макаронних виробів без начинки, розглянуто споживання продукції на ринку. Виділені можливі канали збуту макаронних виробів.
На підставі проаналізованих даних були розраховані прогнозні показники ємності ринку в до 2021 р. Також огляд включає аналіз інвестиційної привабливості галузі та SWOT-аналіз ринку макаронних виробів без начинки в Україні, розглянуті ризики та бар'єри виходу на ринок.
Ринок представлений багатьма вітчизняними й імпортними брендами та торговими марками. Тому, виробники макаронних виробів можуть підлаштовуватися як під сегмент з обмеженим рівнем доходів, так і під заможні верстви населення.
Споживання макаронних виробів в Україні в середньому складає 1,8 кг на рік на одну особу, а в продуктовому кошику (затвердженому Постановою КМУ № 780 від 11.10.2016р.) кількість спожитих на рік макаронних виробів повинна складати не менше 4 кг на одну особу. У Європі вказаний показник становить понад 12 кг макаронних виробів на рік, що в шість разів перевищує вітчизняні норми.
Дану статистику можна пояснити тим фактом, що в Україні макарони поки не асоціювали з делікатесом: продукт асоціювався з швидкою та зручною їжею в низькій та середній ціновій категорії. Однак, як вже зазначалося, останнім часом простежується тенденція популяризації італійської кухні, в якій паста (страви з макаронних виробів) займають особливе місце. Також спостерігається тенденція зростання макаронних виробів з цільної пшениці та низького вмісту натрію.
Основними факторами, що впливають на ринок є: залежність від сировини – в основному від борошна. Починаючи з початку 2017 року і до 9 міс. 2019 року, ціни на борошно виросли на 27%. Найбільше зростання цін відбулось в 4 кварталі 2018 року і в 1 кварталі 2019 року.
На вартість борошна в Україні значний вплив справляє показник урожайності зернових (в першу чергу пшениці). За 9 міс. 2019 року врожай пшениці склав 28,8 млн. тон, що на 15,1% більше аналогічного періоду попереднього року. Значний вплив на вартість макаронних виробів справляє ціна на електроенергію та комунальні послуги (вода та ін.).
Отже, ринок макаронних виробів в України зазнає змін: змінюється структура (зростає частка імпортної продукції), зростають витрати на енергоресурси; виробники макаронів починають конкурувати із торговими мережами, на ринок виходять нові крупні гравці. Загальна кількість активних виробників макаронної продукції складає близько 70-90 великих і малих підприємств. Найбільш масовим сегментом споживання є середній.
1. Загальна характеристика ринку макаронних виробів в Україні
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку в 2016-2018 рр. (9 міс. 2019 р. – оцінка): особливості, тенденції, проблеми, фактори впливу на ринок, сировинна база
1.2 Загальні показники ринку, розрахунок об’єму ринку (виробництво + імпорт - експорт) в 2016 – 2018 рр. (9 міс. 2019 р. – оцінка) в натуральному (тони) та грошовому виразі (грн) – оцінка
1.3. Структурування та сегментація ринку:
- За походженням - частка вітчизняної та імпортної продукції;
- По ТМ: частки ТМ макаронів на рику України в 2019 році - оцінка по ЗЕД і даним виробництва. За виробництвом ТМ - тільки перелік ТМ серед виробників без частки
2. Динаміка виробництва на ринку макаронних виробів в 2016–2018 рр. (9 міс. 2019 р. – оцінка)
2.1 Обсяги та динаміка виробництва продукції в натуральному виразі (тис. тон)
2.2 Обсяги та динаміка виробництва продукції в грошовому виразі (грн) - оцінка
3. Основні оператори ринку макаронних виробів (без начинки) в Україні
3.1 Основні оператори ринку, їх опис, контакти і ТМ, під якими реалізують свою продукцію:
- виробники;
- імпортери: ТОП-10 імпортерів
3.2 Сегментація та структурування основних операторів ринку (за сегментами, регіонально)
3.3 Долі основних виробників на ринку – за даними фінансової звітності компаній в 2018 р.
4. Зовнішня торгівля на ринку макаронних виробів без начинки в Україні в 2016-2018 рр. (9 міс. 2019 р. – оцінка)
4.1 Експорт продукції в 2016–2018 рр. (9 міс. 2019 р. – оцінка): обсяг в натуральному і грошовому вимірі, ціна, географія поставок, основні компанії-експортери
4.2 Імпорт продукції в 2016 – 2018 рр. (9 міс. 2019 р. – оцінка): обсяг в натуральному і грошовому вимірі, ціна, географія поставок, основні компанії-імпортери та постачальники виробів
5. Ціна та ціноутворення на ринку макаронних виробів без начинки в Україні
5.1 Поточні середні ціни виробників у розрізі видів макаронних виробів – на поточний момент, за запитом у компанії або на основі публічних даних
5.2 Опис факторів, що впливають на формування ціни
6. Споживання продукції на ринку макаронних виробів в Україні
6.1 Рейтинг ТОП-10 торгівельних марок макаронних виробів (вермішель, спагеті) і вермішелі швидкого приготування – за даними з відкритих інформаційних джерел
6.2. Вподобання споживачів відносно продукції, фактори вибору макаронних виробів. Портрет споживача. Визначення потреби в товарі
7. Можливі канали збуту продукції на ринку макаронних виробів (перелік та опис основних каналів, без інформації про компанії). Оцінка структури збуту макаронних виробів
8. Асортимент продукції, представлений на ринку
9. Висновки і прогнозні показники ємності ринку в 2019-2021 рр.
9.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку на основі проведеного дослідження
9.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2019-2021 рр.
9.3. Рекомендації з розвитку на ринку
10. Інвестиційна привабливість галузі
10.1 SWOT-аналіз ринкового напряму
10.2 PEST-аналіз факторів впливу на ринок
10.3. Ризики та бар’єри роботи на ринку. Побудова карти ризиків на ринку макаронних виробів України
1. Групи макаронних виробів, залежно від сорту борошна та пшениці
2. Ємність ринку макаронних виробів в Україні за 2016 – 9 міс. 2019 рр., в натуральному виразі, тис. тон
3. Ємність ринку макаронних виробів в Україні за 2016 – 9 міс. 2019 рр., в грошовому виразі, млн. грн
4. Вітчизняні торгові марки макаронних виробів
5. Сегментація найбільших виробників макаронної продукції за видами
6. Сегментація найбільших виробників макаронної продукції за видами (групи – А,Б,В)
7. Регіональна сегментація виробництва макаронних виробів в Україні за 2016 - 2018 роки (у розрізі областей), %
8. Основні компанії-експортери за обсягами експорту в 2016, 2018 та за 9 міс. 2019 рр., у натуральних показниках (тон) та їх долі в структурі експорту, %
9. Основні компанії-імпортери за обсягами імпорту в 2018 та за 9 міс. 2019 рр., у натуральних показниках (тон) та їх долі в структурі імпорту, %
10. Роздрібні поточні ціни на популярні ТМ макаронних виробів за видами, грн/кг
11. Основні критерії вибору макаронних виробів при купівлі
12. SWOT- аналіз ринкового напряму
13. PEST-аналіз факторів впливу на ринок
14. Сегментація ринкових ризиків
15. Карта ризиків для ринку макаронних виробів в Україні
1. Динаміка середніх цін на ринку борошна пшеничного в Україні за 2017 – за 9 міс. 2019 рр., грн/кг
2. Елементи операційних витрат на підприємстві по виробництву макаронних виробів, %
3. Долі вітчизняної та імпортної продукції на ринку макаронних виробів в Україні за 2016 –9 міс. 2019 рр. у натуральному виразі, %
4. Долі ТМ на ринку макаронних виробів в Україні за 2016 –9 міс. 2019 рр., за даними імпорту, у натуральному виразі, %
5. Динаміка виробництва продукції на ринку макаронних виробів в Україні за 2016 – за 9 міс. 2019 рр. у натуральному виразі, тис. тон
6. Динаміка виробництва продукції на ринку макаронних виробів в Україні за 2016 – 2018 рр., в грошовому виразі, млн. грн
7. Частки найбільших виробників макаронних виробів в Україні за 2016 – 2018 рр., %
8. Частки найбільших імпортерів макаронних виробів в Україні за 2018 та 9 міс. 2019 рр., %
9. Експорт макаронних виробів з України за період 2016 – 9 міс. 2019 рр., у натуральних показниках, тис. тон
10. Експорт макаронних виробів з України за період 2016 – 9 міс. 2019 рр., у грошових показниках, млн. грн
11. Експортні ціни макаронних виробів в Україні за період 2016 – 9 міс. 2019 рр., у грошових показниках, грн./кг
12. Експорт макаронних виробів з України за видами за 2016 – 9 міс. 2019 рр., у натуральному виразі, %
13. ТОП-10 країн за обсягами експорту макаронних виробів з України за 2016 – 9 міс. 2019 рр., в натуральних показниках, %
14. Компанії-отримувачі макаронів з України за 2016 – 9 міс. 2019 рр., у натуральних показниках, %
15. Імпорт макаронних виробів за 2016 – 2018 р., у натуральному виразі, тис. т.
16. Імпорт макаронних виробів за 2016 – 9 міс. 2019 рр., у грошовому виразі, млн. грн
17. Імпортні ціни на макаронні вироби за 2016 – 9 міс. 2019 рр., грн/кг
18. Структура імпорту макаронних виробів в Україну за країнами-постачальниками в 2016 – 9 міс. 2019 рр., у натуральному виразі, %
19. Компанії-постачальники макаронів в Україну за 2018 і 9 міс. 2019 рр., у натуральних показниках, %
20. Середні ціни виробників на ринку макаронних виробів України за 2016 – 9 міс. 2019 рр., грн/кг
21. Динаміка середніх квартальних цін виробників на внутрішньому ринку макаронних виробів за 2017 – 9 міс. 2019 рр., грн/кг
22. Найпопулярніші торгові марки серед макаронних виробів для споживачів станом на 9 міс. 2019 р.
23. Найпопулярніші торгові марки серед макаронних виробів швидкого приготування станом на 9 міс. 2019 р.
24. Сегментація макаронних виробів за видами станом на 9 міс. 2019 р., %
25. Канали збуту макаронних виробів, %
26. Канали збуту макаронних виробів (схема)
27. Прогноз розвитку ринку макаронних виробів в Україні в 2019-2021 рр. в натуральному виразі, тис. тон