В інформаційному просторі досить часто з'являються повідомлення про вдалі бізнес-ідеї, реалізовані тією чи іншою командою або навіть окремими підприємцями-початківцями. Такі перспективні проекти отримали в сучасному світі назву стартапів, за ними полюють інвестори і найкращі з них можуть буквально озолотити ініціаторів.
Однак ідей в головах багато, але перетворитися в стартап може далеко не кожна з них. Тому бажано вже на ранньому етапі визначити потенціал бізнес-ідеї, щоб не витрачати даремно сили і засоби. Зробити це можна, застосувавши на практиці три ради від авторитетного економічного журналу Forbes.
Перш за все, радять американці, уважно обміркуйте ідею на предмет того, чи потрібна вона споживачам. Запитайте близько десяти чоловік про їхні потреби в цій галузі, і як вони хотіли б їх задовольнити. Таким чином можна визначити актуальність бізнес-ідеї вже на початковому етапі.
Другою корисною дією буде викликати на себе «вогонь» критики і ретельно проаналізувати зауваження. Для цього не обов'язково мати вже готовий продукт. Можна просто зобразити його ескіз або модель, в загальних рисах описати як він буде працювати, а потім запитати ще десяток чоловік - чи потрібно їм таке. Варто також спробувати влаштувати обмежене передзамовлення вашого продукту з гарною знижкою і подивитися на реакцію цільової аудиторії. Це допоможе визначити - за які властивості вашої реалізованої ідеї готові заплатити споживачі.
Від бізнес-ідеї до успішного бізнесу - читати як це зробити
Після позитивного результату проходження перших двох етапів залишиться найлегше - перетворити ідеальне, що знаходить в вашій уяві, в реальне - в залізо, пластик або програмний код.
За прикладами вдалих стартапів далеко ходити не потрібно, оскільки серед їх ініціаторів є і наші співвітчизники.
Так, наприклад, актуальною проблемою для всього світу сьогодні стало накопичення в атмосфері вуглекислого газу, що викликає парниковий ефект. У той же час, СО2 є одним з ключових компонентів, необхідних для розвитку рослин. Якщо збільшити концентрацію вуглекислого газу в теплиці, то урожай буде значно більше. У деяких країнах працюють цілі заводи, що добувають вуглекислоту з повітря і наповнюють нею балони для подальшого використання. Український умілець Микола Осейко, засновник компанії Carbominer, придумав як робити це ж, але в більш компактних масштабах, подаючи СО2 безпосередньо в тепличні комплекси. Установка компанії Carbominer за розмірами не більше стандартного контейнера, а її користувач позбавлений від зайвих витрат на закупівлю балонів з вуглекислим газом і їх транспортування. Аналітики Pro Capital Investment вже опрацьовують питання про можливе включення такого обладнання в свій бізнес-план тепличного комплексу.
Читати про те, що таке бізнес-план, і навіщо він потрібен
Сьогодні свіжі ідеї затребувані в багатьох сферах життєдіяльності людини, але як найбільш перспективні можна виділити:
Простір для пропозиції величезний, адже з розвитком інформаційних і транспортних технологій наші ідеї можна запропонувати всьому світу, а, як відомо, з миру по нитці ...
Читати більше про бізнес-ідеї та огляди ринків тут