Особливості ринку мінеральної води України
4111

Особливості ринку мінеральної води України

Вода є одним з головних хімічних сполук на нашій планеті, без якого було б неможливе життя в тому вигляді, в якому вона існує в даний час. Особливо цінна вода, в якій в розчиненому вигляді містяться мінерали, необхідні для нормальної роботи організму людини. Галузь видобутку мінеральної води в нашій країні має відмінну базу для розвитку завдяки її значним запасам, різноманітності мінерального складу і властивостей різних видів продукту. За кількістю розвіданих джерел мінеральної води (1000) Україна всього ненабагато відстала від світового лідера в цій сфері - Франції з її 1200 джерелами.

Ринок мінеральної води в нашій країні ще має значний потенціал для розвитку. На сьогоднішній день споживання цієї продукції в Україні в три рази менше в порівнянні з іншими європейськими країнами (40-46 л проти 120-170 л). Варто очікувати, що споживання мінералки українцями буде збільшуватися під впливом світової тренда на здоровий спосіб життя. Додатковим стимулом для підвищення попиту на мінеральну воду є погіршення загальної екологічної обстановки і зниження якості питної води з джерел масового користування.

Негативно вплинуло на український ринок і зниження купівельної спроможності населення. Разом з тим, підвищення цього показника в майбутньому дасть додатковий поштовх для зростання продажів, а значить, і доходів виробників. Розуміючи це, компанії, що займаються видобутком мінеральної води, намагаються завоювати якомога більшу частку ринку за допомогою посилення реклами своїх торгових марок. Так, за даними Всеукраїнської рекламної коаліції, витрати на всі види реклами в 2016 році збільшилися на 30% у порівнянні з роком раніше.

Ще одним драйвером для збільшення продажів української мінеральної води стане можливе врегулювання конфлікту на сході країни і поліпшення відносин з Росією, які приведуть до нового відкриття традиційних ринків збуту.

Для нових компаній, які збираються займатися видобутком і продажем мінеральної води, важливо враховувати поточні особливості цього ринку. Головними з них є:

  1. Сезонні коливання попиту.

Найбільше споживання мінеральної води в нашій країні відбувається у весняно-літній період - з квітня по серпень. Крім бажання споживача втамувати спрагу в жарку погоду, важливим є і фактор частого загострення у весняний період шлунково-кишкових захворювань, для лікування яких також використовується мінеральна вода. Взимку рівень споживання мінералки в Україні мінімальний.

  1. Незначна частка імпортної продукції.

Виробництво мінеральної води в Україні покриває внутрішній попит більш ніж на 96%

  1. Консолідація ринку.

В даний час український ринок характеризується високим рівнем конкуренції. Великі виробники намагаються утримати позиції і, по можливості, розширити свою частку на ринку. Регіонами-лідерами з видобутку води є Львівська, Закарпатська, Полтавська і Дніпропетровська області. Такий стан ринку може створити додаткові труднощі для входження нових виробників, але розвивається культура споживання продукту і зростаючий попит все-таки надають хороші можливості для цього.

Потребує галузь і посилення державного регулювання для запобігання появи в продажу фальсифікату низької якості під виглядом товару відомих брендів.

Дата розміщення: 13.09.2017
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами