Пробки на ринку: дослідження ринку укупорочного обладнання для алкогольної промисловості в Україні
4216

Пробки на ринку: дослідження ринку укупорочного обладнання для алкогольної промисловості в Україні

При виробництві алкогольної продукції не можна обійтися без лінії, на якій проводиться закупорювання готової продукції. Якісно закриті ємності з алкоголем дозволяють зберегти смако-ароматичні властивості продукту, ізолювати вміст від негативного впливу зовнішнього середовища, підкреслити оригінальність продукту і захистити його від підробок.

Стан ринку укупорочного обладнання залежить від ситуації в алкогольній галузі. В Україні в 2014-2017 роках спостерігався спад виробництва основних видів алкогольних напоїв.

 

Такі негативні наслідки викликада криза, що почалася в 2014 році, у всіх сферах життєдіяльності країни. На обсягах випуску коньяку і вина болісно відбилася втрата Криму, де було зосереджено близько 40% виробничих потужностей. У Донецькій області припинив поставки на вітчизняний ринок один з найбільших пивоварних заводів. Від втрати російського експортного спрямування та зниження внутрішнього споживання постраждали виробники горілки.

Підвищення акцизів і мінімальних цін на алкоголь в поєднанні з відсутністю ефективної системи визначення якості та походження продукції привели до зростання тіньового ринку. Його частка за різними оцінками знаходиться в межах від 40 до 60% продаваного алкоголю.

Макроекономічні чинники, що формують умови, в яких змушені діяти суб'єкти алкогольної галузі, також не сприяють закупівель нових і модернізації наявних укупорочних ліній.

Так, активність виробників з придбання обладнання стримувало підвищення процентних ставок по кредитах. Підприємства традиційно використовують для цих цілей кредитні ресурси. Зростання ставок до 30% в останні роки зробив ці інвестиційні операції набагато менш економічно ефективними.
Фінансування придбання укупорочних ліній за рахунок оборотних коштів також для багатьох виробників було проблематичним. Робота дистриб'юторів продукції за системою відстроченої оплати не сприяє накопиченню достатнього для цього фінансового ресурсу. Підвищити свої інвестиційні можливості шляхом збільшення цін на продукцію виробники алкоголю також не могли через високу конкуренцію на ринку. Будь-яке подорожчання алкоголю окремої торгової марки зазвичай веде до зменшення інтересу до неї у покупців.

Не варто забувати про те, що укупорочне має велику імпортну складову. Воно або повністю ввозиться з-за кордону, або виробляється всередині країни з іноземних комплектуючих. Тому на даний ринок істотний вплив роблять коливання курсу гривні. Знецінення національної валюти призвело до зростання внутрішніх цін на обладнання. Крім того, на собівартість вітчизняного виробництва закупорювальних ліній впливали високі показники інфляції в українській економіці.

Разом з тим, на алкогольному ринку останнім часом проявилися тенденції, здатні оживити продажу обладнання для закупорювання. Високе напруження боротьби за споживача змушує виробників робити свій асортимент більш різноманітним. Це відбувається для створення у покупців видимості широкого вибору алкогольної продукції з одночасним витісненням інших виробників з полиць торговельних мереж. Для реалізації даної стратегії, алкогольні компанії змушені встановлювати на своїх підприємствах укупорочні лінії під кожен вид продукції, що сприяє збільшенню попиту на обладнання.

Спонукати до оновлення укупорочних ліній виробників можуть і такі сучасні тренди на алкогольному ринку, як:

• боротьба з контрафактом шляхом установки додаткового захисту на пробці. Це дозволяє виробникові уникнути як репутаційні втрати в результаті вживання споживачами підробок, так і використовувати підвищення захищеності своєї продукції в якості рекламного ходу;

• підвищення ергономічності упаковки алкоголю. Прогрес у цій сфері не стоїть на місці. Наприклад, дозатори різних форм на пляшках горілки або відкривання пива без відкривачки швидко припали до смаку покупцям.

Подальший розвиток ринку укупорочного обладнання буде залежати від того, наскільки швидко і ефективно зможуть вийти з кризи як українська економіка в цілому, так і виробники алкогольної продукції зокрема. Перші ознаки відновлення ринку проявилися вже в 2017 році, але до повного подолання негативних чинників і виходу на докризовий рівень ще далеко.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

Дата розміщення: 22.01.2018
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами