Аналіз ринку квітів в Україні: які квіти купують частіше і на які свята
17965

Аналіз ринку квітів в Україні: які квіти купують частіше і на які свята

Повноцінний ринок квітів з'явився в той момент, коли в суспільстві вкоренилася традиція дарувати букет на різні свята, пам'ятні дати або просто щоб показати добре ставлення до людини. Пропонуємо невеликий історичний екскурс на дану тему, а також короткий аналіз квіткового ринку України.

Аналіз ринку квітів в історичній ретроспективі

У дуже давні часи різні рослини в свіжому і сушеному вигляді застосовувалися у всіляких ритуалах і для приготування народних цілющих засобів. Квітами та вінками прикрашали себе на свята, а вельможі Європи використовували квіти для декорування і ароматизації своїх палаців. Посудіть самі - який аналіз квіткового ринку міг би бути в ті часи. Він обмежувався сегментом створення композицій для інтер'єрів, і тон тут задавала Франція.

Описане вище відношення до квітів на європейському континенті тривало до тих пір, поки сюди не дійшли віяння з оповитого тоді флером загадковості Близького Сходу. Дружина англійського посла в Стамбулі Мері Уортлі Монтегю написала на початку 18 століття свої знамениті «Турецькі листи» в яких, серед іншого, відкрила вищому світу Європи селам - мову квітів. «Немає такої фарби, квітів, бур'яну, фруктів, трави, каменю, пташиного пера, які не мали б відповідного їм вірша, і ви можете сваритися, лаятися, слати листи пристрасті, дружби, люб'язності, або обмінюватися новинами, при цьому не забруднивши свої пальці», - писала вона, розповідаючи про те, яке таємне значення може мати та чи інша квітка в букеті.

Читати про ринок салонів краси в Україні і СНД - аналітичний огляд

Нове захоплення поглинуло Європу приблизно на півтора століття, а аналіз ринку квітів, якщо його хтось тоді робив, став поступово здобувати сьогоднішні обриси. Аристократи обмінювалися таємними посланнями, зашифрованими в бутоньєрках, які вони носили на одязі; в композиціях, якими оформляли будуари; в букетах, які передавали об'єктам своєї пристрасті. Звичайна для наших часів справа - букет, який був подарований заміжній дамі - тоді міг викликати грандіозний скандал.

Аналіз квіткового ринку - сьогоднішній день

Але все ж давайте винирнемо із тіні минулого і кинемо погляд на аналіз ринку квітів в Україні наших днів. Сьогодні більшість з нас дарує квіти на свята. Найбільшу виручку продавцям квітів приносять 8 березня і 14 лютого, на частку яких припадає 13,5% і 9,4% річного обсягу продажів відповідно. Традиція йти з букетом в школу на 1 вересня додає ринку ще 5,6%.

Замовити аналіз вашого ринку можна тут

Структура продажів зрізаніх квітів в святкові дні в Україні

Аналіз квіткового ринку свідчить про те, що сучасні українці в більшості своїй не володіють селамом, тому особливого прихованого сенсу в свої букети не вкладають. Найбільшою популярністю у вітчизняних покупців користуються троянди, які купуються в 60% випадків. Причому червоні троянди, двісті років тому означали б визнання в коханні, складають майже половину всіх продаваних в нашій країні троянд. Ще чверть припадає на білі троянди, які означають в селамі таємну любов.

Читати про бізнес-план організації квіткового салону в Києві тут

Аналізуючи ринок квітів слід зазначити, що більшість квітів мають імпортне походження. В українських теплицях вирощують в основному троянди. Друге місце в структурі займають тюльпани, але їх доля – не більше 2%.

Для даного ринку характерна сезонність – кількість імпортованих квітів більша у зимово-весняний період, а в літньо-осінній збільшується кількість квітів вітчизняних виробників.

Аналіз ринку квітів в Україні показує, що найбільшою різноманітністю він відрізняється в столиці. Регіональні оптові бази поповнюються квітами приблизно раз в тиждень, і чим менший населений пункт, тим менше точок продажів і асортимент квітів.

Проведений компанією Pro-Consulting аналіз квіткового ринку України дозволив виділити наступні основні канали реалізації:

  • продуктові ринки і невеликі кіоски - на них припадає 60-70% квіткових продажів завдяки порівняно низькими цінами, свіжості продукції та зручному розташуванню в прохідних місцях;
  • фірмові квіткові магазини - тримають частку продажів в 20-25%; намагаються сформувати конкурентну співвідношення ціни і якості за рахунок прямих контактів з виробниками і додаткових послуг;
  • супер- і гіпермаркети, продуктові та DIY-сегмента - займають близько 5% в загальному обсязі продажів; перевага тут віддається вже готовим букетів, які покупці купують на додачу до основного, придбаному тут же, подарунку;
  • інтернет-магазини - працюють як окремо, так і в якості служб доставки офлайнових торгових точок; дозволяють піднести квіти за допомогою кур'єра, перебуваючи на відстані.

Аналіз ринку квітів - прогноз

Якщо говорити в загальному, то аналіз квіткового ринку в Україні свідчить про те, що його обсяг сильно залежить від фінансового благополуччя населення нашої країни. Так, в період кризи 2014-2015 років ринок квітів пережив спад відразу на 58%, а в наступні два роки, після початку відновлення економіки, зріс на 40%. Висхідна тенденція триває і в даний час, завдяки цьому прогнозується розвиток вітчизняного виробництва популярних кольорів, особливо троянд. У цьому секторі будуть з'являтися новачки, які складуть конкуренцію сьогоднішнім флагманам галузі, таким як Асканія-Флора, Камелія, Фрезия, Тандем. Тренд, який набирає обертів, дарувати квіти в горщиках здатний потіснити сегмент зрізаних квітів, але відбуватися це буде на тлі зростання загального обсягу ринку, тому місця на ньому поки буде вистачати всім.

Як провести аналіз конкурентів самостійно - читати тут

Безсумнівно, настільки динамічний розвиток визве необхідність провести через деякий час новий аналіз ринку квітів в Україні, і про його найбільш цікаві результати компанія Pro-Consulting обов'язково ознайомить своїх читачів, а її клієнти-замовники отримають найдетальнішу інформацію, необхідну для побудови своєї ефективної ринкової стратегії розвитку на даному ринку.

Дата розміщення: 03.03.2020
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами